Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henriksen78
hej hej

er der nogle som kender lidt til denne model LG 42LE730N
jeg fant den på hifiklubbens hjemmeside, men her ikke hørt det omtalt før
Af kskruger
henriksen78 skrev:hej hej

er der nogle som kender lidt til denne model LG 42LE730N
jeg fant den på hifiklubbens hjemmeside, men her ikke hørt det omtalt før
For et par uger siden, solgte Bilka samme model. Mon ikk, at det er en mindre udgave af 42LE850. Uden dog at jeg ved, på hvilken punkter.
Af Klopf
Tror du har ret. Ser ud til at det er 100 hz hvor LE850N er 200 hz. Det er ikke en parameter jeg ville lade være afgørende.
Af Steen Bay
kskruger skrev:For et par uger siden, solgte Bilka samme model. Mon ikk, at det er en mindre udgave af 42LE850. Uden dog at jeg ved, på hvilken punkter.
Tror at LE730N snarere skal ses som en design version (med 'rammeløs' glasfront) af LE530N.
Af Morten Hat
Det ser nam nam ud 8)

Tror heller ikke man skal hænge sig i 100/200 MHz.

Var lun på 42LD750N men det her kunne godt blive det jeg køber ;;)
Af henriksen78
Det link til den anden tråd er ikke til meget hjælp, det er kun et enkelt tilfælde. det siger ikke noget om modellen i sig selv
men ellers tak,
Af red_martians
730 er lidt i mix af 530 og 850. Den har ikke back-LED men edge-led, men de har stadig zonedimming som f.eks. Samsungs 8705. Den har ISF-menu, og et kalibreringsprogram der virker ret godt, og billedet minder utroligt meget om 850'eren (hvis man slår dynamisk kontrast fra) Den har netværksfunktioner osv. som 850'eren. Og så har den designet med sig. Den har ægte glasfront(ikke plastik) og vejer ret godt til(har lige sat én op, og vejer 3-4gange så meget som en samsung LED) Selvom jeg er til panasonic plasma, gør den det overraskende godt, og ville ikke have noget i mod at eje sådan én. langt hellere denne end en samsung 8705.
Af lrev 1-2
Hej.
Blot til info:Hvis I går i El-giganten og spørger på denne model,risikerer I at få en "røver" som jeg fik:"dette er en impport model fra Tyskland,hvor tuneren ikke virker korrekt i DK....det er ofte sådan med varer fra Wupti"....ak ja,det er den begrænsede viden de har om denne model i El-giganten i Gentofte.

mvh

lrev
Af henriksen78
begrænsede viden de har om denne model i El-giganten
Ja tak det har jeg også prøvet. Så 42LD750 til 9999.
her påpejede jeg over for deres sælger at den altså kunne fås på nettet til 5500. det ville de ikke tro på og sagde at det bare var en paralel import.
det sal så lige siges at expert på samme tid hvade en 47" til samme pris.
Det siger vel meget om deres niveau
Af Morten Hat
Jeg har købt dette tv for en uge siden nu og har haft tid til at leje med det.

Jeg er overvejende positiv!

Positive punkter: :)
-Godt billede
-God brugerflade
-Tommelfingeren kan allerede nu finde rundt på remoten efter en uge, det kunne den ikke efter 3 år med mit tidligere Samsung.
USB tilslutning fungerer bare. Den kan ikke læse ISO filer men MKV (blueray), mpeg, avi, xvid kører super.

Negative punkter: O-O
-Ingen analog lydudgang, så man skal have en D/A converter (999,-) eller en forstærker med optisk indgang. Man kan bruge headphone stikket til analog udgang.
-Det trådløse netværk kræver en dongle til 376 kr men har prøvet at kable og det virkede fint
Slå autoopdatering af DTV kanaler fra!! Havde lige indstillet alle kanaler i min ønskede rækkefølge, næste dag var der lavet om på det hele igen !:(
TV'ets egne højtalere er meget små, men har nu fået indstillet lyden så den er okay til almindeligt tv kiggeri. Når der skal ses film går lyden direkte i forstærkeren fra DVD'en.

Jeg er ikke færdig med at leje med billedet, men det lover rigtig godt og jeg er glad :p
Af henriksen78
Hej Morten

dejligt med lidt første hånds indtryk.
du må meget gerne vende tilbage når du har lejet lidt med det.
evt hvordan det klare sig med en ps3, hvis du har sådan en.