Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle!

Jeg har idag erhvervet mig et Samsung UE37C6005 på tilbud i Expert. Det skal lige siges, at jeg er ovenud tilfreds. Men jeg har det et KÆMPE problem!!

Der er mega input lag i spillet Guitar Hero Warriors of Rock. Det er faktisk næsten umuligt at spille, da der går ALT for lang tid fra man trykker på guitaren, til at der rent faktisk sker noget. Jeg har skiftet til helt nye batterier i guitaren, så det kan ikke dens skyld. Jeg har spillet GT5 uden problemer, men jeg er overbevist om, at det er TV'et som et noget galt med, da jeg har testet det samme spil på to andre skærme, hvor det har kørt helt fint!

Som der står i testen af fjernsynet kan man nedsætte input lag, ved at slå Motion Plus fra, og ikke spille i film mode. Det har jeg prøvet uden held. Der bliver ikke nævnt, at input lag er et problem i testen.

-Hvad kan jeg gøre for at nedsætte eller endda helt fjerne input lag??
-Er der andre af jer, som har samme problem?

På forhånd tak!
-Kevin Kristensen
Af Colt
Jeg sendte mit tilbage med samme problem.. Og det er bare en del af modellen..

Og ja.. Det er meget slemt...

Det eneste du kan gøre for at hjælpe på det.. Er i menu'en.. ved "tandhjulet" så under "underholdning" og tilstand Spil..

Men det får farverne til at **** helt op! Så der er desværre ikke nogen løsning.. Det er på ingen måde en spiller skærm.
Af kevin-kristense
Så der vil sige, at jeg lige så godt pakke sammen, og levere det tilbage til Expert??
Det er jeg ihvertfald meget ærgelig over!!

Synes bare det er mærkeligt. Jeg har læst, at fjernsynet har problemer med clouding (og det kan jeg også konstatere), men jeg har aldrig læst, at fjernsynet skulle have problemer med input lag.

Tror i, at Expert vil tage det tilbage?

Andre som har/har haft samme problem, der evt. har snakket med Samsung?
Af McNeil
Har du prøvet at kalibrere input lag i spillet... Det kan hjælpe. Men ja jeg har oplevet samme problem med Samsung og Guitar Hero... også selvom vi havde sat til spil og kalibreret lag, men vi troede det var fordi det var en PS2...

Men utroligt det er sådan et problem for Samsung... Jeg har ingen problem på mit Panasonic med Guitar Hero, selvom jeg har IFC slået til, og den står på THX profil.
Af McNeil
Dobbelt post...
Senest rettet af McNeil 01 mar 2011, 20:17, rettet i alt 1 gang.
Af McNeil
kevin-kristense skrev:Så der vil sige, at jeg lige så godt pakke sammen, og levere det tilbage til Expert??
Det er jeg ihvertfald meget ærgelig over!!

Synes bare det er mærkeligt. Jeg har læst, at fjernsynet har problemer med clouding (og det kan jeg også konstatere), men jeg har aldrig læst, at fjernsynet skulle have problemer med input lag.

Tror i, at Expert vil tage det tilbage?

Andre som har/har haft samme problem, der evt. har snakket med Samsung?
Hvis du leverer det i morgen skulle det ikke være et problem. Du har jo 14 dages fortrydelses ret.
Af kevin-kristense
Ja, jeg er nok nødt til at levere det tilbage, da det også er planen, at der skal spilles noget COD Black Ops der på, men det virker jo heller ikk så!

Synes, at det er så ringe og skuffende af Samsung. Køber aldrig deres fjernsyn igen.
Af McNeil
kevin-kristense skrev:Ja, jeg er nok nødt til at levere det tilbage, da det også er planen, at der skal spilles noget COD Black Ops der på, men det virker jo heller ikk så!

Synes, at det er så ringe og skuffende af Samsung. Køber aldrig deres fjernsyn igen.
Det kan du have ret i. Men hvad har du så kig på?
Af Mysen
kevin-kristense skrev:Ja, jeg er nok nødt til at levere det tilbage, da det også er planen, at der skal spilles noget COD Black Ops der på, men det virker jo heller ikk så!

