Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle
Jeg har lige købt et Sony Bravia KDL32EX-500. (Og en latterlig dyr usb-wifi-dongle) så jeg kan tilgå min NAS. De finder også hinanden, og jeg kan afvikle mp3, se jpeg og mpeg1 og 2. Men DivX og Xvid negligerer Sonyen groft. Jeg har hentet en del forskellige (Størrelse, opløsning etc.) DivX-trailere fra en hjemmeside, men de bliver end ikke registreret af fjernsynet.
Er der nogen, der har et bud på, hvordan man får det til at lykkes - eller har jeg bare brugt en masse penge på noget, der ikke virker som jeg havde regnet med?

Bedste hilsner BeanBomber
Af Han den anden
Der er noget med at du skal ind og aktiverer TV'et for at kunne se DIVX filer på det. Har selv lige fået mit eget EX500 så jeg er ikke helt inde i settings endnu, men så noget med DIVX et sted under settings. Eller så prøv at søg i i-manualen.
Jeg er også løbet ind i dette noget irriterende problem. Jeg har installeret divx softwaren, og det fungerer fint ved USB afspilning, men IKKE med trådløs... Det synes noget håbløst...

Er der nogen der har en idé til løsning af dette problem?
Af Newman
jeg sidder lidt i samme felt... har et G20 fra panasonic.. og den fik jeg registreret på vod.divx.com .. skrev koden her fra pc'en og lagde så "rigistrerings videoen" ned på en usb, smed den i tv'et og så den... derefter var tv'et DivX registreret ! weeee ,,,

men mine divX film fryser efter 25 sekunder ?
Af nic92
Den understøtter ikke divX fordi DLNA ikke understøtter divx afspillning. så det er grunden til at det ikke fungere trådløst
Af Torben5484
Synes nu ellers at jeg har forstået at dlna sagtens kan overføre divx - ellers er der vel ingen mening i at EX500 har en trådløs mulighed... De applikationer der kommer når man har en trådløs dongle på TV'et er jo fuldstændigt ubrugelige, når man gerne vil se film på TV'et :(

- Torben
Af Edwards
EX500 kan ikke tage divx over netværket, men der er en anden løsning.

Du kan installere PS3 Media Server, hvilket konverterer film fra computeren til din fjernsyns DLNA realtime.
Af Exor
SandmanDK skrev:Et sted under setup på fjernsynet kan du finde en VOD registrerings kode som du skriver ned. Opret en konto på www.divx.com og registrer dit produkt. Så får du en lille DivX fil retur som du skal køre på dit TV via USB stikket. Derefter er dit TV nu klar til at spille DivX film. Du kan finde mere på
http://support.divx.com/faq/view/suppor ... ied-device
Jeg kan fint hente filen og ligge den over på min USB og har også prøvet at brænde filen ud på en DVD, men hvorfor F#!"#! kan mit Bravia TV ikke afspille filen. Uanset om det er DVD eller USB så kan jeg ikke få Bravia'en til at afspille "registreringsfilen" - hva gør jeg forkert?