Linnebjerg skrev: Konklusionen må næsten være at man selv skal kigge på de skæme man finder interessante "live" og selv vurdere hvad man kan acceptere og ikke acceptere.. Der er ikke nogen der siger det skal være nemt at købe tv i dag 
Så længe du accepterer, at det billede du ser i butikken ikke er det reelle billede, du får med hjem. At ose i en butik, er mest for at danne sig nogle indtryk af størrelse og design. Og så kan du prøve at lege med fjernbetjeningen. Dette er jo en meget vigtig ting for nogen, og nok en af grundene til, at B&O ejere de fortsætter med B&O.
Samsung får ikke testet ordentligt, og derfor kommer der mange "mandagsmodeller" ud. Jeg tror det hænger sammen med, at topmodellen ikke er dyrere, end den er. Vi forbrugere vil have det hele. Pioneer gav det hele på nær den gode pris, og det gik jo ikke ligefrem særligt godt. Det er dog stadig beklageligt, at der er så mange fejl på så mange modeller.
Det skal lige siges, at Samsungs skavanker er på især plasmamodellerne, men ikke LCD. Dvs. ikke de dyre modeller som så, kun PS-modellerne. Dette kan muligvis skyldes, at deres største fokus nok er på LCD skærmene og på OLED til mobiltelefoner o.l., i modsætning til Panasonic, der har satset stort på Plasmateknologien, og endda har investeret i Pioneers viden, der var størst på dette område. Panasonic er dog heller ikke fejlfri, og især det meget billige G20e kunne godt have kostet lidt mere, hvis man så havde undgået de mange smuttere med denne model.
Hvor sort, sort skal være, er svært at bestemme for den enkelte. Jeg synes generelt, jeg har en fantastisk billedkvalitet på mit tv, men kunne dog få meget glæde af en dybere sort i aftentimerne. Jeg vil vove at påstå, at folk der kommer fra Pioneer ikke ville stille sig tilfreds, men det betyder jo ikke, at du ikke ville.
Linnebjerg skrev:Retention , som jeg har forstået det, fremkommer ved flere timers tv på eks en kanal hvor logo er i hjørnet ik??
Det du beskriver er et plasmafænomen, og stort set alle modeller døjer med dette. Det er dog værd at tage med for at få den bedre billedkvalitet, og LCD modeller har jo andre svagheder. Nu skriver jeg jo, at Samsung lider
meget af det her. Det betyder i praksis for mig, at jeg halvvejs i en film, kan ærge mig over de lyse linier, der hvor teksterne har været. Især i mørke scener uden tale.
Jeg kan leve med det, men det er absolut ikke alle, der kan.
Mangler hifi... - og penge til hifi!