Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

I går oplevede jeg for anden gang i de tre uger siden jeg købte skærmen, at den pludselig blev sort, nærmest som om man slukker for skærmen. Hvis man så slukker og tænder for skærmen, kommer billedet igen, men forsvinder igen efter ikke så længe. Det er som om den først går i sort skærm, når man foretager sig noget, eks. klikker på en netavis, tester pauseskærm eller lign...

Jeg har opgraderet til nyeste skærmdriver, men det hjælper ikke.

Kan jeg gøre noget selv eller er det en fejl ved skærmen, og hvad gør jeg i så fald, da det kun er en periodisk fejl???!!!
Af icewind
hvad er det for en skærm?
Af icewind
tjek om den også gør det på andre pcer hvor en anden skærm virker på den. For hvis den gør det er det din skærm der er fejlen og jeg vil tro at det er inverterboardet der gør det.

Den er helt mørk hvor man lige kan se en skitse i det mørke på skærmen ik'?
Af Jørgensen73
Jeg mener nu bare det er helt sort skærm, men tjecker lige, når det sker næste gang. Det er som sagt en periodisk fejl, og jeg har kun oplevet den to gange på 3 uger, så det er lidt bøvlet.

Samsung har en selv-test kontrolfunktion, hvor man frakobler skærmen, og tænder den, og så skal der dukke en "check signal kable" boks op. Det gør der ikke...
Af Jørgensen73
Skulle det ikke være nok, at prøve med et andet grafikkort i min nuværende computer?