Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pknudsen
Hejsa.

Har nu fået mig et Panasonic P42G20E og har fået tilsluttet en USB disk til time-shift og timer optagelser, så det er jo fint nok. Men men men, hvordan ser jeres optagelser ud - mine er en del mere mørke end normalt TV

Som eksempel hvis jeg optager lidt fra DR-Update og straks efter afspiller det, ja så er det som jeg har optaget væsentlig mørkere og mere "mat" at se på...! Jeg kan ikke finde settings til optagekvalitet, er der noget der, eller ser det også sådan ud for jer...!

Principielt så burde det jo være 100% det samme som når man ser TV...!!!!
[/b]
Af BrianH
Jeg ved ikke hvorfor optagelser ser dårligere ud end hvis du ser programmet direkte, men jeg forstår nu heller ikke hvorfor du mener de burde være 100% ens. Der kan vel ske meget med signalet på vej gennem optageren (komprimering osv) inden filmen bliver gemt i et eller andet format
Af pknudsen
BrianH skrev:Jeg ved ikke hvorfor optagelser ser dårligere ud end hvis du ser programmet direkte, men jeg forstår nu heller ikke hvorfor du mener de burde være 100% ens. Der kan vel ske meget med signalet på vej gennem optageren (komprimering osv) inden filmen bliver gemt i et eller andet format
Mente bare med 100% at en evt. komprimering ikke burde have indflydelse på lys/kontrast...

Men løsningen er fundet:
Man skal vælge "profil" for medier inde i VIERA TOOLS, fex "Biograf", "Dynamisk", "True Cinema" osv... Den står til default til "Normal"... ':s' Den bruger nemlig IKKE den man sætter for live TV...!

Man skal HELT ind i VIERA TOOLS menuen (her menes, VIERA TOOLS med live TV i baggrunden er ikke nok, man skal helt ind, fex der hvor man står med oversigten over sine optagelser)
- Her trykkes "Menu" og vælger øverste punkt "Billed" - Min stod til "Normal", men valgte "True Cinema" istedet og vupti... optagelserne er nu MEGET tæt på det jeg ser når jeg ser live tv på THX profilen... SÅDAN...! Dejligt..! Man kan dog ikke vælge THX profilen her, men "True Cinema" og "Biograf" fungerer fint for mig. :)
Af maskus
pknudsen skrev:
BrianH skrev:Jeg ved ikke hvorfor optagelser ser dårligere ud end hvis du ser programmet direkte, men jeg forstår nu heller ikke hvorfor du mener de burde være 100% ens. Der kan vel ske meget med signalet på vej gennem optageren (komprimering osv) inden filmen bliver gemt i et eller andet format
Mente bare med 100% at en evt. komprimering ikke burde have indflydelse på lys/kontrast...

Men løsningen er fundet:
Man skal vælge "profil" for medier inde i VIERA TOOLS, fex "Biograf", "Dynamisk", "True Cinema" osv... Den står til default til "Normal"... ':s' Den bruger nemlig IKKE den man sætter for live TV...!

Man skal HELT ind i VIERA TOOLS menuen (her menes, VIERA TOOLS med live TV i baggrunden er ikke nok, man skal helt ind, fex der hvor man står med oversigten over sine optagelser)
- Her trykkes "Menu" og vælger øverste punkt "Billed" - Min stod til "Normal", men valgte "True Cinema" istedet og vupti... optagelserne er nu MEGET tæt på det jeg ser når jeg ser live tv på THX profilen... SÅDAN...! Dejligt..! Man kan dog ikke vælge THX profilen her, men "True Cinema" og "Biograf" fungerer fint for mig. :)
JEG kopierede THX til professionel1 og vupti, så har man super indstilling, da optagelsen godt kan afspilles på Pro1 eller 2 for den sags skyld.

/mk
Brugeravatar
Af David Munch
Jeg mindes at have læst at den tager strømmen direkte, og gemmer den ukomprimeret. Så det er en 100% kopi af det du ser, som du får gemt.