Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Otto J
Letten skrev: Nu har 3D været kendt teknologi i mange mange år, så 2010 modellerne er nu ganske gode og der er heller ikke tale om at de er forældede og ikke virker i fremtiden.
Lige præcist, folk bliver ved med at tale om at dette er første generation, det er det langtfra.
OleA skrev: Er det ikke det samme hvert år på denne tid? De nye produkter bliver skreget op til det helt store, men når den første benovelse har lagt sig, viser det sig som regel at de reelle forbedringer er beskedne.
Jo, klart producenterne skriger op.
Men faglig dygtige journalister kan da godt få stille nogle krav og være kristisk allerede på CES.
Alt i alt synes jeg Sonne er rimelig fornuftig på det meste han præsenterer i sit program. Så når har skriver under på at der er sked et stort fremskridt, så har jeg ingen grund til at ikke tro på det.
Brugeravatar
Af MigSelv
"Det som jeg synes er mit problem med 3D på PS63C7705 er for mørkt billede.
Selv om vi sidder i helt mørk stue, så synes jeg 3D-film bliver en anelse mørk. Har prøvet Standard, så vel som Film-modus. Men alt-i-alt kunne der godt vært mere lys."
Det kræver blot en kalibrering til 3d, så er lysproblemet løst. James Camerons foretrukne Avatar kalibrering ( Panasonic ), gav det ekstra liv der manglede.
Af Mysen
Hvordan er den kalibrering lavet? Er det noget med at spænde måleudstyret fast på brille OG tv?. Jeg synes film profilen er bedst, men er enig i, at den bliver for mørk..
Af Novatic
Otto J skrev:
Letten skrev: Nu har 3D været kendt teknologi i mange mange år, så 2010 modellerne er nu ganske gode og der er heller ikke tale om at de er forældede og ikke virker i fremtiden.
Lige præcist, folk bliver ved med at tale om at dette er første generation, det er det langtfra.
Det er da første gang det bliver masseproduceret i fladskærmsformat til en rimelig pris.

3D i sig selv er vist nok fra starten af 1900tallet, men derfor er der jo sket ændringer - kan huske jeg så Pyrus med nogle skod papbriller som lille. Nu er det med batterier og ligner solbriller.

Og slå nu kold vand i blodet omkring udmeldingerne... sidsteår plaprede folk også om Kuro niveau på Panasonic osv. og vi endte med forbedringer i småtings afdelingen ift. lineuppen fra året før på stort set alle modeller fra alle mærker.

Tværtimod gik det for den almindelige, 2D entuisiast faktisk bagud, i det producenterne holdte fokus på 3D og slimdesign, der gav plasma folk buzz og LCD folk clouding pga. Edge formatet.

Skulle fandme have købt en Sony Z5500 for 2 år siden. Min tro er hos LG, der kan ordne 850 modellens banding hos dens afløser (hvis der da kommer nogen), eller Sony der lader deres HX920 blive prismæssigt til at have råd til (hvilket jeg tvivler meget stærkt på, grundet deres nye "taktik").
Af trykkertor
Novatic skrev: .... men derfor er der jo sket ændringer - kan huske jeg så Pyrus med nogle skod papbriller som lille. Nu er det med batterier og ligner solbriller.
Batterier der ligner solbriller har vi allerede haft i over 15 år. Lige så ens som de brillerne vi bruge i dag.
Så de er heller ikke nye.

Havde selv NVision sit 3D-kit til min PC i 1995. Og det var med præcis de samme briller, og præcis den samme teknologi.
Af trykkertor
MigSelv skrev: Det kræver blot en kalibrering til 3d, så er lysproblemet løst. James Camerons foretrukne Avatar kalibrering ( Panasonic ), gav det ekstra liv der manglede.
Men jeg kan ikke se for mig at James Cameron sine kalibreringstal kan bruges på et Samsungapparat.
Som du nævner er jo de lavet til Panasonic.