Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jsj
Hej, jeg har problemer med at koble en hdd (samsung G2 640gb) til mit ps63c7705 tv. Når jeg sætter min hdd til tv'et via usb porten, så sker der ingen ting, når jeg går ind i mediaplay, siger det at der ingen enhed er forbundet... Men når jeg sætter min gamle wd hdd til, så kører det hele. Jeg har prøvet at koble den nye G2 hdd til min pc, der virker den som den skal....
Nogen der har en idé til hvad jeg skal gøre??
Har kontaktet samsung pr tlf, kort sagt, amatører. :s
Af Supergris
De er ikke kompatible. Det er ikke alle enheder, der kan arbejde sammen, selvom standarderne er overholdt!
Brugeravatar
Af tvixen
Supergris skrev:De er ikke kompatible. Det er ikke alle enheder, der kan arbejde sammen, selvom standarderne er overholdt!

Ja eller også er den for stor. Du kan evt. prøve med en mindre hd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TV'et kan sandsynligvis ikke levere strøm nok til enheden. Du kan maksimalt trække 500 mA ud af en USB-port og det er ikke engang sikkert at TV'et kan levere så meget. En laptop kan eksempelvis kun levere 200 mA og så begynder det pludseligt at være ret begrænset hvad man kan få til at køre på porten, hvis det er eneste strømkilde.
Af jsj
øv øv øv!
Altså en fejlinvestering fra min side, kan jeg forstå :(( , ærgerligt at man ikke liiiige umiddelbart kan se det i brugsanvisningen til tv'et !:(
Men tusind tak for jeres svar, så kan jeg da komme videre, i det mindste.
Go aften :)
Brugeravatar
Af tvixen
jsj skrev:øv øv øv!
Altså en fejlinvestering fra min side, kan jeg forstå :(( , ærgerligt at man ikke liiiige umiddelbart kan se det i brugsanvisningen til tv'et !:(
Men tusind tak for jeres svar, så kan jeg da komme videre, i det mindste.
Go aften :)
Du har da 14 dages returret :)
Ellers kan du måske smide den i en bærbar.
Af netfors
Har du prøvet med begge usb indgange på tv'et? Jeg havde en hdd der ikke virkede i den ene indgang, men godt i den anden ;;)
Der ud over virkede den ikke hvis der sad en anden hdd i det andet stik. :s
Men hvis den sad i usb indgangen til PVR funktionen, og den sad som den eneste hdd, virkede den fint!!! ::l
Af jsj
tvixen, det er selvfølgelig rigtigt, men den er jo pakket ud, så det går vist ikke, må bruge den til noget andet hvis ikke jeg får den op at køre. netfors, jeg har ikke prøvet begge usb porte, det må jeg gøre :) er ifærd med at formatere den til ntfs, den kom som FAT32. Har en anden 3.5" som er ntfs formateret, og den kører super. Leger lidt med det, og vender tilbage med mine erfaringer. Har kontaktet Samsung endnu engang, må vente og høre hvad de siger. go dag :)
Af Supergris
Hvordan kan man " Være i færd med " at konvertere fra FAT32 til NTSF. Det tager jo kun 5 sek.???
Af jsj
hmm, jamen det var jeg , og det tog da et stykke tid , hvorfor, det ved jeg ikke. MEN, det hjalp ikke på mit problem, desværre ::l
Af larsmøller
Jeg kunne hellere ikke i starten med lacie hhd, men jeg laver en "clear disk", så fik noget beskyttelse væk, så virkede den, det hjalp hellere ikke bare at format den
Af jsj
Hej lars, tak for info, det vil jeg prøve :)
Af jsj
larsmøller skrev:Jeg kunne hellere ikke i starten med lacie hhd, men jeg laver en "clear disk", så fik noget beskyttelse væk, så virkede den, det hjalp hellere ikke bare at format den
Hej larsmøller. hvaeee, hvordan lavede du en clear disk, og med hvilket program? O-O
Af larsmøller
jeg mener at det var sådan at jeg gøre det, men jeg kan ikke huske det, når at du har gjort dette skal du nok formatter den

Du kan bruge værktøjet Diskpart.exe til at rense harddisken ved at følge disse trin:
Klik på Start, klik på Kør, skriv diskpart, og klik derefter på OK.
Skriv list disk, og tryk derefter på ENTER. Der vises en liste over tilgængelige harddiske.
Skriv sel disk nummer, og tryk derefter på ENTER. nummer er nummeret på den harddisk, du vil rense. Harddisken er nu markeret.
Skriv det disk, og tryk derefter på ENTER. Der vises en liste over partitioner på harddisken. Brug disse oplysninger til at kontrollere, om den rette disk er markeret.
Kontroller, at disken ikke indeholder nødvendige data, skriv clean all, og tryk derefter på ENTER for at rense disken. Alle partitioner og alle data på disken fjernes permanent.
Skriv exit, og tryk derefter på ENTER.