Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ricky
Nu skal det sgu' være. Mit første flade TV skal indkøbes - Selvom jeg endnu ikke i nogen butikker eller hos venner/bekendte har set noget der slår min gamle CRT-klods i billedkvalitet!

Uden at have set dem live endnu, har jeg læst mig frem til at det nok bliver en Panasonic G20 eller V20 (skal lige have forhandlet prisniveau med konen!).

Min eneste bekymring er buzz-problemet!
Er det slemt på disse modeller? Hvor slemt?

Jeg er ekstremt lydfølsom, og hader "forkerte" lyde omkring mig (da de som regel indikerer at der er en fejl på noget!).

Er det rigtigt at buzz-problemer tiltager med skærmstørrelse?

... og hvorfor f.... løser producenterne ikke problemet? Det må da være muligt at afskærme de støjende dele!!!???

Hvad er det egentlig der støjer?

Hvis TV'et står tæt på en væg, vil væggen vel også reflektere lyden og gøre det værre. Hvad nu hvis man hænger et eller andet lyddæmpende (tæppe/stof el.lign) bagved? Kan det ikke afhjælpe en del af det?

Har Panasonic ligesom Samsung en grænse for hvor meget buzz der er acceptabelt?

Please, hjælp en stakkel der ikke ved bedre (endnu).

På forhånd tak.
Af bent Soele
Jeg har en 50" v20 og oplever ikke støj overhovedet, nu ved jeg ikke hvad du skal bruge den til, men de fleste tv har vel som minimum en svag summen hvis man sætter en lys baggrund på og sidder og lytter (har ikke prøvet på min) men jeg ved ikke hvorfor det er et problem da man jo sjældent bare sidder i sofaen og nyder stilheden mens man kigger på et hvidt billede.

Jeg kiggede også på en g20 og de modeller jeg så havde en lidt højere summen end v20 men igen ved normal lyd styrke kunne jeg intet høre.

Må dog indrømme at jeg stadig er lidt i tvivl om jeg gjorde det rigtige ved at bruge små 4000 mere på v20, det er uden tvivl et meget pænere tv end g20 og har lidt bedere sort men ikke så meget at jeg er overbevist.
Af Colt
Buzz opstår af elektriske spændinger i tv'et.. Så jo større tv jo højere spændinger! Så er spørgsmålet jo bare om produktsenten tager sig af det.. Som du kan se på div. tråde herinde så er der kæmpe forskel på buzz fra panel til panel.. Samt jeg tror man har forskellig standart til hvad man forventer af et tv.
Af mortenstryhn
Jeg har købt V20'eren i 42" og har ikke fortrudt på noget tidspunkt. Jeg har set andre fladskærme hos venner og familie, og glæder mig altid til at komme hjem til V20'eren.

Ang. buzz, så er det ikke jeg hører.

Mht. prisen, så fandt jeg ud af, at det var billigst at hente det i den lokale Hifiklubben :)
Af kennethdoej
Har haft et 50" v20 plasmatv fra panasonic, og det buzzede en del !, så meget at det blev retuneret, kunne ikke holde ud at høre på det. Det var mest udtalt ved meget lyse billeder, så man sad bare og ventede på at det skulle give sig til at buzze når der kom lidt lyst i billedet. Havde besøg af flere der også sagtens kunne høre, og ja man kan undre sig over at de ikke har 2010 ikke kan lave et tv der er forholdsvis stille. Har nu købt et sharp le820 46" og det er kram !
Af THM
har et 42" G20 og indimellem kan jeg høre det, men ikk så tit. det har et af de bedste billeder jeg har set på en fladskærm.... dog ingen tvivl om at V20 er en knivspids bedre, samt et pænere design, syntes bare prisforskellen var for stor ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ofte så kommer buzz også ud af selve panelet. Det kan man ikke afskærme hvis du også gerne vil se billedet...
Af lrev 1-2
kennethdoej skrev:Har haft et 50" v20 plasmatv fra panasonic, og det buzzede en del !, så meget at det blev retuneret, kunne ikke holde ud at høre på det. Det var mest udtalt ved meget lyse billeder, så man sad bare og ventede på at det skulle give sig til at buzze når der kom lidt lyst i billedet. Havde besøg af flere der også sagtens kunne høre, og ja man kan undre sig over at de ikke har 2010 ikke kan lave et tv der er forholdsvis stille. Har nu købt et sharp le820 46" og det er kram !
Hej.

By the way:Hvordan vurderer du Sharpèn vs V20 hvis vi taler billedkvalitet på hhv tv og dvd?

lrev
Af Novatic
yakken skrev:Ofte så kommer buzz også ud af selve panelet. Det kan man ikke afskærme hvis du også gerne vil se billedet...
Det var hvad jeg oplevede med mine plasmaer. Direkte fra selve fronten. Niveauet skiftede så alt efter hvilken vinkel man så TV på. Men det er ikke holdbart at sidde helt ude i siden, for at se film.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det ændrer ikke ved irritationmomentet, men det ændrer på at producenten ikke bare kan afskærme noget for at fjerne lydgenerne.
Af Trojan5
Ved mit nye 50VT20 er der en svag brummen øverst oppe bagpå; hvad jeg tror er fra en køleblæser; men det er så svagt, at jeg ikke føler mig generet af det.
Min Wii larmer mere; men stadig acceptabel for mig!

hilsen Joe. O_O
Af andmm
Hvis jeg var dig vil jeg vente nogle måneder til de nye panasonic 2011 modeller kommer. Forhåbentlig med KURO teknologi fra Pioneer som de købte for nogle år siden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Man spåede jo også brug af Kuro-tech i 2010 modellerne. Lad være med at holde vejret i forventning om en genoplivning af Pioneers paneler.
Af maskus
At vente på Kuro-teknologi er en dum undskyldning for at vente på 2011-modeller. Vi ventede alle disse i 2010, og det skete ikke... Og om det kommer til at ske i 2011 er jeg altså ikke sikker på. Der er rigtig mange som har fokusseret meget på Kuro hos Panasonic; men mange glemmer lidt, at Kuroen evt. blev købt for at undgå andre benyttede denne. Derudover så benytter 3d skærmene meget mere lys for afvikling, hvilket jeg ikke er helt sikker på at den "gamle Kuro-teknologi" kan præstere. Og hvis Panasonic vil gå deep black, så sker det formentlig på den helt oversete Z-model (2011: ZT-), som ikke blev lanceret i år. Og så vidt jeg husker kostede den dyre model ret meget ret meget i 2009.

blot et bud.

mk