Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Min lillebror står og skal bruge en skærm og han vil gerne have en flad og 19" er en passende størrelse synes han.

Nu har jeg søgt i forummet efter 19" skærme til alt i mellem 2000 og 3000 kroner, men synes alle sammen at de kun kan tage en max opløsning på 1280*1024.. Det synes han er for lidt.

Er det muligt at få en god 19" fladskærm der kan tage 1600*1200 til ca. 3000 Kroner?

Hvis ja, hvilke kan så anbefales?

Det skal siges at skærmen primært skal bruges til gaming, og skal derfor være egnet til dette.

På forhånd tak!

Mvh Oxize :)
Af Mokkat
du skal op i en 20" 4:3 for at få 1600x1200
Af Oxize
Hmm.. at den er lidt større gør næppe noget :)

Tak for forslaget robocrab - men er 5 ms ikke for meget til gaming? Synes nemlig de fleste er nede på 2 ms.

Ellers andre forslag til en god gamingskærm der kan tage 1600x1200 og er minimum 19" ? :)

Takker

Mvh Oxize :)
Af M-Sniper
Hej Oxize

5 ms synes jeg ikke er meget, og jo der er mange billige skærme nede på 2 ms, men som regl er det også TN-paneler der ligger i dem, som er hurtige men også er mindre tilfredstillende i farverne (min personlige mening)

de har også somregl dårlig bertraktning vinkler..

Her er en søgning på edbpriser, med disse betingelser, max 4000 kr, min 1600x1200, Søgning

håber det kunne hjælpe...

PS. ang panel teknologien kan du læse her på siden, den finder du i menuen på venstre side på hoved siden...
Af Oxize
Tak for svarene! :)

yakken: Han spiller også ældre spil, hvor 1600x1200 ville være rart... Hans HW rækker dog nok ikke til så høj en opløsning i nye spil...

M-Sniper: Jeg har læst det omkring TN-paneler i den artikel der ligger her på siden.. Men kan forklare hvordan det er til "gene" i hverdagen? Ved spil, almindeligt skolearbejde osv. :)

Jeg har fundet den her på edbpriser.dk:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=177902

Hvordan er den?

Takker :)

Mvh Oxize
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den model er anmeldt her på siden, så du kan passende kigge i vores testsektion ;)
Af jonjak
Har kigge lidt i tråden, og bestemt mig for at købe den asus-skærm.
Er der nogle der har købt sådan en, har lidt svært finde et sted som har den hjemme og stoler ikke helt på de steder som skrive de har den på lager :s

Er der nogle der har købt en og hvor er den så købt hvis i har 8)

På forhånd tak 8)