Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Shutdown
Det ser ud som om kvaliteten er helt iorden, der har åbenbart været et lignende tilbud i UK til 799 Pund. Så der er en del der har købt den. Der er også mange der ikke "nåede" at købe og er rigtig kede af det.. På den anden side siger det vel bare noget om at man nok skal skynde sig lidt herhjemme også.! ;;)
Af Colt
indeed.. har holdt mig lidt opdateret på komplett's hjemmeside og vil sige der roughly er solgt 200-300 siden fredag aften.. Så der er fame godt gang i salget..
frygter bare den buzz sound der bliver talt så meget om.. for ville jeg ikke kunne holde ud i denne lejlighed.

Men glæder mig meget til at høre hvad du syntes om 760n
Af Shutdown
Hvordan kan du se hvor mange Komplett har solgt.? Og mht buzz er det vel ikke værre elle bedre end alle andre plasma. ? eller har du hørt/læst noget jeg ikke har.? Anyway kan man jo altid sende det retur hvis der er for meget buzz.
Af Colt
ja nettop.. Men ændrer dog ikke på at det er røv øv at skulle pakke det hele ned og bruge ekstra penge på alt det senderri.. Men inden på avforum har der været like 5 tråde om dette tv.. hvor der er en del der beklager sig over buzz og et par der også er sendt tilbage.. for ja selvom det er et kanon tv burde et 8k tv stadig være til at leve med :)

Og komplett startede med at have små 100 på lager.. det lagersalg udløb igår ved en 21 tiden.. der var de 100 ca solgt.. så har de smækket dem op med nye tider på levering af 31 stykket hvilket der er gået små 5 stk's af.. og nu 87.stk til en ny dato.. "ja det har været en stille weekend for mig hjemme!" ::P
Af Shutdown
Nu har jeg fået min nye PK760N op på væggen, og jeg må sige jeg er meget imponeret. Sort er af en anden verden i forhold til min ellers fine PV60, billedet står super skarpt og meget "crisp". Der er ingen buzz overhovedet ( Tro mig, min kone er hysterisk med lyde og hører simpelthen ALT) Jeg er helt sikker på jeg beholder dette tv og springer det samsung tilbud over ;) . Lige nu er det bare sat til THX Cinema og det ser fint ud men ville gerne have det sidste med, er der nogen der ved om jeg kan bruge indstillingerne fra Rasmus`s test af PK950 (Det er jo samme panel), eller er der nogen der har kalibreret deres 760èr som kan hoste op med nogle indstillinger.??
Af Morten_J LG
Hej Shutdown,

Det glæder mig selvfølgelig og høre, at du er glad for den 760'er! Mht. indstillingerne har vi haft en 760'er indstillet efter Rasmus's indstillinger på PK950 og det virkede fint.
Af Colt
Altid godt med lidt positiv tilbagevending.. Er godt at høre på dine vegne.. Jeg har så i mellemtiden bestilt det samsung tilbud.. Men har stort set ikke set så meget som en fuldt ud positiv comeback from dem der pt. har modtaget deres.. Så er lidt skeptisk.. Og vil da klart levere mit tilbage uden tøven for at kunne gå over til 50pk760n.. som også er et langt pænere design..! Tillykke med det nye tv.. Og så en hurtig reminder.. det er stadig et plasma Tv du har købt så tror jeg den første uge / 14 dage ville vente med at smide fuld styrke på.. Og så kalibere det lidt senere efter en lille smugle run-in !?
Af Shutdown
Fedt nok at en "LG" medarbejder skriver herinde. Men nu hvor du/i er i tale tænker jeg at det egentlig ville klæde LG at hjælpe med kalibrering. Enten ved simpelthen at have en "færdig" indstilling i fjernsynet eller også ved at have nogle tal klar så kunderne selv kunne indstille for derved at få det fulde udbytte af skærmen. Det gælder selvfølgelig ikke bare LG men alle de store i branchen, (samsung, panasonic, sony osv.). Jeg er ret sikker på at de første der laver den slags kundeservice ville vinde en masse kunder og goodwill, især steder som dette site. Så hermed lidt opfordring til god kundeservice. ;) Skal LG være de første....??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo netop dét som THX-profilerne gør. En THX-profil repræsenterer det tætteste producenterne kan komme på det korrekte billede uden at skulle måle hver enkelt skærm igennem for at finjustere de sidste ting på gammakurven.

Da en skærm ikke kan færdigkalibreres før den er kørt til, så kan det ikke lade sig gøre at prækalibrere hver enkelt eksemplar perfekt fra fabrikken, da det involverer flere hundrede timers break-in.

Der findes desværre ikke universalindstillinger til et givent TV, som vil give perfekte resultater på ethvert eksemplar, da der simpelthen er for stor variation fra panel til panel til, at man kan justere de sidste detaljer på samme måde hver gang.
Af Shutdown
Så kan man heller ikke bruge andres indstillinger.? Jeg er ret sikker på at panelerne idag er så "ens" at man godt kan ramme mere præcist end de THX profiler der ligger i TV idag. Jeg syntes stadig ikke producenterne gør helt nok for at ramme de korrekte farver, i mange tilfælde er det stadig tjubang og alt for meget farvelade. Og hvorfor skal man overhovedet betale "ekstra" for et tv med en THX profil, det burde være en selvfølge at tv var indstillet så korrekt som muligt istedet for de "salgsindstillinger" de fleste modeller kommer med. :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er sandt, at visse af THX-profilerne godt kan klare lidt ekstra finpudsning, men langt hen ad vejen så er den almindelige forbruger langt langt bedre stillet ved at bruge THX-profilen (uden at røre ved andet) end ved blot at bruge standard-profilen. Jeg har endnu ikke set en THX-profil der var "tjubang" over - hvilke modeller tænker du specifikt på?

At få noget THX-certificeret koster penge og generelt så koster enhver ny feature jo ekstra. Det er dog også tendensen af features nedarves efterhånden, hvilket eksempelvis kan ses på Panasonics modeller hvor G-serien nu også har THX-profilen.

Jeg tvivler dog på, at nogen producent vil være så blåøjet at sende et TV på gaden, som ikke var indstillet til at skrige "Se mig!". Et korrekt billede vil se ret mat og kedeligt ud ift. et TV med en dynamisk billedprofil og dét sælger desværre ikke noget.