Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mit gode gamle PX81 (37") afgik ved døden i går (totalskadet) og skal hurtigt købe ny skærm.
Dog fandt jeg frem at der findes 2 entry-modeller fra Panasonic: X20 og C20.

Hos Elgiganten koster disse to omtrent det samme og har søgt lidt efter fordele/ulemper ved at vælge det ene frem for det andet...men forgæves. Spørgsmålet er altså hvilket panel der giver det bedste/nyeste billede/teknologi?

(1) 42" TXP42C2E til kr. 3.639. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -plasma-tv

(2) 37" TXP37X20E til kr. 3.589.- http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -plasma-tv

Håber på en hurtig anbefaling inden det bestilles i morgen.
Alternativt så kunne det blive et 42" G20 til ca. kr. 5.800.- men ville helst gerne spare de par tusinder, for den gamle PX81 klarede da opgaven til UG :)

Takker - på forhånd - rigtig mange gange for enhver anbefaling eller information.....
Af trykkertor
Jeg ville helt klart spanderet op til G20-eren.
Det er et apparat der vinder tests på test. Og ikke uden grund.
Så så pas ville jeg spanderet på mig.

Købte selv testvinder fra Panasonic for 4.5 år siden.
Gav 17.000,- for et 42"PV60 HD-Ready.
Og det er et meget godt tv jeg har nyt hele vejen igennem indtil det blev solgt for 3 måneder siden. (Trængte pengene til mit nye tv).
Så at investere i et solid tv som G20 er vil du kun have glæde af i mange år fremover.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
trykkertor skrev:Jeg ville helt klart spanderet op til G20-eren.
Det er et apparat der vinder tests på test. Og ikke uden grund.
Så så pas ville jeg spanderet på mig.

Købte selv testvinder fra Panasonic for 4.5 år siden.
Gav 17.000,- for et 42"PV60 HD-Ready.
Og det er et meget godt tv jeg har nyt hele vejen igennem indtil det blev solgt for 3 måneder siden. (Trængte pengene til mit nye tv).
Så at investere i et solid tv som G20 er vil du kun have glæde af i mange år fremover.
Er slet ikke i tvivl om, at G20 er et superb TV og at det vinder mange tests og sammenligninger. Problemet er bare, at de de 2K ekstra, er mere end 50 % af prisen på de andre to modeller og min økonomi i denne måned ville være sundere, ved at spare de penge :D

Tænkte foresten også på at tilkøbe en 3-årig totalforsikring til 699.-
Senest rettet af IT-Bruger 07 jan 2011, 23:18, rettet i alt 1 gang.
Af BrianH
C20 og X20 har samme skærm/panel. Den primære forskel er er C20 mangler en VGA indgang til computer og har 1 hdmi stik mindre.

Hvis du ikke mangler noget son G20 tilbyder, er der ingen grund til at købe det.
Af PeterD
X20 fremfor C2:
- Nyere billedemotor (Ved ikke hvor meget det betyder. Panasonic tidligere skærm X10 var i forvejen fremragende)
-1 Extra HDMI port
-Mulighed for lyd via phono (kan tage lyd fra tv til anlæg)

C2 har digital lydudgang, men det giver ingen ekstern lydudgang

X20 har måske lidt pænere design og de 300 kr. ekstra er godt givet ud.

Du kan også få en 42" X20 for omkring de 4000 og det ville være et mere logisk valg hvis du har plads. Ellers spørger folk dig om hvorfor du har valgt 37" og ikke "den normale standard for plasma" 42".....

Pas dog på Elgigantens sælgere!!! Du skal bokse lidt med dem!!!

Folk går ind for at købe en vare. Uanset hvad de går ind i butikken for (Philips, Sony, Blendere...) kommer de ud med et Samsung tv. Hvorfor?

Fordi sælgerne får bonus for at sælge et Samsung tv... ;;)
Senest rettet af PeterD 07 jan 2011, 23:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
BrianH skrev:C20 og X20 har samme skærm/panel. Den primære forskel er er C20 mangler en VGA indgang til computer og har 1 hdmi stik mindre.

Hvis du ikke mangler noget son G20 tilbyder, er der ingen grund til at købe det.
Skal helst bruge 3xHDMI så må det blive en 37" X20'er.
Takker for hjælpen
Af PeterD
[quote="IT-Bruger"][quote="BrianH"]C20 og X20 har samme skærm/panel. Den primære forskel er er C20 mangler en VGA indgang til computer og har 1 hdmi stik mindre.

Hvis du ikke mangler noget son G20 tilbyder, er der ingen grund til at købe det.[/quote]

Skal helst bruge 3xHDMI så må det blive en 37" X20'er.
Takker for hjælpen[/quote]

Ok men pas nu på de sælgere... ;)
Brugeravatar
Af IT-Bruger
PeterD skrev:X20 fremfor C2:
- Nyere billedemotor (Ved ikke hvor meget det betyder. Panasonic tidligere skærm X10 var i forvejen fremragende)
-1 Extra HDMI port
-Mulighed for lyd via phono (kan tage lyd fra tv til anlæg)

C2 har digital lydudgang, men det giver ingen ekstern lydudgang

X20 har måske lidt pænere design og de 300 kr. ekstra er godt givet ud.

Du kan også få en 42" X20 for omkring de 4000 og det ville være et mere logisk valg hvis du har plads. Ellers spørger folk dig om hvorfor du har valgt 37" og ikke "den normale standard for plasma" 42".....

Pas dog på Elgigantens sælgere!!! Du skal bokse lidt med dem!!!

Folk går ind for at købe en vare. Uanset hvad de går ind i butikken for (Philips, Sony, Blendere...) kommer de ud med et Samsung tv. Hvorfor?

Fordi sælgerne får bonus for at sælge et Samsung tv... ;;)
Takker også her for nogle gode brugbare inputs... :)

Overvejer om jeg skal søge efter et brugt 42" X20 herinde i forummet. Det kunne jo være at en ejer gerne vil opgradere..... :p
Brugeravatar
Af IT-Bruger
PeterD skrev: Ok men pas nu på de sælgere... ;)
Bare rolig...det SKAL være en Panasonic Plasma ;)