Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har modtaget følgende information fra Panasonic:
"Panasonic kan GARANTERE at der er film nok til ALLE i en længere periode"

"Serienummer kan ikke anvendes tila t få filmen ved returnering af produkt. Alle skal oplyse navn, adresse og telefon nr. Fox er forsigtige og vil sikre, at der ikke kommer unødvendige film ud i marken på ulovlig vis."
Af trykkertor
Rasmus Larsen skrev:
"Serienummer kan ikke anvendes tila t få filmen ved returnering af produkt. Alle skal oplyse navn, adresse og telefon nr. Fox er forsigtige og vil sikre, at der ikke kommer unødvendige film ud i marken på ulovlig vis."
Det er noget tøv de skriver der.
De har ingen som helst kontrol med hvilke serienumre en forretning har fået i retur.
Så de kan ikke holde styr på hvem der stadig har sin eller returneret sin.
Af cansi
...
Senest rettet af cansi 11. nov 2010, 00:25, rettet i alt 1 gang.
Af trykkertor
Det tager ikke 4 ugers leveringstid.
Højst 4 uger, men de sender dem snart ud.
Allerede nu er der kommet nogle ud i Tyskland.

Jeg har nu store tvivl til at Panasonic bruger en hel del resourcer på at tracke serienumre fra fortrydelsesenheder.
Men tiden vil vise.
Af fatbass
nogle der har fået den endnu?
Af Sponk
.m
Senest rettet af Sponk 17. nov 2010, 18:18, rettet i alt 1 gang.
Af trykkertor
Jeg kikket hurtig på et par scener fra filmen Avatar i aftes.
(En "låneversion" fra nettet)

Og må sige den overgår alt andet hvad jeg har set af 3D, hvad dybde angår.
Tidligere stod blandt andet Grand Canyon - River at risk, som en slags 3D reference.
Men Avatar står skam meget bedre på mit 3D-tv. Så nu har ikke Grand Canyon så meget mere å hamle op med mere.
Glæder mig til at få den på ægte 3DBD-udgave.
Af jingle
På deres Face book side, skrev Panasonic 3D allerede for dage siden at der ikke var rigeligt med film tilbage efter perioden.

En anden ting der blev bekraftet var at de loyale købere som allerede i foråret havde forudbestilt og købt deres 3D TV som var svært leverbar, og hvor vi gav væsentlig mere for deres produkter end de koster nu, her kunne man altså ikke imødekomme nogen med Avatar filmen.

Det er nok det ringeste jeg nogen sinde har oplevet...

At dem som er loyale købere blvier total tilsidesat med følelsen om at, tja vi har jo fået jeres penge, så jer gør vi ikek mere for... jammen mange tak da...

Efter mange skrev at simpelthen ikek kunen være rigtig markedsføring, og at der måte være tale om en fejl, kom man med den udtallesle at hvis der var flere film tilbage efter kampagne perioden, så ville man se på muligheden for at distribuere resten ud til os loyale køberer.

Man hvordan vil Panasonic endnu engang retfærdig hvem der så skal have filmen og ikek skal have den.

Se sgu da at få gang i nogle flere, så alle Loyale køberer blvier redet fra denne fatale promotion periode der lader dem alle tilbage med noget flad og WTF. agtig holdnign til mærket.

Eller gik maksinen i stå da den sidste film blev lavet og nu kan den ikke lave flere, jow jow... kom lige ind i kampen Panasonic...

Det er nok den ringeste skuffelse af alle jeg har haft med et produkts måde at promovere dem selv på. !:(
Af trykkertor
Vel, i Tyskland står der i kampangen at den kun gælder for dem der har købt et Panasonic 3D produkt i perioden EFTER d.1. november.

Så om danskerne skal få noget ekstra service må jo så vise sig.
Men ja, det er lidt dårlig stil af Panasonic og kun jage efter de nye kunder, og lade de "gamle" i stikken.
Af jingle
trykkertor skrev:Vel, i Tyskland står der i kampangen at den kun gælder for dem der har købt et Panasonic 3D produkt i perioden EFTER d.1. november.

