Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gonza
Nu skal det være... Købet af en fladskærm er indenfor rækkevide. Og har forelsket mig i Samsung.
Startede med at kigge på nogle af de "høje" 6 serier, så som UE40C6805US (hvorfor US og ikke XXE?) - UE40C6905XXE...
Men er da også faldet over UE40C8705

De koster nogenlunde det samme... Og så tænker jeg... Kan man så ik lige så godt springe op i 8 serien?? Hvad jeg kan se, så besidder de, de samme funktioner. Og har kun designet og Hz, som er afvigende... Eller giver 8'eren også bedre billede eller har opdateret indmad i forhold til 6'erne?
3D funktionen er jeg ligeglad med, så den behøver ikke kommenteres ;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
XXE er den danske version. Alle andre er parallelimporterde. Vi har test af både c6000 og c8000 her på siden. Der er forskellene beskrevet.
Af Gonza
Har også med stor fornøjelse læste disse anmeldelser... :-) Var nu bare ude efter lidt info for evt brugere...
Men anmeldelsen af 6005... Kan den bindes sammen med hele 6serien?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Gonza skrev:Har også med stor fornøjelse læste disse anmeldelser... :-) Var nu bare ude efter lidt info for evt brugere...
Men anmeldelsen af 6005... Kan den bindes sammen med hele 6serien?
På billedkvaliteten kan den, ja. Der er dog lidt forskellige i funktionerne, såsom Internet tjenester og farve på skærmen (6 serien findes også i hvid). De flere funktioner, som er i visse varianter fra 6-serien, kan du læse mere om i testen af 8-serien :)
Af Gonza
Er nogenlunde opdateret på funktionerne... Jeg tænker bare... Højere serie er det = bedre af alt/div, så kan man jo lige så godt tage en 8'er fremfor en 6'er, når priserne stortset er ens. Og hvis ens andre kriterier er opfyldt (design osv)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, hvis prisen er ens, så er 8000-serien i hvert fald ikke dårligere.