Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er lysstyrken jo kun én parameter. Hvis I bruger standardprofilerne, så vil farverne være helt i skoven, så hvis tingene bliver for mørke med vore anbefalinger så juster på lyset i stedet for at skifte profil.
Af THM
bent Soele skrev:Nu er jeg ikke tv fanatiker, men min oplevelse er at hvis man indstiller et tv efter de indstillinger der er i testne herinde få man et utroligt mørkt billede som jeg ikke kunne holde til at se på.

Har selv et panasonic v20 men har for sjov prøvet sammen med venner at indstille deres tv dvs samsung, lg og et enkelt philips, vi var alle enige om at det var for mørkt og kedeligt at se på, men giver jer dog ret i at det er for meget i butikkerne.
til aften brug kan jeg slet ikke forstå at man syntes det er for mørkt og kedeligt, syntes derimod det ser prof og naturligt ud. kommer selvfølgelig an på hvad man ser, eks. nyhederne syntes jeg er rigeligt lyst.
i et meget oplyst rum vil en højere lysstyrke naturligvis være at foretrække....
Af Mysen
Jeg ændrer kun på lyset, hvis der er meget sollys i stuen, eller hvis jeg spiller spil, der kræver ekstra lys. Når man har vænnet sig til det mørke, behagelige billeder, ser det hele fuldstændig tåbeligt kunstigt ud, når man skifter profil. Jeg kan slet ikke forestille mig nogen, der synes "dynamisk" ser godt ud..
Af prado
Kan se det er THX Bright room jeg bruger syntes den ser ganske godt ud, men måske jeg skulle sætte mig ind i af indstille den ordenlig..
findes der ogen værdier til Lg50pk550n