Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gr33nking
hej alle!

Jeg er i gang med den helt store tur hjemme i stuen.

Jeg har læst utrolig mange artikler og tråde her på siden, men mangler lige lidt hjælp til hvordan jeg skal sætte det hele op.

Jeg har lige bestilt et Samsung PS50C685 inkl. bluray afspiller som erstatning for mit gamle 28" crt.

Derudover har jeg mit anlæg sat til min pc men det skal over til fjernsynet når jeg får det hjem.
Det består af:
Harman Kardon AVR 430 (ingen HDMI)
2 stk. Klipsch fronthøjtalere
1 stk. Klipsch Center
2 stk. Klipsch Baghøjtalere

Jeg overvejer ligeledes kraftigt at anskaffe mig en PS3, hvor jeg selvfølgelig gerne vil udnytte 3D og surround sound.

Mit problem opstår da min reciever kun har 2 optical, 2 coax indgange, ingen HDMI, og jeg gerne vil have 4 enheder tilsluttet:
Min PC - for musik
TV'et
DVD afspilleren
PS 3.

Den bedste løsning jeg selv er kommet frem til er at tilslutte 2 af enhederne direkte via optisk, og de resterende 2 via optisk med en optisk->coax omformer så jeg udnytter de 4 indgange der er på recieveren.

Hvordan lyder det setup?

hvilke 2 enheder vil være bedst at køre direkte optisk?

Vil der være nogle begrænsninger? her tænker jeg f.eks. på om PS3eren stadig godt kan køre 5,1 lyd selvom det optiske signal bliver lavet om til coax midtvejs?

Jeg er åben over for at høre alle muligheder for at få det bedste resultat.

Mvh.
Kasper
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det lyder umiddelbart fint, men hvorfor både Blu-ray, DVD og PS3? Du kan jo nøjes med PS3 og så klarer den alle opgaverne :)

Du kan eventuelt også lade PS3-lyden gå igennem Tv'et med HMDI og dermed spare et kabel ved optisk videre til forstærkeren. Jeg er dog ikke sikker på, at Tv'et outputter surround via optisk, men det kan nok nemt undersøges, når du har alle komponenterne.
Af Klopf
Er klar over at PS3 har blue ray, men kan den også afspille blue ray 3D?
Af Mysen
At PS3 kan afspille 3D bluray.

Jeps, ps3 kan afspille 3D blu-ray.
Af Klopf
så hvis man alligevel skal have en 3D blue ray afspiller, kan man ligeså godt købe den.

Jeg vil ikke stjæle mere af din tråd. Det var jo sådan set ikke det du spurgte ind til. Sorry.
Af Gr33nking
Jeg overvejer faktisk kraftigt at udskifte min reciever.
1. den kan desværre ikke stå i min reol ved tv'et, den er for dyb. alternativt skal den stå oven på reolen med en masse kabler hængende til alle sider!
2. den har ikke hdmi, godt nok ikke det største problem, men vil nu alligevel være dejligt.
3. den understøtter heller ikke de nye hd lyd formater.

Det overvejende grundlag er dog klart at jeg ikke magter at se på kabler hænge ned over reolen osv.

Har set på en del forskellige, men den eneste som kan stå i reolen er Onkyo TX-SR608. Jeg har læst rigtig mange gode ting om den så det er positivt.

den står til 3000 kr. hos komplett, ca. halv pris af hvad jeg gav for min nuværende, så jeg tænker bare lidt om den er god nok?
den skal køre 5.1 og mine fronter er gulvhøjtalere men med aktiv sub i hver, så den skal jo faktisk ikke drive bassen.
Af Gr33nking
Rasmus Larsen skrev:Det lyder umiddelbart fint, men hvorfor både Blu-ray, DVD og PS3? Du kan jo nøjes med PS3 og så klarer den alle opgaverne :)

Du kan eventuelt også lade PS3-lyden gå igennem Tv'et med HMDI og dermed spare et kabel ved optisk videre til forstærkeren. Jeg er dog ikke sikker på, at Tv'et outputter surround via optisk, men det kan nok nemt undersøges, når du har alle komponenterne.
Jeg satte egentlig bare dvd-afspilleren til fordi den fulgte med tv'et. ellers havde jeg også nøjes med PS3'eren. men måske jeg bare skulle prøve at sælge den dvd afspiller hvis der alligevel ikke er brug for den?

Jeg kunne dog godt tænke mig at afspille .mkv filer og derfor tænkte jeg at det var nemt at smide en usb harddisk i dvd afspilleren som den understøtter. mener ikke det virker på en PS3?
TV'et understøtter det selvfølgelig, men kan man så godt få 5.1 lyd med?