Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Soltarion
Hej alle sammen, jeg søger en Pc skærm, og jeg har haft kig på W2363D og BenQ xl2410t.

Jeg har læst reviews om begge på siden, og der bliver skrevet i review'et om BenQ skærm at han ville foretrække LG'en frem for BenQ'en. Men spørgsmålet er så. LG'en understøtter ikke 120 hz gennem HDMI, gør BenQ'en det?

I så fald, hvor står en forskel gør det i spil oplevelsen mm.?
Jeg vil jo enlig gerne have den skærm der er bedst overall i gaming.

Nu ved jeg ikke men, hvilken skærm ville i vælge? Hvorfor?
Kom gerne med begrundelser.

Jeg har også læst mange andre reviews og må sige at det er meget spredte meninger.
Synes jeg står med et svært valg :D

// SOL
Senest rettet af Soltarion 09 dec 2010, 20:11, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
HDMI understøtter ikke 120 Hz, så du er nødsaget til at bruge dual-link DVI fra en PC. Et dual-link kabel er blot et DVI kabel med ekstra connectors, og altså ikke to kabler :)

Hvis du tænker på at tilslutte en 3D Blu-ray afspiller eller afspille 3D fra PlayStation 3, så kræver dette gansk rigtig HDMI. Her sendes signalerne dog i hhv. 48 Hz og 60 Hz. Den eneste 3D PC-skærm, der også kan håndtere 3D via HDMI er den kommende Acer HS244HQ: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1291300788
Af Soltarion

Okay det er sådan det hænger sammen! :D

Hmm, jah. Enlig så tror jeg ikke det bliver en Acer skærm til mig, ikk' fordi det ikke virker fristende, men mere pga. de rygte Acer har. Tror at det bliver en LG der kommer i papir og kasse i år.

Hvad ville i vælge?

Men må indrømme det er svært at vælge imellem den BenQ og LG....
Af Viegaard
Hvad med Asus' 120 hz skærm?

Jeg er selv i syv sind - Kan ikke vælge om jeg skal tage LG'en eller Asus' :/
Af Soltarion
Har lige købt Asus VG236H med Nvidia 3D vision :) Så nu er det bare at vente til den 24 :D Har haft den ude af kassen osv og den ser bare mega lækker ud! kan ikke vente :D
Af Viegaard
Soltarion skrev:Har lige købt Asus VG236H med Nvidia 3D vision :) Så nu er det bare at vente til den 24 :D Har haft den ude af kassen osv og den ser bare mega lækker ud! kan ikke vente :D
Det er sgu svært at vægle.

Jeg er 100% overbevist om at BenQ er optimeret til counter-strike og at den yder bedre i CS end Asus og de andre skærme. Men når det er sagt, så er jeg i tvivl om ydelsen i andre spil - Som BC2, MW2, Black-Ops, Halo, Quakelive etc.

Skærmen er jo lavet i samarbejde med 2 tidl. Pro cs 1.6 spillere - Derfor tror jeg gerne at den er bedre i CS 1.6.

Jeg spiller desværre mere: MMO's, SC2, Quakelive etc.

Jeg er sgu i tvivl.... Hmmm :P
Af Soltarion
Efter jeg har set min nye Asus så var jeg ikke i tvivl ét sekund mere! Det er helt klart skærmen! :D
Af Viegaard
Soltarion skrev:Efter jeg har set min nye Asus så var jeg ikke i tvivl ét sekund mere! Det er helt klart skærmen! :D
Altså - Har du bare stået og kigget på selve skærmen? Eller har du rent faktisk prøvet at spille på den?

=)

UPDATE: Jeg har set 2 video reviews af den, og begge klager over at den grønne farve er for markant både i spil og på film. :/
Af Soltarion
Har haft den tændt. Og det så rigtig godt ud. Har ikke lige set nogen reviews med klager. Anyway, det kan være de ikke har kalibrereret den? Synes ikke lige jeg kunne se noget da jeg prøvede den.

Edit: Det var for at tjekke om alt var som det skulle være, derfor er den nu pakket ned i kassen igen.
Af Viegaard
Soltarion skrev:Har haft den tændt. Og det så rigtig godt ud. Har ikke lige set nogen reviews med klager. Anyway, det kan være de ikke har kalibrereret den? Synes ikke lige jeg kunne se noget da jeg prøvede den.

Edit: Det var for at tjekke om alt var som det skulle være, derfor er den nu pakket ned i kassen igen.
Har du lige haft åbnet et par spil for at se skærmen i dem?
Af Soltarion
Nej har jeg ikke satte bare en HD film på og det så fint nok ud :)

EDIT: FullHD
Af Viegaard
Soltarion skrev:Nej har jeg ikke satte bare en HD film på og det så fint nok ud :)

EDIT: FullHD
Øv :o

Har du købt en skærm i julegave til dig selv? :D
Af Soltarion
Nej gav 300 selv til skærm. Mine forældre + bedste forældre gav mig skærmen incl. Nvidia 3D vision.

Gaven til mig selv var et Nvidia GTX 460'er :)
Af Viegaard
Soltarion skrev:Nej gav 300 selv til skærm. Mine forældre + bedste forældre gav mig skærmen incl. Nvidia 3D vision.

Gaven til mig selv var et Nvidia GTX 460'er :)
Hvordan virkede standen? Stod det stabilt? Eller var det shakey?