Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dEjA
Hej derude

Så har jeg endelig købt mit nye Samsung LE40C755.
Og har lige 2 spørgsmål.

1. Er der nogle vigtige indstillinger som bare SKAL ordnes? -Hvis ja, hvilke?

2. Det her lyder måske underligt, men billedet virker for "virkeligt" specielt i serier og TV2 film HD.
På min gamle Philips kunne dette ændres således:
Digitale muligheder > Progressive scan (movie/pixle plus fik det her "virkelige" billed frem.

Skal det bare se sådan ud, eller kan det ændres?
Af SLL
Husk, at vælge til "hjemmebrug" første gang du tænder TV'et. Men det har du sikkert gjort :-)

Hvis du har en lidt forstand på, at opdatere TV'et med nyeste firmware, så gør dette inden du indstiller det, ellers spring dette over:
Du kan installere en ny firmware via en USB stick, som du sætter til TV'et, og vælger firmware opdatering. Eller, Tv'et kan downloade firmwaren automatisk, hvis du har koblet dit TV til Internettet.

Firmwaren kan manuelt hentens her til din computer:
http://www.samsung.com/dk/support/searc ... nd_button=

Derefter skal du kopiere den hentet fil til din USB stick/dongle, og udpakke den ved at dobbeltklikke på den. Efterfølgende sætte den i TV'et USB stik, og vente på TV'et selv fremkommer med en menu hvor du kan vælge at opdatere TV'et.

Hvis du ikke er med på hvordan det ovenstående skal gøres, så bare spring det over. Du kan eventuelt efterfølgende få hjælp til det - måske af nogen du kender, hvis du beslutter dig for det. Firmwaren indeholder fejlrettelse til TV'et.

---------------------------------------------------

Som udgangspunkt kan du bruge disse grundindstillinger:
1.
Vælg "Film" profilen
2.
Gå til "billedindstillinger", "Farvetone" og vælg "Normal"
3.
Ligeledes i "billedindstillinger", kan du gå ned under "Motion plus", og vælg "Tydelig". Det fjerner det kunstige hjemme movie look, som du siger TV'et får.

Husk, at ovenstående skal gøre individuelt på alle indgange på TV'et. Alt hvis du f.eks. sætter en DVD eller BlueRay afspiller til HDMI1, 2, 3 eller 4 - så skal det gøre for alle indgangende.

SLL
Af dEjA
1000 Tak for det MEGET brugbare svar!

Den update der er på linket er til LE46C755R2W, men jeg har LE40755, er dette et problem eller er updaten den samme?
Af SLL
Du kan sagtes bruger 46 tommer TV updaten. Jeg har også selv et 40 tommer som dit.

Jeg tror, at både 40, 46, 52... + måske endda nogen af de andre serier bruger samme firmware fil.

NB:
Hvis du stadig mener, at billedet er for skarpt, eller for lyst, så kan du altid efterfølgende stille lidt på Baglys, kontrast og lyset på TV'et. Jeg bruger dog pt. selv standard (Film profil) indstillingerne for baglys (10), kontrast (95 mener jeg) og lys (45).

Har dog overvejet, om jeg skulle skrue lidt ned for baglyset, måske til 7-8, og så lidt op for lyset.. måske til 48-50.

SLL
Af dEjA
Super.

Har lige et sidste spørgsmål.

Jeg vil gerne ha tilsluttet mine højtaler.
Jeg køre selvfølgelig mine højtalere igennem en forstærker og fra den til fjernsynet.
Men der kommer ingen lyd?

Jeg bruger et normalt phonostik rød/hvid til rød/hvid.

Nogen anelse om hvorfor det ikke virker?
Af SLL
Hvis det er gode gammeldags analog phono stik der sidder som indgang til din forstærker, så er jeg faktisk lidt i tvivl om hvor du får lyden fra TV'et.

Jeg ved nogen bruger hovedtelefon udgangen. Men så slås lyden fra på TV'et. Altså hvis det er en ren analogt forstærker du har.

Men der er jo også ADAT digital udgangen, som man typisk vil bruge til en Receiver.

Selv bruger jeg TV'et højtalere, som jeg ikke syntes er så dårlige til alm. tale + lidt musik engang i mellem. Jeg trode det var værre.

Der er sikkert nogen andre på forummet som kan svare mere nøjagtigt på dit spørgsmål.

SLL
Af Kryger
Jeg har samme problem med højtalere.. Jeg har et philips surrondsound sæt hvor der er hdmi fra dvd til tv, og der kommer ikke nogen lyd, har os prøvet med lyd igennem de rød/hvide ledninger stadig udenheld :((

Ska dog siges at det kun er når jeg ska ha tv lyden som surround at ikke dutter :o