Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mAddiE
Jeg har 5500 som jeg kan bruge på et tv på wupti - det må gerne være et 40 eller 42 tommer tv - hvad er bedst?

Der skal primært ses tv på det, og engang imellem spilles der en smule wii.

Har selv set på Panasonic TX-P42S20E og Samsung LE40C655 men jeg ved virkelig ikke ret meget om det...

Tak
Af mAddiE
Forresten - jeg har travlt, så hvis du har andre bud, eller vil anbefale en af de to ovenstående - så gør det hurtigst muligt! - Tak :)
Af rkc
s20 uden tvivl.

hvis ikke pengene rækker til en g20.

til mest alm. tv er plasma altid bedst, og specielt i det prisleje
Af mAddiE
Ok tak - også min tese...

Hvis der er andre der har lyst til at give deres besyv med, så er i velkomne til det :)
Af mAddiE
Er g20 så meget bedre end s20 - og hvorfor?
rkc skrev:s20 uden tvivl.

hvis ikke pengene rækker til en g20.

til mest alm. tv er plasma altid bedst, og specielt i det prisleje
Af THM
G20 har et andet panel hvor man har samlet glaslagene for at mindske reflektionerne i panelet, desuden har den en antireflektiv coating.
G20 har også en THX billedprofil som er lidt mere præcis en S20's True cinema, som ellers også er udmærket. derudover er der på G20 mulighed for usb tilslutning, samt optage funktion, som dog er lidt begrænset...
G20 er nok bedre billedmæssigt end S20, men der er nok ikke en verden til forskel :)
af de to du nævner ville jeg helt klart også vælge S20...
Af mAddiE
Nu lugter der er g20 herhjemme - optagefunktion og mindre refleksion? Refleksion er jo MEGA irriterende - reflektere s20 da meget?
Af THM
ved ikke hvor meget S20 reflektere og G20 er da heller ikke fri for reflektioner, hvilket ingen TV er, du kan se en sammenligning i anmeldelsen af X20(som nok svarer til S20 på dette punkt) her på siden.
optagefunktionen forudsætter at en hardisk tilsluttes og parres med TV'et og man kan ikke se en anden tv kanal på samme tuner mens der optages.
jeg har endnu ikke brugt optagefunktionen på mit :)
Af mAddiE
g20 bestilt - håber det er fedt :)