Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Abubu
MF-DK skrev:
Abubu skrev:Nu finder jeg så ud af, at min forstærker ingen optisk indgange har. Skal jeg ud og investere i en ny forstærker, eller kan man converte det på en måde uden at lyden bliver smadret?

Mvh
Mads Oliver
Så prøver du med det andet kabel jeg snakkede om før, (sidder ved "AV Multi Out")
Du kunne også oplyse hvad din forstærker hedder (modelnr.)
Så kan vi lige finde ud af om du behøver en ny eller ej. ;)
Jeg er ikke lige hjemme nu :( Æv bøv, men jeg har checket op på nettet, og den ligner rigtig meget den her Harman Kardon 7.2-Channel A/V Receiver
AVR 745 (Silver).

Men er ikke 100%
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvis det er den receiver du har, er der rigeligt med optiske indgange samt hdmi indgange. Der er 3 optiske indgange og 2 hdmi indgange. Ps3 kan tilsluttes til hdmi in, og tv via hdmi out på receiver. Her vil lyd og billede gå via receiver til tv.
Af Abubu
MigSelv skrev:Hvis det er den receiver du har, er der rigeligt med optiske indgange samt hdmi indgange. Der er 3 optiske indgange og 2 hdmi indgange. Ps3 kan tilsluttes til hdmi in, og tv via hdmi out på receiver. Her vil lyd og billede gå via receiver til tv.
Okay nu er jeg kommet hjem. Undskyld den forkerte information. Det er en Harman/kardon HK 3380 model. Jeg kan simpelthen ikke finde nogen HDMI indgange :S
Af PhDream
Abubu skrev:
MigSelv skrev:Hvis det er den receiver du har, er der rigeligt med optiske indgange samt hdmi indgange. Der er 3 optiske indgange og 2 hdmi indgange. Ps3 kan tilsluttes til hdmi in, og tv via hdmi out på receiver. Her vil lyd og billede gå via receiver til tv.
Okay nu er jeg kommet hjem. Undskyld den forkerte information. Det er en Harman/kardon HK 3380 model. Jeg kan simpelthen ikke finde nogen HDMI indgange :S
Det er en ren stereo forstærker/receiver.
Af Abubu
Øv....

Men har i nogen forslag til et godt køb af en fed forstærker, som giver virkelig god lyd til min gulvhøjtalere. (mest af brug af blu-ray film og musik spillet via ps3 ;) )

Vil gerne smide 2500kr plus/minus ;)
Af MF-DK
Du vil have Surround lyd? Er det rigtigt forstået?
Af Kratz
Ja, det er ret væsentlig for hvilke receivere der kan anbefales.

Men til surround kan du få en Denon 1611 til omkring dit budget. Det kunne være et godt bud, selvom jeg nok vil anbefale at rykke op i Denon 1911 eller Sony STR-DH810.
Senest rettet af Kratz 01 jan 2011, 17:43, rettet i alt 1 gang.
Af Abubu
Altså. Jeg vil have noget der spiller rigtig godt til film og almindelig musik. Ved ikke om det er en surround forstærker jeg skal have så. Men jeg har ikke sådan otte små højtaler til rundt i rummet. Jeg har 2 store gulv/fronthøjtalere der spiller skide godt :)
Af MF-DK
En surround forstærker vil ikke give så meget mening hvis du ikke har højtalerne til det. :)

Nu spørger jeg dig, har du sådan et kabel til din PS3?
Billede
Af MF-DK
Abubu skrev:Nej det har jeg ikke :)
Ok. Sådan et kunne ellers nemt og billigt løse problemet med lyden uden at skulle købe ny forstærker vil jeg mene.
Skal lyden være digital eller i surround, er der selvfølgelig ingen vej udenom en ny forstærker/hjemmebio. :)

En tredje løsning kunne også være en DAC som også bliver nævnt i din anden tråd her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=19614
Af Abubu
Kunne rigtig godt tænke mig god digital kvalitet fra filmen til mine gulvhøjtalere. Men ved ikke hvad jeg skal købe af forstærkere :S
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvis du kun efterspørger stereolyd fra ps3, er det helt ligegyldigt, om du sender digitalt eller analogt. Du må endelig ikke tro, at din lydoplevelse bliver bedre, blot fordi din forstærker modtager et digitalt stereosignal.
Det prisleje du bevæger dig i, vil ikke tilføje en ekstra dimension til lyden. En ny forstærker i omegnen af 2000 kr., giver ikke et løft ( sammenlign med anmelderrost DacMagic, som "kun" er D/A converter til 2000 kr. ).