Det er ikke ringe og skuffende af Samsung, for det er det samme problem på mange andre modeller fra alle producenter. Det er meget få fjernsyn, der formår at have lavt input lag, og på LCD siden, skal man kigge langt efter de gode modeller. Du skal prøve spiltilstanden, inden du sender det retur. Det får input lag ned mellem 40 og 50 ms. Det er stadig ikke optimalt, men måske er det noget du kan leve med.

Jeg er ikke meget for at kritisere Rasmus, for jeg synes, han i bund og grund laver nogle rigtigt flotte anmeldelser. Men han er ikke detaljeret nok omkring input lag, og i denne test nævner han bare, at den ikke er perfekt til spil, men at det hjælper at aktivere spiltilstanden. På engelske sites, er de mere omhyggelige til at forklare, hvor meget det egentligt drejer sig om.

Mht. farverne i spiltilstand, så kan man justere disse. Man kan ikke slå den på filmprofilen, men du behøver ikke nøjes med tegnefilmindstillingen, som den ryger på. Det kan godt blive hæderligt vil jeg mene, selv om det ikke bliver lige så pænt som på filmprofilen.
Af kevin-kristense
Spil-tilstanden, er det den som hedder dynamisk? Kan nemlig ikke finde andre muligheder mht. spil.
Af kevin-kristense
Mysen skrev:

Det er ikke ringe og skuffende af Samsung, for det er det samme problem på mange andre modeller fra alle producenter. Det er meget få fjernsyn, der formår at have lavt input lag, og på LCD siden, skal man kigge langt efter de gode modeller. Du skal prøve spiltilstanden, inden du sender det retur. Det får input lag ned mellem 40 og 50 ms. Det er stadig ikke optimalt, men måske er det noget du kan leve med.

Jeg er ikke meget for at kritisere Rasmus, for jeg synes, han i bund og grund laver nogle rigtigt flotte anmeldelser. Men han er ikke detaljeret nok omkring input lag, og i denne test nævner han bare, at den ikke er perfekt til spil, men at det hjælper at aktivere spiltilstanden. På engelske sites, er de mere omhyggelige til at forklare, hvor meget det egentligt drejer sig om.

Mht. farverne i spiltilstand, så kan man justere disse. Man kan ikke slå den på filmprofilen, men du behøver ikke nøjes med tegnefilmindstillingen, som den ryger på.
Det kan godt blive hæderligt vil jeg mene, selv om det ikke bliver lige så pænt som på filmprofilen.
Et input lag på 40-50 ms er vel til at leve med, men her snakker om nok om meget mere. Det er nærmest umuligt at spille GH. Det er uacceptabelt.

Hvilke LCD/LED skærme vil du (eller andre) anbefale til spil med priser op til 6.000,- kr.? Jeg har læst, at det jo heller ikke er godt at spille på plasma pga. chancen for burn-in. Hvis du så samtidig siger, at mange LCD/LED skærme også er dårlige at spille på, jamen hvilken skærm kan man så spille på?
Af McNeil
Jeg har ikke haft problemer med Burn-in, selvom jeg har spillet mange timers MW2 og GH...
Af kevin-kristense
McNeil skrev:Jeg har ikke haft problemer med Burn-in, selvom jeg har spillet mange timers MW2 og GH...
Jeg kan selvfølgelig ikke vide det med sikkerhed, da jeg aldrig har haft et plasma. Jeg siger bare, hvad rigtig mange tidligere har skrevet. Det jeg skrev var faktisk bare chancen for burn-in, ikk at det sker da plasma'er generelt har fået styr på burn-in og retention. Men chancen er der vel stadigvæk.
Af McNeil
kevin-kristense skrev:
McNeil skrev:Jeg har ikke haft problemer med Burn-in, selvom jeg har spillet mange timers MW2 og GH...
Jeg kan selvfølgelig ikke vide det med sikkerhed, da jeg aldrig har haft et plasma. Jeg siger bare, hvad rigtig mange tidligere har skrevet. Det jeg skrev var faktisk bare chancen for burn-in, ikk at det sker da plasma'er generelt har fået styr på burn-in og retention. Men chancen er der vel stadigvæk.
Ja hvis du sætter på pause og lader den stå i flere timer :-) altså jeg har flere gange faldet i søvn foran fjernsynet og vågnet op til dvd menu, og der er ikke sket noget.