Så om danskerne skal få noget ekstra service må jo så vise sig.
Men ja, det er lidt dårlig stil af Panasonic og kun jage efter de nye kunder, og lade de "gamle" i stikken.
Ja det der nemlig er problemmet er at det på den Nordiske kampagne er gjort rigtig godt og grundigt tvetydigt om man skal være ny køber eller ej.
Normalt ville man i en sådan kampagen gøre brug af ordlyden

"Ved køb af et valgfrit Panasonic 3D produkt EFTER den 1 Nov. kan man få Avatar 3D filem gratis."

Sådan er det også udlagt i de andre lande, men hvorfor skal man helt ind i kampange relementet for at finde ud af, at der så står at "kampagnen" løber fra d. 1 Nov. men ingen steder står der skrevet at det også gælder "købet" og ikke kun det at man er "køber" af et Panasonic 3D produkt. !:( selv i disse kampange regler, er det jo gjort serdeles tvetydigt og uklart om det også glæder "gamle" køberer.

Jeg forstår ikke helt hvorfor, men ja det er jo ikke fordi man står og føler sig snydt, men kunne man så bare købe filmen hvilket man jo ikke kan med mindre man vil vente til 2012 eller er "kommende kunde"
Det var da helt sikkert en af de film jeg nok havde glædet mig mest til selv at kunne smide på min nye Pana skærm.
Den glæde er så efterhånden fyldt af et vis, "næ gu vil jeg ej købe filmen hvis ikke jeg får den" tilgang til det med den promovering de føre for dagen.

Og hvor mange køberer tror de egentlig de vil få på eks. en flad skærm til 10/20 kilo?
ah, men når jeg får en film til en værdi af hele 350 Kr., så må jeg da ud og købe mig en skærm til 20.000 Kr. :p øh, yes yes...

Jeg fordømmer simpelthen producenternes tilgang til det med 3D og låsning af bestemte titler til bestemte mærker osv. sådan får man da ikke sørget for at en ny teknologi kommer på marked og bliver en ny fast indtægts kilde... allerede det begrænset materiale der har været i det forløbne år er jo total til grin og så lang tid plejer der ikke at gå med at få skub i en ny teknologi synes jeg og det her tiltag, er da helt til grin over for eksisterende kunder.
Du er lige lovlig negativ overfor Panasonic før du overhoved er aner om får flmen eller ej. Du får din film.

Panasonic har Selvfølgelig tænkt sig at belønne alle dem som har købt et 3D produkt i hele Norden. Grunden til at Panasonic Nordic ikke skriver dette på hjemmesiden skyldes Fox (kontrakt) og andre landes vilkår - så som Tyskland! Jeg købte mit sæt 50VT20/BDT300 i maj måned og kan godt forvente at få en film ifølge min kilde.

Hold nu op med alle de gætterier og lad os vente og se hvad der sker!
Lad os hellere glæde os over fair behandling når filmen kommer ind af brevsprækken.

Med det samme der er noget gratis skriger folk mig mig mig vil ha....
Sponk skrev:Du er lige lovlig negativ overfor Panasonic før du overhoved er aner om får flmen eller ej. Du får din film.

Panasonic har Selvfølgelig tænkt sig at belønne alle dem som har købt et 3D produkt i hele Norden. Grunden til at Panasonic Nordic ikke skriver dette på hjemmesiden skyldes Fox (kontrakt) og andre landes vilkår - så som Tyskland! Jeg købte mit sæt 50VT20/BDT300 i maj måned og kan godt forvente at få en film ifølge min kilde.

Hold nu op med alle de gætterier og lad os vente og se hvad der sker!
Lad os hellere glæde os over fair behandling når filmen kommer ind af brevsprækken.

