Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et budget på omkring 4000kr, og ønsker selvfølgelig value for money mht. billedkvalitet.

Umiddelbart har jeg ingen præferencer mht. LCD eller plasma.

TV'et skal primært bruges til at se film på, knap så meget tv, bærbar pc skal kunne tilsluttes, en smule konsol-spil (xbox), og TV'et skal gerne have en usb-indgang så der er mulighed for tilslutning af ekstern harddisk, så jeg kan se film fra harddisken (hvis dette kan lade sig gøre?).

Hvad er jeres bud?

På forhånd mange tak!

- Anette]
Af PeterD
Value for money tvet er----Der er nok flere om budet, men til omkring 4000 er det svært at komme uden om Panasonic X20. Det er ihvertfald mit bud :)
Læs anmeldelsen af Rasmus her på siden.

Hvis det er REN billedkvalitet du efterspørger er det nok en plasmaskærm du skal have fingerne i. De har også USB Port(e).

Bemærk dog at tv ofte koster mere for en 37" end for en 42", vel ca. 600 kr.
Af amariac
Jeg har kigget på Panasonic X20, som i øvrigt ser vældig fint ud, dog fremstår det ikke klart om der er VGA indgang i både 37" og 42" modellerne (hvis man kigger på Flatpanels' TV og monitor anbefalingsliste til tv i stuen). VGA indgang er vigtig for mig.

Ydermere er der ikke USB-indgang, hvilket leder mig hen til en anden model, nemlig Philips PFL5405H (enten i 37" eller 42"). Dette er dog et LCD tv, men har både VGA og USB-indgang.

Er billedkvaliteten i Philips PFL5405H 'meget' ringere end i Panasonic X20? Og hvad er der ellers at sige til Philips PFL5405H?
Af Steen Bay
amariac skrev:Er billedkvaliteten i Philips PFL5405H 'meget' ringere end i Panasonic X20? Og hvad er der ellers at sige til Philips PFL5405H?
Nej, 5405H er ikke 'ringere' end X20, det er bare to forskellige teknologier med hver deres styrker og svagheder. Et andet godt bud i prisklassen kunne være et 40" Samsung C535 (LCD-TV).