Log ind med sociale netværk
24 jan 2011, 22:59
Men med begge tv G20 og PK550N kan du bruge indstillingerne fra test. Disse kan næsten altid bruges med fordel 8)
krillan skrev:Nøøøøøøøøj, THX-profil? det kan jeg godt lide (B .For lige at gøre det endnu sværere at vælge.....G20 har også THX-profil
Det plejer da i hvert fald ikke at være et ryk ned i billedkvalitet så vidt jeg har læst mig til!
valget må nu stå mellem 42G20 og 50PK550N
Men med begge tv G20 og PK550N kan du bruge indstillingerne fra test. Disse kan næsten altid bruges med fordel 8)
25 jan 2011, 10:49
?
netfors skrev:Findes der er test af LG 50PK550N herindekrillan skrev:For lige at gøre det endnu sværere at vælge.....G20 har også THX-profil![]()
25 jan 2011, 14:27
Ved ikke helt hvad forskellen er, men kan forestille mig det er noget med garantien...?
Med en N model er du i hvert fald bedre sikret mod pixel fejl osv!!
Testen der er henvist til tidligere i dette indlæg på PK350, er jo stort set det samme tv, så det er jo en ok refenrence!
mundt skrev:Hey.PK550N koster ca. det samme (6K inkl forsendelse) 8)
Jeg ville hoppe på pk550. Det fås til 5890,- hos Komplett.dk.
Hvor i landet befinder du dig?
Mundt
Ved ikke helt hvad forskellen er, men kan forestille mig det er noget med garantien...?
Med en N model er du i hvert fald bedre sikret mod pixel fejl osv!!
Testen der er henvist til tidligere i dette indlæg på PK350, er jo stort set det samme tv, så det er jo en ok refenrence!
25 jan 2011, 19:06
Jeg var inde i Bilka idag, da de havde PK350N på tilbud til 5499,-. Jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal mene, for synes at de almindelige SD-kanaler (dr1, tv2 osv.) var af noget ringe kvalitet
Men synes til gengæld at HD kanalen var total i top (B !
Er det typisk at der er så stor variation mellem kanalerne?
Er PK55N bedre end PK350N, da denne har THX-profil ?
kan man kalibrere tv'et, så SD kanalerne generalt bliver bedre ?
Pyyyha, det vra mange spørgsmål 8)
25 jan 2011, 19:24
Du kan prøve med indstillinger fra den engelske test der er henvist til i dette indlæg? Disse indstillinger burde du kunne bruge både til 350 og 550 modellen, da det er samme skærm. Ved brug af disse indstillinger burde det ikke gøre nogen forskel om det er 350 eller 550 med THX-profil
krillan skrev:Jeg var inde i Bilka idag, da de havde PK350N på tilbud til 5499,-. Jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal mene, for synes at de almindelige SD-kanaler (dr1, tv2 osv.) var af noget ringe kvalitetHvis du har set tv'et i bilka, vil du helt sikkert kunne få et bedre billede, både på SD og HD kilder 8)![]()
Du kan prøve med indstillinger fra den engelske test der er henvist til i dette indlæg? Disse indstillinger burde du kunne bruge både til 350 og 550 modellen, da det er samme skærm. Ved brug af disse indstillinger burde det ikke gøre nogen forskel om det er 350 eller 550 med THX-profil
26 jan 2011, 07:18
THX profilen er den "store" forskel
Bedste løsning på det rigtige billede er en professionel kalibrering, herefter en kalibrering lavet på amatørbasis, men med måleudstyr.
Næstbedste måde er nok indstillingerne fra en test, kombineret med en kalibrerings dvd, så man selv kan lave nogle få justeringer.
Og så kommer THX profilen. Det er kort sagt en meget let måde at få et godt billede, og er perfekt for folk, der ikke kan eller gider sætte sig ind i at indstille det rigtige billede. Her er det gjort for én og billedforbedringer og lign. er som regelt skruet ned eller slukket, mens kontrast og farver er mindre ekstreme og farvetemperaturen er sænket fra et som regel meget højt standardniveau.
Kort sagt betyder THX profilen ikke alverden udover at spare dig for tid, hvis man du en god test at kunne kopiere fra. Det er i princippet det den gør. Altså fungerer som en god indstilling på alle tv'er på trods af forskel på udbyder og panel. Ikke perfekt - men god indstilling
Bedste løsning på det rigtige billede er en professionel kalibrering, herefter en kalibrering lavet på amatørbasis, men med måleudstyr.
Næstbedste måde er nok indstillingerne fra en test, kombineret med en kalibrerings dvd, så man selv kan lave nogle få justeringer.
Og så kommer THX profilen. Det er kort sagt en meget let måde at få et godt billede, og er perfekt for folk, der ikke kan eller gider sætte sig ind i at indstille det rigtige billede. Her er det gjort for én og billedforbedringer og lign. er som regelt skruet ned eller slukket, mens kontrast og farver er mindre ekstreme og farvetemperaturen er sænket fra et som regel meget højt standardniveau.
Kort sagt betyder THX profilen ikke alverden udover at spare dig for tid, hvis man du en god test at kunne kopiere fra. Det er i princippet det den gør. Altså fungerer som en god indstilling på alle tv'er på trods af forskel på udbyder og panel. Ikke perfekt - men god indstilling
Mangler hifi... - og penge til hifi!
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto