Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Newman
Hej alle, som så mange andre står jeg i junglen og skal købe nyt tv :)

har læst frem og tilbage på forummet og diverse guides, og står nu tilbage med 2 kompetente muligheder.

1: Panasonic 42" G20
2: LG 42" le730N

Prisen er ikke vigtig, da jeg har fået en god pris på begge :) - skal bruge tv'et til at se film og spille ps3, lidt tv og så opkobling til computeren...

hvad syns i ? designet er ikke så vigtigt igen.. kvalitet frem for kvantitet.

håber i kan hjælpe ;)
Af Sponk
Læs evt. testen på 42G20 som er best for value
Af Newman
Sponk skrev:Læs evt. testen på 42G20 som er best for value
har læst testen, men kan ikke lige stille den op imod LG's :/
Af THM
hvis du skal bruge den rigtig meget til stilbilleder fra computeren vil jeg anbefale dig LG'en. hvis det hovedsageligt er til film og spil i bevægelse(altså ikke med langvarige stillbilleder) vil jeg anbefale G20 da den efter min overbevisning har et lidt bedre billede og, går jeg ud fra, lavere input lag...
Af red_martians
Det der gør LG'en fed, er netop at det er en meget tynd LED-skærm med ret høj billedekvalitet, muligvis bedst i prisklassen hvis du skal sammenligne med edge-LED'er. Men du kan ikke sammenligne den med en Pana G20. Den er tyk, og i en anden liga. ;-)
Af Newman
Mange tak for de fine svar.. er begyndt at hælde mest til LG'en nu ... har læst lidt videre her på forummet og fundet frem til der er flere som har fejl på G20'eren mht til lip sync. og det kan jeg som person ikke holde ud :)
Af Steen Bay
Newman skrev:Mange tak for de fine svar.. er begyndt at hælde mest til LG'en nu ... har læst lidt videre her på forummet og fundet frem til der er flere som har fejl på G20'eren mht til lip sync. og det kan jeg som person ikke holde ud :)
Hvis det tynde design og den flotte (men også reflekterende) glasfront på LE730N ikke er så vigtig, så kunne du måske også overveje LG LD750N. Det har bla.a. 200Hz scanning backligh, og er desuden en hel del billigere.
Af Sponk
Newman skrev:Mange tak for de fine svar.. er begyndt at hælde mest til LG'en nu ... har læst lidt videre her på forummet og fundet frem til der er flere som har fejl på G20'eren mht til lip sync. og det kan jeg som person ikke holde ud :)
Smiler lidt :-)
Der er solgt langt flere 42G20 end nogen anden 42" i år.

Vedr. lip sinc, så har det ikke noget med tv´t at gøre. Dette skyldes kanal udbyderen. Dette har været oppe før og det er samtidig blevet meldt ud af brancheforeningen, at der kommer en international standart pga. lip sinc. problemer som ramme alle tv leverandører.

f.eks. når DRHD viser film i DD 5.1 er der forsinkelse på. Slår i over på 2.0 stemmer lyden igen. De er klar over dette og har givet til kende at de arbejder på at rette op.
Af Newman
OKay, syntes bare der i en anden tråd var en del omtale på det punkt, hvor "nogle" også nævnte det med ps3 og på blueray film :/

men det kan selvfølgelig være enkeltstående tilfælde...

nice nok at det er en udbyder fejl! ændre da helt sikkert min synsvinkel på tingene igen... var lige ved at ryge ud i en LE850N fra LG.. men syntes bare 12.000,- er for mange penge at smide efter et tv lige nu.
Senest rettet af Newman 18 nov 2010, 14:46, rettet i alt 1 gang.
Af Newman
Steen Bay skrev:
Hvis det tynde design og den flotte (men også reflekterende) glasfront på LE730N ikke er så vigtig, så kunne du måske også overveje LG LD750N. Det har bla.a. 200Hz scanning backligh, og er desuden en hel del billigere.
Har du gode erfaringer med dette tv Steen ?
Af Steen Bay
Newman skrev:
Steen Bay skrev:Hvis det tynde design og den flotte (men også reflekterende) glasfront på LE730N ikke er så vigtig, så kunne du måske også overveje LG LD750N. Det har bla.a. 200Hz scanning backligh, og er desuden en hel del billigere.
Har du gode erfaringer med dette tv Steen ?
Ingen personlige erfaringer, nej. Gør bare opmærksom på at det rent teknisk er 'storebror' til LE730N (med scanning backlight som LE850N) og samtidig betydeligt billigere.
Af THM
vil lige gøre opmærksom på at lip sync også har været nævnt i sammenhæng med LG også....
Af Newman
THM skrev:vil lige gøre opmærksom på at lip sync også har været nævnt i sammenhæng med LG også....
nu er jeg tilbage i junglen... kan slet ikke finde ud af hvad man skal købe :(
Af Zemich
Sponk skrev:
Smiler lidt :-)
Der er solgt langt flere 42G20 end nogen anden 42" i år.

Vedr. lip sinc, så har det ikke noget med tv´t at gøre. Dette skyldes kanal udbyderen. Dette har været oppe før og det er samtidig blevet meldt ud af brancheforeningen, at der kommer en international standart pga. lip sinc. problemer som ramme alle tv leverandører.

f.eks. når DRHD viser film i DD 5.1 er der forsinkelse på. Slår i over på 2.0 stemmer lyden igen. De er klar over dette og har givet til kende at de arbejder på at rette op.
Hej. Som Newman også skriver kan denne fejl også opstå ved ps3 og lignende. Jeg er en af dem der har skrevet i den tråd om lip sync, og mit g20 havde 100 procent en fejl. Jeg oplevede fejlen både fra sat-boks (scart), ps3 (hdmi) og indtern tuner. Havde samme opsætning på mit gamle medion, mit gamle sony, et lg pj350n, mit g20 og mit nuværende sony EX-500, og det har KUN været et problem på G20.

Nævner det ikke fordi det skal påvirke dit valg da det formentligt ikke er nogen generel fejl, men den er altså god nok :)