Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Efter at have læst mig tosset på alle mulige foraer og tygget mig gennem diverse test af ovenstående 2 skærme, så er jeg stadig totalt i tvivl om hvilken en jeg skal vælge!? :s

FP's test af Sharp'en er positiv og der er også positive bruger anmeldelser her i foraet. Omvendt er HdtvTest.co.uk's test i den anden grøft og på avforum er der også mange indlæg om problemer med den skærm?

Jeg har også læst positive test af Samsungen, bl.a. på hdtvtest og her i foraet er der også mange positive tilkendegivelser og anbefalinger?

Personligt hælder jeg lidt i retning Sharp, men er noget usikker på, om det er den rette beslutning?

Skærmen skal bruges til film og fjernsyn via Yousee kabel - ingen gaming.

Ethvert input her fra siden, som kan hjælpe mig videre i min beskutnings proces, vil derfor være yderst velkomment! :)
Af Perudo
Hej,
Du skal nok gøre dig nogle ting klart.

1 hvor vigtigt er det for dig at TV'et et led kontra LCD. LCD er tykkere, og har ikke ujævnt lys. Tilgengæld bruger de lidt mere strøm og er større ca. dobbelt tykkelse af LED.

Har du tænkt dig at bruge DLNA, og PVR? Samsungen har jo både timeshift funktion samt normal recording ved tilslutning af en harddisk. Hvor sharp'en har indbygget time shift men kan ikke lave recordings som kan gemmes til evig tid (kun hvis du naturligvis aldrig slukker tv'et)

design er en personlig ting... .

Billed mæssigt leverer samsung'en nok et lidt bedre billed, med en lidt dybere sort. Hvis du gamer meget og er meget finfølende med input lag og lign. Jamen der er sharp'en klart bedst, hvor samsungen ligger sådan midt i feldtet kan ikke huske de præcise tal men vi snakker, 20ms ca. for sharp og 35-45 ms for samsungen. Med begge tv's på game mode.

Jeg stod selv i samme problem bare i størrelsen over. altså i valget omkring en 46" tommer.

Jeg har valgt Samsungen på baggrund af den mere udbyggede pvr. funktion. Men smag og behag. prøv at skrive ned på et stykke papir hvad du godt vil have ud af dit tv, for så derefter at stille de to op overfor hinanden og giv dem plusser og minuser. Så kan du jo se dem direkte overfor hinanden.

best regards

/perudo
Af PhDream
Perudo skrev:Hej,

1 hvor vigtigt er det for dig at TV'et et led kontra LCD. LCD er tykkere, og har ikke ujævnt lys. Tilgengæld bruger de lidt mere strøm og er større ca. dobbelt tykkelse af LED.

/perudo
Det er ikke helt rigtigt. Begge dele er samme teknologi, bare med anderledes belysning. Begge dele lider derfor af de samme problemer, bl.a. ujævn belysning. Hvis man tror, at man slipper for ujævn belysning ved at vælge alm. LCD, tager man fejl. Ved edge led er sandsynligheden nok større, at man får problemer med det, men man kan også være heldig, at finde en model, hvor ujævnheden næsten ikke ses.
Af Perudo
PhDream skrev:
Perudo skrev:Hej,

/perudo
Det er ikke helt rigtigt. Begge dele er samme teknologi, bare med anderledes belysning. Begge dele lider derfor af de samme problemer, bl.a. ujævn belysning. Hvis man tror, at man slipper for ujævn belysning ved at vælge alm. LCD, tager man fejl. Ved edge led er sandsynligheden nok større, at man får problemer med det, men man kan også være heldig, at finde en model, hvor ujævnheden næsten ikke ses.
Beklager fejl informationen.
Af Mysen
Der er ikke nogen grund til at undskylde. Jeg synes du gav trådstarteren en rigtig fin feedback med din egen beslutning i fokus. Men det er rigtigt, at man ikke kan være sikker på at undgå bleeding bare fordi baggrundslyset er bagved panelet. Til gengæld er der ikke nogen af disse 2, der har synlige problemer med dette, og jeg synes netop at features er en af de steder, de to fjernsyn er mest forskellige, hvilket du jo også nævner.
Af Kenneth_lh
Hej Perudo,

Tak for svarene - ang. LCD vs. LED der er det ikke en afgørende faktor. Ja, jeg synes nok Sharp'en er det pæneste af de to, men ikke i afgørende forstand.
Det der bekymrer mig ved Sharp'en er refleksionerne pga. glasfronten (det er så også det der gør den pænere...) og så nogle af de problemer man kan læse om i hele den her tråd:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... 58&page=44 :s

Jeg ser fjernsyn og dvd film på mit tv, så hvor god skærmen er til f.eks. at vise SD signaler er en væsentligt faktor, da det jo langt fra er alle kanaler der sendes i HD endnu. :)
Input lag er ikke et issue, da jeg ikke skal bruge den til gaming.

Det er sgu en jungle det her! 8)
Af Perudo
mhb på glasfronten på sharp'en er det jo igen hvad du skal bruge det til hvis du skal sidde kl 12 om eftermiddagen og se thx grade film er det måske ikke det bedste valg hvis du ikke har mulighed for at mørklægge din stue.

Men jeg tror ikke at det betyder det store for steffen jensen i hans transmeteringer fra mellemøsten om man ser ham i total mørke eller helt lys stue.

kort sagt: Skal du se film om aftenen er det nok lidt hips om haps. Men har du en lys stue og skal se film er sharpen nok ikke det bedste medmindre du vil se en film med dig selv ;)
Af Kenneth_lh
Har en temmelig lys stue, så kan godt være det er et issue - om aftenen er det nok mindre væsentligt som du også skriver (ligegyldigt om jeg ser film med mig selv eller ej ;)).

Nogen der har noget input ang. visning af alm. tv-signal på de her 2 skærme?