Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu har jeg fået sat det nye TV op, og når jeg sætter billede-profilen på THX kommer der en hvid stiplet linje øverst i billedet. Der er ikke noget på de andre profiler, vi har kabel-tv fra YouSee.

Nogen der kan hjælpe mig?

Mvh Lars
Af josas
Hej Staerke

Jeg har selv et G20, og har muligvis oplevet noget tilsvarende. Den linie jeg så, var i øverste venstre hjørne, og gik ind til midten. Det var dog kun på analogt signal, på digital (dvb-c) oplevede jeg intet.
Af Staerke
josas skrev:Hej Staerke

Jeg har selv et G20, og har muligvis oplevet noget tilsvarende. Den linie jeg så, var i øverste venstre hjørne, og gik ind til midten. Det var dog kun på analogt signal, på digital (dvb-c) oplevede jeg intet.
Hej josas!

Det er helt det samme jeg oplever, og det gik væk så snart du skiftede i digitalt?
Af josas
Ja, jeg oplevede det kun på analog. Og endda ved en fejl. TVet står (selvfølgelig) normalt på digitalt, men min kæreste var kommet til at trykke det på analog. Mht. den anden forklaring - overscan - ved jeg desværre ikke så meget om. Men mit så jeg som sagt kun på analogt signal.
Brugeravatar
Af MigSelv
Dette hænger sammen med Overscan On/Off.
Overscan aktiveret fjerner problemet, men skal ikke aktiveres ved BD / HD signaler ( hvis man vil nyde pixelmapping 1:1 ).