Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
Jeg har lige købt et Samsung C6905 og vil egentlig gerne nøjes med de kanaler som man kan modtage med en digital stueantenne.

Jeg er lidt forvirret om hvordan sådan en fungere. Skal den have strøm? USB? Der skal ikke nogle forbindelse fra antennen og over til min fladskærm? Der ud over, er der så nogle som kan anbefalde en lille, diskret model?

Jeg bor midt på Vesterbro i KBH og signal-dækningen skulle gerne være helt i orden.

Håber i kan hjælpe
Michael
michaelkonigcph skrev:
Jeg er lidt forvirret om hvordan sådan en fungere. Skal den have strøm? USB? Der skal ikke nogle forbindelse fra antennen og over til min fladskærm? Der ud over, er der så nogle som kan anbefalde en lille, diskret model?

Ja, den bruger strøm, i hvert fald hvis der er indbygget forstærker.

Selvfølgelig skal der "noget" mellem antenne og dit tv - nemlig et antennekabel!

Find en model her: http://www.av-connection.dk/?ML=497

Michael
Af mhca
Jeg har benyttet denne model fra Harald Nyborg:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... =8804&n=10

Jeg bor på Frb. C lige ved Landbohøjskolen, hvorfra jeg kan se toppen af tårnet på Borups Allé.

Der var da udfald engang imellem, muligvis pga. SMS'er, mobilsamtaler o.l. Men generelt fungerede det fint.

Den har en lille strømforsyning, der minder lidt om en mobiloplader i størrelse.
Og så går der selvfølgelig et kort antennekabel fra antennen hen i dit TV's antennestik.

Jeg har netop lagt min ned i kælderen, da vi har fået kabel-TV igen.
Jeg ved ikke, om jeg får brug for den igen. Hvis du er doven og vil slippe for at bestille online, må du købe den for 150 kr. (uden boks, tror jeg har smidt den ud, men jeg har vist stadig kvitteringen) - Jeg ved det ikke er særlig billigt, men det er også blot et tilbud. For lavere end det foretrækker jeg at have den liggende som backup :-)

Mvh. Martin
Senest rettet af mhca 01 mar 2011, 12:00, rettet i alt 1 gang.
Af mhca
Alternativt kan du også prøve bare at låne min antenne, hvis du gerne vil se hvordan det fungerer i din lejlighed.
Så kan du måske bruge det til at vurdere, hvad du skal købe.