Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
becker1337 skrev:
Er det værd at overveje sidstnævnte eller er det ikke værd, at spilde en halv fridag på?
Vil du sidde en halv fridag og overveje sidstnævnte? Eller hvad mener du med at spilde den?
Brugeravatar
Af westahn
becker vil vel bruge lidt tid på at tage i elgiganten og se dem begge live - du kan jo lige ringe til deres kundecenter og spørge hvilken afdeling i nærheden af dig, der har begge stående fremme
Af maskus
westahn skrev:becker vil vel bruge lidt tid på at tage i elgiganten og se dem begge live - du kan jo lige ringe til deres kundecenter og spørge hvilken afdeling i nærheden af dig, der har begge stående fremme
Husk nu, at du med elgiganten IKKE får det korrekte billede. Men du kan få indtryk af design, fjernbetjening og menuen. Billedet vil være meget svært at vurdere pga. butiksindstillinger og butikkens belysning; men det kan trods alt godt give dig et lille indtryk, hvis altså du får lov til at "indstille" på tv'et.

Sonyen 711 vil for mange nok være bedste design, hvorimod jeg personlig syntes at G20 har det flotteste billede. Men, men, men, igen det er virkelig subjektivt. Jeg kender nogle som meget glade for Sonyen; selvom G20 er billedmæssigt formentlig et bedre valg.

Jeg har set begge tv ved siden af hinanden og ville helt klart selv vælge G20. Det har flot billede ved HD ima. Når det kommer til SD signalet afhænger det lidt af tilvæning. Jeg tror du bliver ligeså glad for det ene som andet her, da det drejer sig om tilvæning og indstillinger.

G20 har en rigtig god THX profil som fungerer virkelig godt til "korrekt billede indstilling"; men husker ikke Sonyens indstilling men de har vist en filmmode som er ok. HD på Sonyen ser også godt ud og er 'god nok' for den "almindelige bruger".

Nu husker jeg ikke om det var samsungen eller sonyen eller begge som har problemer med kanalvalg (valg af favoritrækkefølge) og kanalskift. Kanalskiftet var meget langsommeligt; men det kan du tjekke nede i Elgiganten.

Mht. design mener jeg at 711 betyder at hele rammen er sort hvorimod 710 har en sølvgrå underkant. Personligt syntes jeg at den helt sorte ramme er flottest. G20'eren har ved direkte belysning et blåligt skær, hvilket man kan mene om, hvad man vil. Selv,er jeg ikke imponeret over det blålige skær som er meget tydelig i Elgiganten. Dog er ser jeg det næsten ikke hjemme i stuen.

Hvis du vælger G20 kan du evt. overveje en soundbar til. Den styres fuldstændig af tv'et fjernbetjening og giver dig et super setup og overraskede god lyd. Sony har formentlig lignende; men det har jeg ikke tjekket ud. Jeg har selv et 50"g20 og soundbaren, så er det på det rene. :)

link til soundbar:
http://www.pricerunner.dk/pl/86-2641577 ... 17;&sort=4
/mk
Af becker1337
Jeg har desværre ikke kunne finde en butik, hvor begge skærme kunne vurderes sammen.

Jeg nåede mest at blive i tvivl, da fyren fra hifiklubben mente, at forskellen på billedkvaliteten mellem S20 og G20 var lig nul - hvilket jeg ikke helt fik indtrykket af, da jeg læste på nettet. Så oveni det hele kom tilbudsaviserne og deraf mit spørgsmål.

@maskus
Jeg sætter rigtig stor pris på dit indlæg, da det blev tungen på vægtskålen. G20 blive hentet på fredag og så kan jeg rode med det over weekenden :)

Jeg har kigget på præcis den soundbar, men var lidt skuffet over lydkvaliteten. I første omgang venter jeg på min asrock 300ht bd kommer hjem, så jeg kan prøve om de gamle jbl højtalere stadig spiller tilfredsstillende. Ellers må højtalersystem være næste projekt.

Godt nytår herfra.
Brugeravatar
Af David Munch
mmMM.. God tråd, for jeg tænkte på præcist samme modeller...

Men jeg må nu også indrømme at jeg er i tvivl om forskellen i billedkvalitet er nok til at hive det jammerlige design på Panasonic modellen op.. :P
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ellers kan du jo vente og se hvad deres 2011-model byder på når CES løber af staben i januar.
Af maskus
selv tak. Ja, lyden på htb-500 er også subjektiv; men jeg orkede ikke at indkøbe ny receiver; finde "klumpede" højtalere, der ikke passede ind i "konens set-up" og valgte en nem og god løsning, som jeg kunne "sælge". Og ja, lyden mangler grundlæggende lidt bas/bund; men når man ser BR med dts lyd spiller det altså max og det er her, jeg bruger det.