Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jay
MF-DK skrev:Jeg synes ikke at have nogen problemer med DR HD, i hvert fald ikke med de indbyggede højtalere.
Hvordan er dit signalstyrke? (hvis du kan se det)
Den er helt perfekt nærmest hele tiden.

Da jeg har stueantenne og bor i lejlighed kan der dog komme pixeleringer når folk i bygningen f.eks. modtager en SMS. Når det sker, så varer det måske under et sekund, men så går lyd og billede ofte ud af sync bagefter.
Af [email protected]
Hejsa

Jeg har samme problem med lyd/mundbevægelser på dr hd.
Jeg har viasat, og har lige talt med dem. De siger det er dr`s skyld, og arbejder på sagen.
Det virker fint når jeg modtager på luftbåren signal
Af KuntaKinte
Jay skrev:Nu er den gal igen, under Lykke på DR-HD.

Er der andre der har problemer lige nu?
Sjovt. Havde ikke set dette indlæg før, men havde også bemærket det med lyden. Men da det kun var periodisk tog jeg det som dårlig producering. Grunden til det var, at de i andre tilfælde havde klippet ekstremt dårligt. I flere scener kunne en en person eksempelvis have armen løftet, klippede de så man kunne se en anden vinkel, så var armen nede. Det kan vel næppe være tale om et sync problem der :)
Af nielshansen
Jeg har et Samsung LE40C650. Jeg har store problemer med synkroniseringen mellem billede og lyd. Det gælder særligt for DR's kanaler.

Jeg er lidt usikker på, hvornår problemet opstår. Tidligere troede jeg det simpelthen blev værre jo længere jeg så en station - så jeg efter en halv time lagde mærke til problemet. Men efter at have læst tråden her, kan jeg godt se det måske har noget med "flimmer" at gøre. Jeg får signalet fra en antenne på min altan.

Er der andre der har oplevet problemer med andre kanaler end DR HD?
Af Jay
nielshansen skrev:Er der andre der har oplevet problemer med andre kanaler end DR HD?
Ved mig er det udelukkende på DR-HD.

På SD kanalerne kan jeg godt få udfald i signallet uden at lyden går ud af sync bagefter.