Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen!..

Skal have udskiftet mit gamle Amitech 32" LCD tv til noget der er lidt mere hot!

Vil meget gerne have et 46" Enten Plasma eller LED TV.
midt budget rækker til 7500-9000 kr.

Og min højeste prioritet er billedekvalitet, skærmen skal primært bruges til normal TV, film, og ps3.

Har selv kigget på disse to TV:
LED: Sharp LED TV LC46LE810E
PLASMA: Panasonic TX-P46G20E

Hvilket vil i anbefale?
I må MEGET gerne komme med bedre forslag :)

På forhånd mange tak.
Af THM
du får generelt mere for pengene ved plasma, G20eren er et godt bud inden for din prisramme...
Af PeterD
Jeg ville også vælge en plasmaskærm pga billedkvaliteten og her er det svært at komme udenom Panasonic G20 til ca. 6000 kr.. LED er faktisk en LCDskærm, så et plasmatv (stadig) giver (groft sagt) et bedre billede.

Især til bluray.
Af Newmain
Okay, men er der andre bud end g20 fra panasonic?
- jeg kan personligt godt lide Samsung skærme :)
har de lavet noget tilsvarrende g20?
Af Mysen
Du kan få 50pk950 fra LG.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1269244450

Eller du kan få PS50c7705 til godt 11k fra Samsung.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1283773686
Eller PS50c675 til knap 8000, men jeg kender ikke til test til denne.

Mht. de ekstra tommer, så stol på at du nok skal sætte pris på dem, hvis du ellers har plads. G20e fås forresten også i 50".
Af Sponk
Lad være med at snyde dig selv. vælg en G20

(LG læs testene og du tør ik købe det)
Af Mysen
Sponk skrev:Lad være med at snyde dig selv. vælg en G20

(LG læs testene og du tør ik købe det)
Pas på du ikke bliver for subjektiv Pana-plasma mand. Der er mange glade ejere af andre fjernsyn, så det hjælper ikke ligefrem til forummets troværdighed, at du uden objektivt syn, sabler alle andre mærker ned. G20 er ikke fejlfri...Fakta!
Af THM
i 42" er der vist ikke så meget konkurence til G20. samsung har tilsyneladende valgt at satse på de større skærme...

Ingen tv kan vist endnu siges at være fejlfri :)
Af PeterD
Samsung er ligesom LG gode mærker, men det bedste billede til film fåes med plasma og uden at tage parti er det nok svært at finde et bedre pris/kvalitet forhold end det du får med G20, især til prisen..

Bevares: Du kan nemt bruge mere end 8.000-10.000 på en ny skærm fra LG og Samsung og Panasonic, men i rå billedkvalitet er det svært at komme uden om G20
Af Mysen
THM skrev:i 42" er der vist ikke så meget konkurence til G20. samsung har tilsyneladende valgt at satse på de større skærme...

Ingen tv kan vist endnu siges at være fejlfri :)
Jeg er helt enig. Det er nemlig det a konkurrenterne til Panasonic har deres LCD/LED afdeling til skærme under 50". Og LG har kun deres billige modeller under 50"

Derfor ced 42" er G20 alene. Ved 50" er der andre muligheder, hvor fordele og ulemper skal vejes op imod hinanden. Jeg valgte f.eks ikke et G20 af en hel anden grund end alle de andre,der fravælger den.
Af THM
Mysen skrev:
THM skrev: Derfor ced 42" er G20 alene. Ved 50" er der andre muligheder, hvor fordele og ulemper skal vejes op imod hinanden. Jeg valgte f.eks ikke et G20 af en hel anden grund end alle de andre,der fravælger den.
der er jo absolut heller ikke noget galt i ikke at vælge G20, et c7705 er jo også ganske fremragende. de to har vel både fordele og ulemper i forhold til hinanden...

bliver helt nysgerrig efter at høre hvad din anderledes grund til at fravælge G20 er? :)
Af Mysen
At der ude i venstre side af tv'et ligger en gul tilslutningsfirkant med plads til SD kort, hdmi osv. Denne frygtelig grimme boks er usynlig hjemme hos min mor, men ville kunne ses fra 80% af min stue, dog ikke lige foran tv'et.

Andre folk med andre indretninger har næppe dette problem ;)
Af THM
argh okay, den er godt nok ikke gul på min, men ser hvad du mener.... og ja her har indretningen betydning
Af Mysen
hmm, så er det en vt20, der er gul. -Eller G10 fra sidste år Under alle omstændigheder er det jo ikke tv'et, der er noget galt med, men blot min indretning kombineret med de stik. Jeg kan faktisk se lige ind i venstre side af tv'et hver gang vi spiser derhjemme, og jeg fravalgte også Sony NX700 af samme grund.