Med det samme der er noget gratis skriger folk mig mig mig vil ha....
Negativ, kan du nævne 1 grund til ikke at skulle være det når det drejer sig omforskæls behandling? alle i US fik eks. filmen også trods man var loyal køber...

1. Panasonic har på intet tidspunkt "Lovet" officielt at loyale køberer får denne film i europa, tværti mod, jeg er ligeglad med grunden, hvad skal jeg bruge den til ! den gør ikke kampagnen mere "morals rigtig" i mine eller andres øjne.

2. Hvorfor er det at man først "bagefter" kommer med en udmelding om at vi også vil blive "tilgodeset", det er og kan kun ses som en upsér og erklæring herpå, det skulle være promoveret sideløbende og kan da på ingen måde komme som en overraskelse at folk føler sig overset i denne sammenhæng. (vi taler om et produkt der ikke ellers er tilgængeligt)

3. Du misforstår helt pointen og brøleren i denne sammenhæng, der er nemlig ikke tale om nogen som føler sig snydt for noget gratis, det handler om loyalitet og det at andre end de loyale købere får tilgang til noget som vi ikke engang kan købes os til !

4. Jeg ville gerne stoppe med at gætte, men når Panasonic ikke har travlt med at melde noget ud om hvordan og hvorfor, så kan jeg heller ikke have travlt med at være en tolmodig og indtil viderer ikke overset loyal køber.

Du glemmer vist hele grundlaget for at "få" filmen, det er jo her hunden ligger begravet og ikke det at den er gratis.
Om så kampagnen sagde at man kunne købe den for eks. 350 Kr. så ville man da stadig føle sig overset som loyal køber, når det kun er nye køberer der ville kunne komme i besidelse af denne video.
Men dertil synes jeg ikke der er noget galt i at føle sig overset, når nogen får noget gratis som andre allerede har opfyldt kravet om for at kunne.

Jeg forstår godt man vil skabe nye køberer, men havde man nu brugt en rabat i form af penge, så havde man netop ikke forskæls behandlede kunderne, da tid og pris begge er variabler.

Men jeg vil da til hver en tid, se frem til at få filmen hvis det er tilfældet, men det ændre altså ikke på, at det var lidt af en promotion brøler til at begynde med hvorfor jeg er i min så gode ret til at pointere netop dette indtil andet er officielt udmeldt.

Panasonic har jo meldt følgende ud:
"Unfortunately we have a limited number of films, estimated after the projected sales during the promotion period. Therefore we can not meet all of you who purchased a 3D product before the 1st November. If it turns out that we have films left after the promotional period, we will obviously look at how we can distribute them to our loyal customers."

Panasonic har jo netop der udmeldt at der ikke vil være film nok til alle de loyale købere efter denne kampagne udløber, så derfor er det kun rimeligt at stille sig kritisk over hvordan Panasonic så har tænkt sig at fordele "mad resterne" mellem de loyale købere når og hvis vi kommer dertil at vi også kan få filmen.
Hvordan kan man retfærdiggøre hvem der skal have og ikke skal have den så? det er der da kun 1 måde at komme ud over, enten ved at lave flere film, så der er nok til alle, eller helt at lade være med at dele resten ud men finde på et alternativ der kan gives til alle.

Men jeg er da glad for at du har en god kontaklt/kilde til Panasonic så du føler dig velinformeret og tilgodeset, det er bare en ringe trøst som ingen andre kan bruge til noget, så længe der intet er officielt udmeldt. ;)
Af Thure Jensen
LOL

Jeg fatter simpelt hen ikke at filmindustrien er gået med på det her. De er godt i gang med at æde den hånd der fodre dem. de kunne have haft et støre salg til alle andre, som jo er ivrig efter at få fat i 3d film når man har investeret i et tv der kan det.
Af jingle
Ja endnu engang er forbrugeren taberen i spillet om at få udbredt en ny teknologi på marked.

Men her er det jo ikke engang, mellem 2 konkurenter, her er det snarre konkurenten selv der saver i den gren, som de selv sidder på.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8