Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zako
Hej

Jeg skal have mig en ny fladskærm, har selv kigget lidt rundt, men da jeg slet ingen forstand / erfaring har med fladskærme er jeg endt her.
Jeg har kigget lidt på http://www.dustinhome.dk/pd_5010469711.aspx , men hvad siger i?
Kravene er egentlig bare:
Ingen plasma
maks 4200 kr.
Afstanden fra mig til fjernsynet bliver ca 3 meter.
Kommer primært til at blive brugt til 720p film fra computeren, og så noget 'normal' fjernsyn

På forhånd tak

Zako
Af Zako
Dog vil jeg lige nævne at grunde til at jeg vil undgå plasma er at jeg har hørt forskellige historier om folk hvor billedet har brændt sig fast. Da min computer kommer til at være sat meget til tv'et, og det ikke altid er sikkert jeg får slukket tv'et, kunne jeg lige se at min computers baggrund blev brændt fast.

Men er dette stadig et problem, eller var det kun i starten af plasma?
Af Mysen
Hej. Du gør klogt i at holde dig fra Plasma, hvis du skal sætte mediecenter til.. der er al for stor risiko for burn-in hvis du er en af dem, der bare lader skrivebordet stå fremme det meste af dagen.
LD450n er et udmærket bud, men med 3 meter til fjernsynet burde du se dig om efter lidt flere penge så du kan få en større skærm. Du bør som minimum tage 46" til den afstand. Samme tv kan fås i 47" for ca. 5500. For ca det samme kan du også få 46ex500 ;)
Tænk over det. Det er pengene værd...
Senest rettet af Mysen 13 jan 2011, 20:13, rettet i alt 1 gang.
Af Zako
Tror desværre det bliver lidt for dyrt, har de 4200 kr. og det er det :) Så tror jeg holder mig til de 38-42 "
Af Zako
http://www.pricerunner.dk/pc/2/TV-Produ ... 33=2597833

Det er hvad jeg eferhånden er noget frem til
Kan ikke rigtigt finde noget om sony tv'erne..

Meen..

Tag jeres valg, og forklar.

(Og hvor vigtig " black level", samt hvad betyder det?. (i dit link til testen siger de at det har et dårligt black level))
Af Mysen
Prøv at tænd dit tv, og sluk lyset. Du vil nu kunne se at den sorte farve faktisk er mere grå end sort. Jo sortere den sorte er, jo bedre er billedet. Nogle performer bedre end andre på dette punkt, men det er blot en af mange ting, at vælge ud fra.

Du kan ikke forvente et tv, der er godt til det hele i denne prisklasse. Eksempelvis har det Philips du linker til et rigtig fint sortniveau, men til gengæld er mange af de mørkegrå nuancer ligeledes sorte, og mørke scener kan derfor være svære at fange detaljer i.

Jeg kender ikke NX500, og jeg synes den er mistæmkelig billig. BX400 er nok også en tand for billig. Desuden kan man ikke finde NX500 på Sony's hjemmeside af en eller anden grund. NX er deres designserie. Deres essentielserie har en ex500, men jeg ved ikke om det er et andet panel, der er i denne. Det er til gengæld et fint tv, men døjer til gengæld med input lag og en lidt langsom fjernstyring.

Jeg ville holde mig fra BX400. Jeg kan ikke svare for NX500. De andre 3 er fine bud. Selv ville jeg nok tage Philips.