Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Matthias123
Hej med Jer,

Jeg kan ikke få optagefunktionen på mit dejlige Samsung Tv til at virke. Jeg startede med et alm. 16g usbstik - Virkede upåklageligt, men pludselig når jeg gik ind for at finde det jeg havde optaget gik frøs skærmen fast.

Jeg har derfor køb et nyt alm. 8g usbstik - Men når jeg sætter dette til, og konvertere dette til min skræm, får jeg oplyst at denne enhed ikke kan optage?

Hvad gør jeg forkert?

vh.
Matthias
Af hesselburger
Hej Matthias.

Samsungs tv understøtter kun lagringsenheder (usb eller harddisk) med forholdsvis høj datahastighed. De mest almindelige usb-nøgler er for langsomme og derfor anbefaler de at man bruger en harddisk. Håber det er svar på dit problem. Mvh Lars
Af Matthias123
Hejsa,

Tusind tak for svar.

Hvad er et USB stik med højhastighed?

Vh.
Matthias
Af Westar
Hej Matthias.
Jeg prøvede med 4 forskellige usb sticks, hi-speed og hvad de ellers kunne hedde, men intet hjalp.
Prøvede med en extern hdd, og det kører :)

Mit tv. er ue55c7705 men tror det er samme problematik

Westar
Af Mysen
Ja.. Køb en tynd harddisk og tape eller velcro den fast bagpå. Det er også meget billigere pr Gb end en stick..
Af Jens525
Jeg har så lige det omvendte problem med PS50C7705.. Kan kun bruge en USB nøgle på 16 gb.
Har prøvet 4 forskellige harddiske, hvoraf den ene er en harddisk med seperat strømkilde (hvilket jeg ikke synes er optimalt).
De andre 3 har lidt forskellige problemer:

1: Kan ikke altid findes af tv'et. Bliver dog på når man endelig får tv'et til at finde den, for at hoppe af næste gang man slukker og tænder tv'et, hvilket ikke er optimalt ved timeroptagelse (er derfor meget upålidelig)

2: Kan normalt godt findes af tv'et, men hopper også af når tv'et slukkes. Herefter skal man hive usb stikket ud, og sætte det i, igen før det virker.

3: Virker slet ikke. Giver en hyletone fra selve harddisken.

Så derfor, hvis der skal købes harddisk, så sørg for at ta en der bliver anbefaler herinde fra!.
Af Mysen
Det lyder godt nok mærkeligt...

Er du sikker på at du bruger 2,5" diske med 5400rpm. Og at du bruger den rigtige usb-port?

Beklager hvis det er retoriske spørgsmål, men jeg kan bare ikke se logikken i, at den ikke er kompatibel med alle disse harddiske.
Af Jens525
Synes også det var underligt.. Har lavet forlængere fra tv'ets usb porte og ned under tv bordet. Så har prøvet at sætte harddiskene til begge porte.
Men usb pennen fungere perfekt. Men får nok købt en der virker en dag :)
Af Matthias123
Hejsa,

Kan I anbefale en extern hdd til dette tv?

vh.
Matthias
Af Mysen
Jeg bruger denne her :

http://www.pricerunner.dk/pl/36-1144165 ... ign-Priser

Den er rimelig billig, og så er den tilstrækkelig tynd til at hænge på tv'et med velcro.

Jeg har delt den i 2 partitioner og har film og musik på en del, mens jeg optager tv på den anden del. Den fås også på 750gb og 1000gb, men den på 1000gb er dog lige lidt tykkere, hvilket kan være et problem, hvis man køber et super slim vægophæng.
Af Matthias123
Tusind tak, jeg har dd. bestilt sådan en.

Vh.
Matthias