Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lisbeth77
Ja jeg er noget skuffet over canal digital lige nu....
Jeg har investeret i en HDTV boks med harddisk optager. Da vi allerede var kunde, skulle vi selv sætte den til.

Dette er gjort og den har virket fint i nogle dage, og ingen problemer.

Så i går formiddags, da vi ville se tv, så ville den ikke starte op, havde fat i canal digital, hvor vi fik hjælp til at genstarte den, og den fandt kanalerne igen, og alt virkede.

SÅ opstår samme problem igen idag, og løsningen fra igår virker ikke, så ringer til dem igen. Bliver stillet videre til deres teknisk support afd., og det eneste jeg får af vide, er at vi skal have justeret vores parabol.

Problemet er at vi kun får sort skærm, så har ikke en jordisk chance for at se hvor meget signal den får idag, og ved heller ikke hvor meget den skal have for at vise signal.

Så nu er vi tilbage på den gamle modtager, som var blevet pakket væk, den kan tage alle kanaler undtagen HD kanalerne selvfølgelig.

At dette kan lade sig gøre, er åbenbart fordi at den ikke er så fintfølende.

Så nu skal jeg alligevel have sparet op til at hyre en til at komme og justere den...selvom det har virket.....men ifølge canal digital kan signalet godt bare lige pludselig forsvinde...

Uhh..hvor er jeg træt af det nu...
Af Peter Schrøder
lisbeth77 skrev:Problemet er at vi kun får sort skærm, så har ikke en jordisk chance for at se hvor meget signal den får idag, og ved heller ikke hvor meget den skal have for at vise signal.
Jeg indrømmer at jeg ikke har forstand på Canal Digital og deres boks, ikke desto mindre, burde logikken vel være, at uanset om der er tilsluttet en parabol eller ej, burde du vel kunne få boksens menu op på tv'et?
Hvis ikke, ville jeg først checke forbindelsen mellem boks og tv. Evt. starte med at tilslutte din blueray afspiller til den pågældende hdmi indgang (på tv'et), for at se om der er hul igennem dér.
Af Falster
Det er næppe den store trøst, men CD's harddiskmodtager fra Sagem bidrager vist en del til "underholdningen" ud over at vise TV.

Se på søsterhjemmesiden, hvor der er 799 indlæg, læst af 70285 om den:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... s-satellit

Hos os virker den rimeligt med en LNB. Vi kan dog ikke opdatere softwaren, men det er måske meget godt, jf. linket ovenfor.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvis du på den anden modtager får et billede, tyder det da på, at parabol er justeret korrekt.
Den tænder fint siger du, viser displayet et kanalnummer ( på HDD )?
Prøv som løsning, at forbinde med scartkabel. Tænk hvis de nye opdateringer, blot har nulstillet HDMI output fra HDD.
Men ja, den nye software er ikke god, vi er blevet betatestere.
Til HDD boksen brugte du 2 kabler fra LNB?
Hvis, kan der være en dårlig forbindelse i det ene ( alt fra kortslutning til blot dårlig forbindelse ).
Den gamle boks er som udgangspunkt, tilsluttet det ene kabel. Tjek evt. det andet, giver det også billede, ligger fejlen ikke i kabler/LNB og parabol.
Af Killroy
det er ikke så længe siden at vi fik canal digital her

dog kun med HD box men den virkede ikke og mandens udbrud var åhh nu igen
hvor efter han vender sig mod os og siger det sker bare så ofte at de ikke virker
så spørger jeg til ham ok jamen det lyder da ikke godt vil vi få bedre box ud af at tage den nummerede støre med Harddisk osv
hans svar er nej det er også noget lort og smiler til mig

så mit bud er det simpelthend bare er boxen der ikke virker

vi endte så med et CA modul i stedet og er glade for det
Brugeravatar
Af MigSelv
De Canal Digital bokse, jeg gør brug af, er velfungerende. HDD boksen er med ny software forbedret ( funktioner ), men et par bugs er ikke løst helt endnu ( starter i mute tilstand efter timerbrug ).
Af bla blasen
MigSelv skrev:De Canal Digital bokse, jeg gør brug af, er velfungerende. HDD boksen er med ny software forbedret ( funktioner ), men et par bugs er ikke løst helt endnu ( starter i mute tilstand efter timerbrug ).
Hvilke funktioner ?

Jeg har da ikke fået nogen nye - tværtimod.

Før kunne jeg:
Redigere i optagelser (Slette i starten /midt i / slutningen) - Funktionen er fuldstændigt udeladt
Låse igangværende/afsluttet optagelse - nu kan man KUN låse i forbindelse med timer programmering
Skalering
Før var den udemærket, nu er den ved nogle billed formatter elendig.
Stræk og skaler - den skalere overhovedet ikke, den strækker bare billedet i bredden.
Spoling
Før var der en ganske fornuftig spole funktion, helt op til 600x, hvor man sådan rimeligt kunne følge med i billederne - der blev SPOLET ikke sprunget billeder over - sådan følte jeg det i hvertfald.
Når man så trykke på play, så startede den øjeblikkeig med at afspille.
NU - Den spoler overhovedet ikke, men SPRINGER i billederne - reagere ufatteligt langsomt på "PLAY", så ofte (hver gang) skal man hen og spole frem og tilbage et par gange - når man fx vil spole igennem en reklame blok.

Nye funktioner ?? nyt design - og så VOD? tjah - vil til hver en tid heller have den gamle version tilbage.

CD påstår at det ikke er BETA software, ergo må de mene at de var fuld version, de gav os for ca 4 måneder siden.

De har ret, det er ikke en BETA.

Men så længe softwaren ikke indeholder alle funktioner, så KAN der ikke være tale om fuld version.

Ifølge denne definition er de faktisk kun midt i en Alpha version
http://en.wikipedia.org/wiki/Software_r ... life_cycle

"Alpha fasen ender normalt med en funktion fryser, hvilket indikerer, at der ikke flere funktioner vil blive tilføjet til softwaren.
På dette tidspunkt, er softwaren siges at være funktions komplet."

Funktioner er IKKE komplette altså er de per definition ikke engang færdig med ALPHA version.

"Alpha software kan være ustabil og kan forårsage nedbrud eller tab af data"
Det tror jeg der er mange af os der har.

"Beta udviklingsfasen efter Alpha.
Det begynder normalt, når softwaren funktionen er fuldstændig
."

Vi kan godt blive enige om at der mangler funktioner ikke?

Efter alle definitioner i EDB/Software/Projekt udvikling, så er de end ikke nået til BETA endnu - så jeg beklager at jeg har kaldt den BETA, når den per definition kun er midt i ALPHA fasen

"Brugere af en beta version kaldes beta-testere. De er som regel kunder eller potentielle kunder på den organisation, udvikler software, er villige til at teste softwaren uden beregning, ofte modtaget den endelige software gratis eller til en reduceret pris."

Vi blev slet ikke spurgt om vi ville teste jeres nye halvfærdige LINUX PRE ALPHA version, er spændt på om vi får en kompensation alligevel?