Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
Så er TÆNK på banen med endnu en misvisende test til den stakkels familien Danmark.

Om 24p skriver de bl.a.:
24p

24p er et mærke man ser på flere fladskærme. Det er en teknologi der skal få en film til at fremstå bedst muligt. Ved at få de 24 billeder i sekundet, som en biograffilm består af, vist på en skærm, der er bygget til at vise 60 billeder i sekundet.

I vores test kan vi dog ikke finde nogen konkrete forbedringer af billedet ved denne teknologi. For de fleste 24p kompatible fladskærme er der ingen forbedring i, hvor flydende billederne er mellem et tv med og uden 24p.

I nogle tilfælde forværres bevægelserne i billedet endda, og bevægelserne kan virke kantet eller som i ryk.
- Goddag, mand økseskaft ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ahhh, for ...

Nu må de altså spænde hjelmen ordenligt ind og få skiftet det personale ud med kompetente individer. Der er lidt trist at vi efterfølgende vil kunne se forvirrede brugere her i forum, som har læst TÆNKs tests og slugt alt råt. Det er noget sværere at slette forkerte informationer fra folks hukommelse end blot at formidle de korrekte første gang.
Af akanhjo
jeg læste ligeledes en test på JP, som er fra TÆNK, hvor de anbefaler fladskærme - det er helt hen i vejret!!
Af Kratz
Ja, det er jo desværre ikke første gang der kommer mildest talt underlige tests af elektronik fra TÆNK med besynderlige konklusioner.
Af THM
det viser da bare at deres test af skærme er helt i skoven, og fuldkommen utroværdige ::l
Af cableguy
Men de har trods alt ret i, at 24p ikke giver flydende billeder
Af steadi
Problemet er vel bare, at de anser 24p for en dårlig/ligegyldig teknologi, fordi den giver hakkende billeder... Og det er vel bl.a. det den skal gøre, hvis det har været instruktørena valg?:-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dér hvor filmen knækker er at de tror at det er en teknologi, der kun findes på nogle skærme og at den er beregnet til at forbedre billedet. Der er ingen skærme idag uden 1080p24 understøttelse, så et eller andet har de misforstået. Måske de tænker på 100 Hz i stedet og får blandet p24 ind i det hele.
Af steadi
Men det er vel også en ret grel fejl, at en test i TÆNK som skulle oplyse folk på et faktuelt grundlag, blander 24p og 100hz sammen?
Af Guruen
...Og da Tænk testede digitale spejlrefleks-kameraer, så var vægningen som følgende:

Kamera kits
Billedkvalitet 40%, brugervenlighed 25%, funktioner 10%, skærm 10%, søger 5%, blitz 5% og video 5%. Den samlede bedømmelse begrænses af et dårligt resultat i billedkvalitet og batterilevetid.

Kamerahuse
Billedkvalitet 40%, Søger/skærm 25%, brugervenlighed 25%, blitz 10%. en dårligr søger eller skærm kan begrænse det samlede resutlat

...Jeg ville altså mene, at billedkvalitet bør vægte med mere end 40% på et kamara....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Især med spejlreflekskameras hvor målgruppen typisk ikke vægter brugervenligheden højere end funktionerne. Folk der køber DSLR kan godt betjene et kamera hvor alt ikke er farverige ikoner og flotte piktogrammer. Jeg vil hellere have bracketing end en lækker menu at rode rundt i.
Af Mysen
Nu er jeg ikke medlem af TÆNK, men jeg kan se, at der er testet tre 3D tv'er, hvor de skriver, at pris og kvalitet overhovedet ikke hænger sammen. Ved at skimme de mange modeller kan jeg se at det billige må være et 40" c755 og det dyre et 50" VT20, mens den imellem er ue40c7705

Så må et mindre Samsungs lcd jo nok klare 3D bedre end referencen herfra?
tsk tsk.
Af Rune3400
Jeg læste deres test af mp3 afspillere og da jeg tilfældigvis har forstand på head-fi lyd og specielt mp3 afspillere, kan jeg kun sige følgende: De har spist søm

Tilsvarende har andre i min omgangskreds, inden for deres "område", påpeget alvorlige fejl.

Jeg har tidligere abonneret på tænk, det er fortid.
Af PeterD
TÆNK er en mild sagt......EN SKANDALE!!!

Det må være (no offence) et udvalg af gamle 60'er "nisser" som klør sig i skægget og siger: "Jow.daw dæ billede står da meget godt.." og så får det en stjerne....

Lyt ikke til TÆNK