Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Er der nogle som har noget informaiton omkring release dato'er for 2011 monitors?

Specielt interessante for mig
Dell U2411 og U2712 (Dell DK kan ikke give noget svar)
Samsung SA750 (marts)?

Hvilke venter i andre på?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Dell U2411 og U2712 er endnu kun rygter. Umiddelbart tror jeg ikke vi ser en ny 27-tommer fra Dell her før slutningen af 2011 eller starten af 2012.

Samsung SA750 skal lande omkring marts, ja. Jeg er dog ret sikker på, at den kommer med TN-panel, så det er en noget anderledes skærm end Dells IPS-modeller.
Af HAT
Jeg tror jeg hopper på en BENQ EW2430V, med et VA-panel. Den skulle gerne ramme butikkener meget snart.
Er der nogle som er erfaringer med VA-paneler? Jeg er specielt interesseret i sort niveauet, og naturligvis hvordan det klarer sig mod et IPS-panel.

/HAT
Af HAT
Øv BENQ har lige udskudt deres EW2430V til midten af april ::l
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Vi har mange tests af skærme med VA-paneler her på siden, så du kan få en god idé ved at kigge på de seneste. F.eks. benQ BL2400PT eller Eizo EV2333W. :)

Generelt er sortniveauet langt bedre på VA-paneler, og specielt på den nyere generation af dem. Efter min mening er det klart overset i forhold til IPS-paneler, der specielt er steget i popularitet, efter Apples brug af IPS-panelerne i deres iPad.
Af thegrind
Venter helt klart på release dato og test af Asus 27-tommer VG278H.

Håber virkelig at det viser sig at være den skærm jeg har ventet på 8)
Af madsskov
HAT skrev:Jeg tror jeg hopper på en BENQ EW2430V
Du har vel ikke fundet den til salg i DK endnu? Jeg kan kun finde EW2430 modellen, ikke EW2430V :(
Brugeravatar
Af azrael
Rasmus Larsen skrev:Vi har mange tests af skærme med VA-paneler her på siden, så du kan få en god idé ved at kigge på de seneste. F.eks. benQ BL2400PT eller Eizo EV2333W. :)

Generelt er sortniveauet langt bedre på VA-paneler, og specielt på den nyere generation af dem. Efter min mening er det klart overset i forhold til IPS-paneler, der specielt er steget i popularitet, efter Apples brug af IPS-panelerne i deres iPad.
Godt nok er sortniveauet bedre på VA paneler, men til gengæld har de både højere vinkelafhængighed og er ikke helt så hurtige som IPS paneler.

Og jeg tror såmænd ikke, at Apples iPad er skyld i boomet af skærme med IPS panel. Snarere tror jeg, at LGs e-IPS paneler, og særligt Dell 2209wa pga. dens pris/ydelsesforhold, ikke er helt uskyldig i trenden. ;)

Det var jo ting, der virkelig rykkede grænsen for, hvor meget man skulle betale for en god skærm efter forbrugerne i årevis blev tæppebombet med billige og pivdårlige skærme med TN-paneler.
Af HAT
EW2430V kommer ikke til salg i DK, kun den lidt mindre EW2430.

Vil man have en V-model skal man op i 27" EW2730V.