Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har rodet med et nyt Sony bravia tv. Det står dejligt skarpt og ingen problemer. Når jeg så skifter over til min lg dvd kombi optager så er alle farver meget grønne. Hvordan kan jeg løse dette problem? Er løsningen et rgb kabel og hvad gør sådan et kabel?
Brugeravatar
Af MigSelv
Er dvd tilsluttet med et scart kabel?
Tjek at det sidder rigtigt i, den mindste unøjagtighed eller løs forbindelse, resulterer i forkerte farver. Dette gælder for begge ender af scart kabel.
Af Willads5
MigSelv skrev:Er dvd tilsluttet med et scart kabel?
Tjek at det sidder rigtigt i, den mindste unøjagtighed eller løs forbindelse, resulterer i forkerte farver. Dette gælder for begge ender af scart kabel.
DVD er tilsluttet med scart kabel ja. Jeg har rettet det, men farverne er stadig grønne.
Brugeravatar
Af MigSelv
Prøv med et andet kabel, der kan være en defekt i dit kabel.
Af Willads5
MigSelv skrev:Prøv med et andet kabel, der kan være en defekt i dit kabel.
Det kan ikke skyldes, at jeg skal have et RGB kabel?

Kan det være en indstilling på tv'et jeg skal stille?
Brugeravatar
Af MigSelv
Ved brug af scart kabel, foretages indstillingerne i menu på dvd afspiller.
Alt efter fabrikat og software, vil følgende muligheder være tilgængelige, RGB, S-VHS og Video ( komposite ).
Dit tv har, alt efter model, op til 2 scartindgange. Den ene er RGB/Video, den anden som regel S-VHS/Video.
Hvis S-VHS er valgt, men sættes i RGB indgangen, vil dit billede være sort/hvidt ( og måske støjstriber ).
Hvis RGB er valgt, og der er defekter i kablet, kan der som i dit tilfælde optræde en forkert farve. Tilsyneladende kommer den grønne farve kun frem til dit tv.
Hvis du har component udgang på dvd afspiller, og tilsvarende indgange på dit tv, kan du med fordel investere i et kabelsæt. Dette giver også mulighed for opskalering, til en "bedre opløsning".
Af Willads5
MigSelv skrev:Ved brug af scart kabel, foretages indstillingerne i menu på dvd afspiller.
Alt efter fabrikat og software, vil følgende muligheder være tilgængelige, RGB, S-VHS og Video ( komposite ).
Dit tv har, alt efter model, op til 2 scartindgange. Den ene er RGB/Video, den anden som regel S-VHS/Video.
Hvis S-VHS er valgt, men sættes i RGB indgangen, vil dit billede være sort/hvidt ( og måske støjstriber ).
Hvis RGB er valgt, og der er defekter i kablet, kan der som i dit tilfælde optræde en forkert farve. Tilsyneladende kommer den grønne farve kun frem til dit tv.
Hvis du har component udgang på dvd afspiller, og tilsvarende indgange på dit tv, kan du med fordel investere i et kabelsæt. Dette giver også mulighed for opskalering, til en "bedre opløsning".
Det er en LG RC-388 kombi video/Dvd afspiller og fjernsynet er et Sony Bravia Sony 40" LED-TV

KDL40EX600AEP. Kan dette hjælpe?
Brugeravatar
Af MigSelv
Begge scartindgange på dit tv er RGB kompatible.
I menu på afspiller vælges RGB som video output signal. Du skal bruge AV1 ( er det nederste scartstik på bagsiden ).