Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der støj fra din PSxxC7705 model?

Af jbplum
Jeg har en måske interessant nuancering af buzz-problemet.

Hvor mange af jer, som har buzz-problemet på jeres tv, kører med jordstik, og hvor mange af jer, som IKKE har buzz-problemet kører UDEN jordstik? Kunne man tænke sig, der var en sammenhæng?
Af Jens525
Følger lige med på den her...
Mener jeg kører uden jordstik,, og har da også lidt buzz.
Men skulle det blive bedre med jord?? Noget du selv har prøvet?
Af trykkertor
Buzz her, uden jord.
Præcis samme mengde buzz når jeg prøver med forlengerkabel til jordet stik.
Af jbplum
@Jens

Det er ikke noget, jeg selv har prøvet, men hvis buzzen skyldes spændinger i strømforsyningen, så kunne man godt forestille sig, det kunne afhjælpes ved at bruge jordstik

@trykkertor
Er du helt sikker på, du også rent faktisk jordet det ordentligt? Er der for det første tre ben på stikket? Ellers skal man bruge en særlig adapter, som kan købes i et byggemarked for at få det tredje ben. For det andet er der mange forlængerledninger, som reelt ikke har jordforbindelse, men blot tre huller i hver sokkel (altså uden forbindelse til jord-benet), så der kan sidde stik med tre ben.

Hvis du er sikker på, du har jordet det korrekt, så kan vi konstatere, at det ikke har indflydelse på problemet, men ellers kræver det lidt mere besvær. :)
Af Remmerboy
jbplum skrev:Jeg har en måske interessant nuancering af buzz-problemet.

Hvor mange af jer, som har buzz-problemet på jeres tv, kører med jordstik, og hvor mange af jer, som IKKE har buzz-problemet kører UDEN jordstik? Kunne man tænke sig, der var en sammenhæng?
man kan ikke garanterer, at selvom stikkene har jord "hul" er det nødvendigvis ikke det samme som at bygningen, eller el-installationen er jordet
Af Henrik T
Remmerboy skrev:
jbplum skrev:Jeg har en måske interessant nuancering af buzz-problemet.

man kan ikke garanterer, at selvom stikkene har jord "hul" er det nødvendigvis ikke det samme som at bygningen, eller el-installationen er jordet
Man kan prøve at tage strøm fra enten bedeværelse eller køkken. Loven siger at der SKAL være jord i alle "våd-rum".

Har lige modtaget mit ps50c7705 og haft det tilsluttet nogle timer. Uden jord. Har endnu ikke hængt det på væg men indtil videre ingen særlig støj.
Bagside:Kan høre svag summen på ca 20-30cm afstand.
Front: Kan høre støj hvis jeg lægge øret helt ind til kanbinet og måske 3-4 cm fra. Svare stort set til hvad jeg høre fra min Philips plasma.
Troede først jeg kunne ane en anelse susen i rummet, jeg ikke kunne retningsbestemme. Fandt ud af at det var radiatoren, så da den blev slukket var der dømt stilhed.(Har aldrig bemærket radiator før, men man får sgu paranoia af det man har læst).

Nu krydser jeg blot finger for at der ikke dukker generende støj op fra skærm når den kommer op at hænge. Lige nu står den frit.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7