Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klippetop
Jeg har læst div. svar på lign. spørgsmål, men håber alligevel nogle vil bruge nogle få minutter på nedenstående.

Hvor har jeg dog set på TV længe! Har ikke kunnet træffe en beslutning og set mange gode tilbud undervejs. (et 46" G20e til 5.500 på Wupti Outlet!)

Hælder mest til lcd
Nok hellere 42" end et 40" med en masse "lir" (Kan vel opnå det samme/bedre med min bærbar/mediecenter?)
DLNA/WiFi er skam lækkert (men koster jo 500-800 kr. oveni)
Strømforbrug - ikke meget over 100 Watt.
USB movie

Nå men mit budget er lavt: 4000-5000 kr.
(det skal nævnes at jeg kan få 10/8% i Føtex/Bilka)
Det bringer mig til følgende muligheder:

Sony 40ex500 til 4.409 kr
Phillips 42PFL5405H til 4.289 kr
LG 42LD550N til 4.636 kr.

Andre lignende TV eller indspark på falderebet?

Hvad bør jeg vælge blandt ovenstående modeller- er de alle meget "ens" på billedsiden?
Af Mysen
Ja de er meget ens. Der er bedre sort på Philips, men flere detaljer i sort (grånuancer) på LG.

Du går ikke galt i byen med nogen af dem, og jeg ville nok vælge EX500. Jeg tjekker alligevel min tvprogram-App på telefonen, inden jeg tænder tv'et. Sony'en lider nemlig af langsom styring.

46G20e til 5500 må man altså ikke sige nej til ... ;)
Af Mysen
Jeg så lige at du kommer til at sidde 3,7 meter fra tv'et. Det tyder på, at du er en af dem, der er bange for at købe et tv i den "rette" størrelse, bare fordi det teoretisk lyder stort. Uanset hvilken af dine foreslåede modeller, du vælger, vil det blive for lille, inden det er forældet eller død af alderdom.

Jeg vil aldrig anbefale under 50" til den afstand du sidder fra.
Af Klippetop
Jeg er skam ikke bekymret for en stor størrelse, men mine præferencer og økonomi sætter en naturlig grænse.
Dog vil det uanset hvad blive det største TV jeg nogensinde har haft.
Jeg kunne evt. rykke lidt tættere på, når jeg ville en god film OG købe rigtigt stort/lækkert når jeg aver fra en rig onkel.

(Nu modsiger jeg lidt mig selv, men der er fristeler alle vegne, måske LE40C755 til 5740 kr)

Jeg ser fordele og ulemper ved både lcd og plasma og jeg kan godt forstå mange måske synes plasmapanels.dk klinger bedst ;-) Men der er forskelligt behov og smag.

Tak for komentar - flere?
Af Mysen
Du må skam gerne være LCD tilhænger. Det er der slet ikke noget i vejen for. Jeg ved bare at størstedelen af dem, der fortryder et tv-køb, gør det fordi de har købt for lille.

Jeg har slet ikke talt for plasma i mine indlæg her, så jeg går ud fra, at du gætter på, at det er det jeg synes. Hvis du skal sidde 3.7 meter fra et tv, så skal du have 46-55". Som du selv siger, er økonomien en forindring, men du kan altså få udmærkede 50" fjernsyn i dit prisleje. - Og så har du sikkert gættet, at paneltypen hedder plasma, for at det kan lade sig gøre ;)