Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af M-Sniper
Hvorfor er den 4 farve crab...???

er det ikke logisk at jo flere farver man har tilrådighed jo bedre output??? (ligesom printer)

synes jeg har læst at et sted i rasmussens test af le820 modellen. ha havde svært ved at indstille den korrekt pga. 4. farve. men det nog skyldes at måleudstyret ikke tager højde for den gule farve...

det vel ikke skærmens skyld..??

jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor det er crap???
Brugeravatar
Af KristofferA
Fordi alt kildemateriale er RGB og altså IKKE indeholde Gul for sig selv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alt er kodet i RGB i dag. Dine øjne fungerer på RGB-princippet. Der er ikke nogen åbenlys fordel ved at tilføje gul, med mindre dit TV har svært ved at producere farven ordenligt. Vores måleudstyr har bestemt ikke svært ved at måle på noget der har mere end én farve at blande med. Den måler på hele farvespektret.

Når du tilføjer en ekstra gul farve, så vil restulatet blive, at du får overmættet disse nuancer. Det ses også tydeligt af de tests vi har lavet på Sharps Quattron modeller.
Af PhDream
Hvor er det latterligt at se, hvordan en god (den kan vel ikke opfattes anderledes, med mindre man er fanboy) nyhed, bliver transformeret til endnu en plasma vs. lcd krig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvem snakker om plasma? Jeg kan ikke se en eneste kommentar, der omhandler plasma. Vi snakker om Quattron-teknologi, som bruges på Sharps LED-modeller.
Af lennon
Så hut jeg visker var Pioneers flirten m LCD teknologien en enorm skuffelse, - og flere ligaer under niveauet på deres 508 - 500/5090 plasma serier . ?
Af Otto J
lennon skrev:Så hut jeg visker var Pioneers flirten m LCD teknologien en enorm skuffelse, - og flere ligaer under niveauet på deres 508 - 500/5090 plasma serier . ?
De tidligere Pioneer LCD'er var også dybest set rebrandede Sharp, så ikke meget ændring dér.

Mht. den gule farve, så er det som Yakken siger. TV-formaterne er RGB, og grunden til at de er dét, er at øjet ser i RGB. Så at indføre en fjerde grundfarve, er ganske enkelt en total ignorering af de grundlæggende fysiske egenskaber der ligger bag billedgengivelse. Det er fysisk umuligt at opnå et bedre billede ved dén teknologi, det bedste man kan håbe på er at det ikke gør det ringere. Det er et skoleeksempel på marketing-drevet, overflødig ingeniørkunst. Jeg vil sige det meget kontant, enhver der taler positivt om idéen i den teknologi, mangler forståelse for hvordan vores video-systemer og ikke mindst vores øjne virker.
Af lennon
Otto J skrev:
lennon skrev:Så hut jeg visker var Pioneers flirten m LCD teknologien en enorm skuffelse, - og flere ligaer under niveauet på deres 508 - 500/5090 plasma serier . ?
De tidligere Pioneer LCD'er var også dybest set rebrandede Sharp, så ikke meget ændring dér.

Mht. den gule farve, så er det som Yakken siger. TV-formaterne er RGB, og grunden til at de er dét, er at øjet ser i RGB. Så at indføre en fjerde grundfarve, er ganske enkelt en total ignorering af de grundlæggende fysiske egenskaber der ligger bag billedgengivelse. Det er fysisk umuligt at opnå et bedre billede ved dén teknologi, det bedste man kan håbe på er at det ikke gør det ringere. Det er et skoleeksempel på marketing-drevet, overflødig ingeniørkunst. Jeg vil sige det meget kontant, enhver der taler positivt om idéen i den teknologi, mangler forståelse for hvordan vores video-systemer og ikke mindst vores øjne virker.
Hvorfor hunnen ivolverer Pioneer sig i så fald ? ? - de har jo lissom i forvejen lagt overliggeren temmeligt højt . .
Af PhDream
yakken skrev:Hvem snakker om plasma? Jeg kan ikke se en eneste kommentar, der omhandler plasma. Vi snakker om Quattron-teknologi, som bruges på Sharps LED-modeller.
I det oprindelige link, første tråd.
Af Otto J
lennon skrev: Hvorfor hunnen ivolverer Pioneer sig i så fald ? ? - de har jo lissom i forvejen lagt overliggeren temmeligt højt . .
De er delvist ejet af Sharp. Og jeg gætter på at de har opdaget hvor meget af deres salg af surround-receivere, blu-ray afspillere og højttalere der var med-salg til tv'ene, så de har brug for at indføre ét eller andet tv. Den mest rentable form for dem er alt andet lige at benytte Sharp teknologi. Vi skal så bare til at vænne os til at Pioneer ikke i helt samme grad som tidligere skal opfattes som et high-end tv.