Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JonasMP
Goddag

Jeg står og skal have anskaffet mig en god stueantenne og tænkte at i kloge mennesker kunne være behjælplige.

Jeg har et Panasonic TH-37PX70EA med DVB-T tuner så den skulle være klar til en stuenantenne.

Jeg var da også i Fona i dag og kom hjem med en Strong ANT 12 antenne. Den virker sådan set også fint nok så længe døren til altanen er åben, men da dette bliver meget koldt i længden tror jeg lige jeg smutter ned i Fona igen og returnerer den.

Jeg skal bare kunne modtage de gratis kanaler som en stueantenne kan opfange altså DR kanaler og TV2

Men hvad kan anbefales af gode stueantenner? Jeg bor i postnummer 2300, 4 kilometer fra nærmeste antenne har boxer kundeservice oplyst mig om, så der skulle være masser af signal at tage af.

Jeg vil egentlig helst have mig en indendørs antenne da jeg ikke gider til at bore en antenne op på ydervæggen, men hvis det er det i ender med at anbefale så må jeg ud og bore.

På Forhånd Tak!
Af kskruger
JonasMP skrev:Goddag

Jeg står og skal have anskaffet mig en god stueantenne og tænkte at i kloge mennesker kunne være behjælplige.

Jeg har et Panasonic TH-37PX70EA med DVB-T tuner så den skulle være klar til en stuenantenne.

Jeg var da også i Fona i dag og kom hjem med en Strong ANT 12 antenne. Den virker sådan set også fint nok så længe døren til altanen er åben, men da dette bliver meget koldt i længden tror jeg lige jeg smutter ned i Fona igen og returnerer den.

Jeg skal bare kunne modtage de gratis kanaler som en stueantenne kan opfange altså DR kanaler og TV2

Men hvad kan anbefales af gode stueantenner? Jeg bor i postnummer 2300, 4 kilometer fra nærmeste antenne har boxer kundeservice oplyst mig om, så der skulle være masser af signal at tage af.

Jeg vil egentlig helst have mig en indendørs antenne da jeg ikke gider til at bore en antenne op på ydervæggen, men hvis det er det i ender med at anbefale så må jeg ud og bore.

På Forhånd Tak!
Mine forældre har lige købt en Maximum DA-1200 indoor DVB-T antenne. Og den virker rigtig godt, den de havde først var en fra Harald-Nyborg, den kan ikke anbefales, alt for mange billede udfald. Spørgsmålet er bare, hvor stor forskel der på den du har købt og en Maximum DA-1200. Dit problem bliver vel næppe bedre af, at Fona sikkert ikke tager din antenne retur, når den har været brugt. Har du prøvet at sætte den et andet sted?
http://www.av-connection.dk/?PGr=2071&ML=497
Af JonasMP
tak for svaret!

det kan være jeg skal prøve den maximum så, den ser da billig ud i hvert fald.

Men ja om den kan modtage signal bedre end den strong jeg har nu ved jeg så ikke lige. Problemet synes jo at være at signalet fint når antennen så længe der er åben dør.

Jo de skal nok tage antennen tilbage da den heldigvis er pakket sådan at man ikke kan se den har været åben.
Af nielshansen
cJoey skrev:Den har USB-tilslutning til strøm, ellers kan du købe denne:

http://www.shg.dk/Oplader-og-Adapter/Fu ... 03305.html

hvis du har brug for at den skal være aktiv.
Jeg faldt lige over denne tråd, da jeg står og skal købe mig en stueantenne. Men jeg er lidt i tvivl om, hvornår jeg har brug for en "aktiv" antenne. Jeg er ved at købe mig et helt almindeligt Samsung LCD TV. Skal jeg så have en antenne med ekstern strøm eller hva?
Af fatD
Jeg har netop erhvervet mig en stueantenne, den virkede umiddelbart fint, dog ikke på alle kanalerne, men efter en halv dags tid forsvandt signalet fuldstændigt. Så tænker jeg vil prøve en ny, så ville lige høre dig JonasMP om du opnåede et bedre signal med Maximum antennen? Eller en helt tredje stueantenne hvis nogen kunne anbafale en? Eller er det spild af penge, da problemet måske umiddelbart skyldes et generelt dårligt signal, bor på Nørrebro.