Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af N4Ld3
Der står at VT30 har isfccc, men ikke GT30???

VT30 specifikationer
One Sheet of Glass design
Infinite Black Pro 2 panel
Forbedret Full HD 3D
THX og ISFccc
600 Hz sub-field drive
Viera Connect
Indbygget Wi-Fi
DLNA og 4 HDMI

GT30 specifikationer
Flush design
Infinite Black 2 panel
Forbedret Full HD 3D
THX
600 Hz sub-field drive
Viera Connect
Indbygget Wi-Fi
DLNA og 4 HDMI

Og hvad er Flush design?
Af Kratz
Inside skrev:Til jer der ligesom mig er interesseret i at se tykkelsen på de nye pana modeller, så ser det sku lovende ud!

Tykkelsen på VT30 kan se i den her youtube video:
http://www.youtube.com/watch?v=F4FFkYNzOZ4

Billede
Det kunne godt tyde på Panasonic har fundet ud af at vende udgangsstikkene rigtigt :)
Af Danneck
Det har de, har jeg set på en anden youtube video.
Af wcc
er der nogle nye blu-ray afspillere fra panasonic på ces 2011
Af bantam
N4Ld3 skrev:Der står at VT30 har isfccc, men ikke GT30???
Der kan være væsentlige forskelle på de amerikanske og europæiske modeller (det så vi også i 2010 - bl.a. omkring ISFccc og 24p-understøttelse). Områderne har tydeligvis forskellige roadmaps mht. introduktion af forskellige teknologier.
Af Skagen
Håber det er OK at en "nybegynder" blander sig med et enkelt spørgsmål.

Jeg har været ude at kigge efter nyt TV og er blevet smaskforelsket i billedkvalitet/pris forholdet på P42G20. Konen er desværre ikke så forelsket i designet (og jeg er tilbøjelig til at give hende ret) så situationen er lidt fastlåst i øjeblikket ... Det nye design ser dog ud til at kunne passere gennem nåleøjet, så måske er der lys forude.

Nu er spørgsmålet bare hvad prisen bliver, hvornår kommer det til Danmark, osv. Det er måske lidt tidligt at sige noget om dette, men mit egentlige spørgmål må der være et rimeligt klart svar på:

Hvilken af den nye modeller er det lige som skal afløse G20'eren? GT30? Den mindste GT30'er på 50" er nok lige i overkanten til stuen. Skal jeg forstå tidligere indlæg sådan, at der sandsynligvis kommer mindre modeller til de europæiske marked? Er der en G30? (jeg kan godt undvære Wifi og 3D)
Af trykkertor
G20 bliver efterfulgt af G30.
GT20 bliver efterfulgt af GT30.

Et GT-apparat er et 3D-tv, mens G-20/30 ikke er 3D-tv.

Om vi tager erfaringerne fra sidste år, kan G30 forvæntes at ankommer foråret i perioden april-maj.
Prisen vil gå ned til omkring august-september, og gå videre nedover i løbet af efteråret-vinteren.
Så kører møllen forfra igen. Der bliver annonceret G40 der er ennu bedre. Prisen på G30 går ned, og vi vænter på G40.

Så konklusjonen er.
G20 er i dag meget meget godt billede for de penge det koster.
G30 kommer nu til foråret. Men så skal der betales nogle tusinde mere.
Om en vil have et G30 til en pris ikke så langt fra G20-prisen idag. Ja, så skal en altså vænte ca 1 år.

Det er kun rene spekulationer fra min side. Men baseret på erfaringer og observationer de sidste par år indenfor det her marked.
Af Steen Bay
trykkertor skrev:G20 bliver efterfulgt af G30.
Ja, det er jo så spørgsmålet. Indtil videre ser det ikke ud til at der kommer noget G30 og V30, men kun 3D modellerne GT30 og VT30. Vi må dog nok vente en månedstid på de europæiske modeller for at vide det med sikkerhed.
Brugeravatar
Af MigSelv
Jeg har endnu ikke oplevet, at prisen går op på en ny model, i forhold til den der afløses.
Historikken viser oftest, at prisen er den samme, men features osv. er opgraderet.
Den vejledende nypris for en 42G10 var 11995 kr.
Den vejledende nypris for 42G20 var 7995 kr.
Det samme gjorde sig gældende med 42V10, den kostede til start 15995 kr., men 42V20 kostede omkring 12000. ( set til omkring 9000 nu ).
Af trykkertor
MigSelv skrev:Jeg har endnu ikke oplevet, at prisen går op på en ny model, i forhold til den der afløses.
Historikken viser oftest, at prisen er den samme, men features osv. er opgraderet.
Svært at sige. For alle modeller går ned i pris efterhånden som tiden går.
Med din teori vil jo tv blive gratis til sidst.
Hvis GT30 kommer ud på tilbudsprisen til GT20.
Og igen GT40 kommer ud på tilbudsprisen til GT30.
Så kan vi købe GT90 for 499,- om 6 år.
Og det tror jeg ikke vil ske.
Brugeravatar
Af Inside
trykkertor skrev:
MigSelv skrev:Jeg har endnu ikke oplevet, at prisen går op på en ny model, i forhold til den der afløses.
Og går du en del år tilbage kostede en fladskærm 100.000 ;) Så priserne vil jo falde, indtil pana og konkurrenterne finder et leje som er passende for den teknologi de bruger. Plasma har jo mange år på bagen, derfor prisen bliver billigere pr. generation, men det vil selvfølgelig stoppe på et tidspunkt, når teknologien er udtømt, og ikke kan fornyes nok i forhold til konkurrenterne. Og når det sker, så vil vi typisk se en ny standard tage over, forhåbentlig OLED eller lignende.
Brugeravatar
Af MigSelv
trykkertor skrev:
Hvis du læste hele indlægget, ville du have observeret en detalje om at, "Historikken viser oftest, at prisen er den samme, men features osv. er opgraderet."
Men de seneste år har det vist sig, at prisen på en afløsende model er lavere.
For 2 år siden købte jeg en 42PZ800, listepris 22000 kr. fik den presset ned til 18000kr. Og igen, 50VT20 listepris 19995 kr. ( som nu sælges til 14300 ). Jeg er ganske udmærket klar over, at på et tidspunkt finder priserne det rigtige leje. Når det sker, vil det "kun" være forbedringer af tv'et der er foretaget, men til samme pris som forrige model.
Håber på, at denne forklaring er udførlig nok.
Senest rettet af MigSelv 12. jan 2011, 07:59, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7