Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer,

Jeg er (sikkert som så mange andre :) ) faldet over tråden omkring januar udsalg på de dejlige fladskærme. Så det er måske tiden at få byttet den gamle CRT-skærm ud.
Efterhånden har jeg kredset det ned til disse to skærme:

Sharp LC-37LE320
http://www.geco.dk/product.asp?product=1491

Samsung le40c535
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=587755#accessories

De ser begge gode ud, til nogle meget overskuelige priser. Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvilket af dem der er bedst til mig.
Skærmen skal bruges til konsol spil (PS3), HD materiale i form af Blue-Ray (fra PS3) og film fra PS3 som medie-center. Derudover skal den bruges til almindeligt SD TV kiggeri (har kabeltv).

Hvilken ville I anbefale af disse skærme? Kan også være i har et bedre bud på en skærm :)
Af Chau
Jeg kan ikke hjælpe meget, men med mindre der er en kæmpe forskel i billedkvaliteten og for dig andre vigtige parametre, ville jeg gå efter størrelsen => 40".
Af Pepst
Okay, det kan der selvfølgelig være noget om.
Jeg kan ikke helt finde ud af om der er nogen væsentlig forskel i billedkvaliteten (har ikke set Sharp skærmen). Er der nogen herinde der ved om der er væsentlig forskel?
Jeg har læst diverse test af begge skærme, men syens de er svært at sammenligne da jeg ikke kunne finde en test af Samsung her på siden. Jeg benyttede istedet anmeldelsen på hdtvtest.co.uk af c530
Af johnbn
Jeg har lige købt Sharp Aquos 37'' LC37LE320, så jeg er egentlig også meget interesseret i at vide om Samsung LE40C535 havde været et bedre køb, da det jo kan fås 500 kr. billigere end Sharps og jeg stadig kan bytte det.

Kan vi ikke lige få nogle eksperter til at fortælle os om der er en betydelig forskel på de 2 ud over størrelsen? ;-)

Desuden lagde jeg lige mærke til, at der på min kvittering på kassen står 3200 kr., mens der på deres hjemmeside jo, som bekendt, står 4000 kr. Overvejer at ringe ind og høre hvad det skyldes, melder lige tilbage her hvis jeg gør.
Brugeravatar
Af 3Dbenny
Ingen af delene Jeg ville vælge en C655 samsug skærm den er meget bedre.

3D benny