Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Myrhoej20
Tilsvarende danske model er 6800 så?..

Kan du forslå en til omkring samme pris som den model jeg linkede?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad er det for nogle features du har brug for, som din PS3 ikke kan levere?

Du kan jo overveje om du har brug for eks. 2 HDMI-udgange på afspilleren, så lyd og billede kan køres hver for sig. Det vil indskrænke feltet en hel del, men også fordyre afspilleren.
Af Myrhoej20
Hører bare generalt at PS3'en ikke skulle være så god til at afvikle 3D. derfor søgte jeg et alternativ som leverede noget bedre billede, kunne være fedt hvis den også kunne bruges til BD-Live eller hvad det hedder :)!
Af lrev 1-2
Myrhoej20 skrev:Hører bare generalt at PS3'en ikke skulle være så god til at afvikle 3D. derfor søgte jeg et alternativ som leverede noget bedre billede, kunne være fedt hvis den også kunne bruges til BD-Live eller hvad det hedder :)!
Hej.

Det håber jeg ikke at du har ret i-jeg har nemlig selv lige bestilt een!!Jeg har ellers hørt det modsatte om ps3

lrev
Af Teknokraten
PS3 er en helt fin 3D afspiller. Jeg har ikke noget at sammenligne den med, da jeg ikke har prøvet en Samsung afspiller, men jeg har ikke selv oplevet problemer med den.

Hvordan mener du at "PS3'en ikke skulle være så god til at afvikle 3D" ?
Af selliah
Det mener jeg bestemt heller ikke man kan sige :)
Jeg har samsungs C6900 afspiller i huset og ps3 da opdateringen til ps3 kom lidt sent :)
Men jeg kan da ikke se nogen forskel, ps3 reagere endda hurtigere i menu på blu-rays end samsungs maskine :)
Af lrev
selliah skrev:Det mener jeg bestemt heller ikke man kan sige :)
Jeg har samsungs C6900 afspiller i huset og ps3 da opdateringen til ps3 kom lidt sent :)
Men jeg kan da ikke se nogen forskel, ps3 reagere endda hurtigere i menu på blu-rays end samsungs maskine :)
Dejligt at høre....jeg har nemlig ikke fået min ps3 endnu.

lrev
Af trykkertor
Der hvor PS3 og en 3D-BluRay-afspiller i hovedsag skiller sig er ved brug af hjemmebiograflyd.
Om en har en receiver der klarer HD-lyd (DTS Master, True HD m.m.) så klarer ikke PS3 at give HD lyd samtidig som den viser 3D film.
Så om en ikke har stort lydsystem med HD-lyd klarer PS3 at underholde med 3D-film lige så godt som en 3D-BluRay-afspiller.
Af Kratz
trykkertor skrev:Der hvor PS3 og en 3D-BluRay-afspiller i hovedsag skiller sig er ved brug af hjemmebiograflyd.
Om en har en receiver der klarer HD-lyd (DTS Master, True HD m.m.) så klarer ikke PS3 at give HD lyd samtidig som den viser 3D film.
Så om en ikke har stort lydsystem med HD-lyd klarer PS3 at underholde med 3D-film lige så godt som en 3D-BluRay-afspiller.
Og netop dette betragter jeg personligt som en væsentlig begrænsning, da HD lyden efter min mening er halvdelen af oplevelsen.
Jeg ser hellere en 2D film med HD lyd end en 3D film med 'standard' lyd.
Af trykkertor
Helt enig Kratz. For os der har investeret en del penge i lyden og kører med HD-lyd er det MEGET væsentlig.
Det er bare et hav af folk der ude der kører billiglyd som tvens højttalere, en soundbar eller et Logitech "surround"-anleg.
Og de aner ikke hvad der findes af god-lyd.

Så vil en PS3 kunne fungere perfekt til 3D-film for dem.
Men kører en hjemmebiograf og vægter lyden så som billedet. Så bruger en ikke en PS3 for at vise 3D-film.