Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kristian Kragh
redlaz skrev:
AndreasV skrev:Virker fint, eneste problem er streaming af 16:9 video, de bliver afspillet som 4:3 og dermed i forkert aspect ratio. Er her nogen, som har en løsning på det problem ?
Alle film kører perfekt igennem hos mig.
Jeg har det samme problem som AndreasV med aspect ratio fejl :(( - kan i poste jeres samsung.conf eller andre hints til hvordan jeg kan rette den irriterende skaleringsfejl.
Af baun666
kan det her program kører med phillips 32pfl8404h?? uden problemer?
Af JesperSorensen
Mit UE46C7705 finder ikke min Serviio PC, men kun min laptop, som iøvrigt ikke kører noget DLNA software..

Jeg VED at det ikke er et netværksproblem, er der noget jeg skal gøre på selve TV'et for at få det til at virke?
Af JesperSorensen
Fejlen var:

Min server har 2 netkort og det kan Serviio ikke finde ud af.

Løsning:

Angive hvilken IP adresse serviio skal bruge i programmet
redlaz skrev:Man kan også indsætte eget cover art mm.
Hvordan gør du det - har lige fået en besked fra Samsung at de IKKE understøtter coverart?!?

Nu har jeg ikke meget forstand på DLNA - men er det DNLA serveren som skal understøtte cover art eller er det fjernsynet?
Hej venner!

Det ser ud til at i har en bunke indsigt i ovennævnte emne, så jeg beder om jeres hjælp!

Jeg har en iMac med EyeTV tuner og et Samsung UE 32C8705.

Jeg har prøvet forskellige medieservere og har nu Serviio og PS3.

Serviio er bedst til fotos, da de altid vender rigtigt, men den kan ikke vise film fra EyeTV.

PS3 kan ikke vende fotos rigtig og vise fotos fra iPhoto, men den kan vise enkelte af filmene fra EyeTV og nogle endda med undertekster, men ikke alle.
Jeg kan ikke finde ud af at indstille tingene rigtigt i medieserverne, fx kan jeg ikke finde "profilen" i Serviio, som en af jer skriver skal stilles til Samsung ...

Hvis en af jer kan lede mig igennem indstillingerne så jeg kan optimere og vælge den rigtige medieserver ville det være fint.

Jeg er ikke så god til at forstå det tekniske engelsk og hele det tekniske kompleks omkring convertering og formater for film og fotos.

Peter Folkmann