Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Johnjohn
Hej Lis
jeg har selv et SL8500 og kan se støv der bevæger sig op på indersiden af glasset så jeg ville meget gerne høre hvordan problemet blev løst fik du en permanent løsning som, Morten Fra LG skrev jeg ville blive glad hvis du gad at skrive et par ord

mvh. john
Lis skrev:Nu er der så gået 2 måneder siden han var her, og nu er der igen støv bag glasset. Ikke så meget endnu, men det kommer jo nok.
Jeg kan sikkert få glasset renset igen, men hvor længe mon LG vil rense det hver 3. måned uden beregning? :((
Du kan klage over en reparation, i op til 3 år, efter den er udført:
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-ret ... 66F4795F30

Det vil sige at du kan få den repareret, for den fejl, ganske gratis, igen og igen,,,, Men jeg ville nok sige at det var nok, efter den 3 gang, og så kræve mine penge retur, eller at få Tv'et ombyttet til et nyt - måske til en helt anden model eller mærke.
Af Lis
LG har meddelt mig, at jeg får et nyt fjernsyn :) .
Nu skal jeg så bare have styr på logistikken. Fjernsynet er købt hos Justbuyit (altså over nettet) og jeg har endnu ikke talt med dem. Men det ligger klart, at jeg ikke vil have en masse udgifter og bøvl med at få et nyt fjernsyn.
Vi får se, hvad det ender med.
Og så vil det nye fjernsyn blive studeret nøje for at se, om der også kommer støv bag glasset på det.
Af Cutter
Lis skrev:Fjernsynet er købt hos Justbuyit (altså over nettet) og jeg har endnu ikke talt med dem. Men det ligger klart, at jeg ikke vil have en masse udgifter og bøvl med at få et nyt fjernsyn.
Du skal bede om at få tilsendt et returfragtbrev, enten via mail eller Postdanmark. Det klister du så på kassen.

Det kan også være at i finder på en anden løsning med Justbuyit.
Af Lis
Jeg har netop fået en opringning fra Service Center Øst. Han ville sikre sig, at jeg havde fået besked om, at de ville bytte fjernsynet.
Fin service at følge op. :)
Han fortalte også, at de henter det "gamle" fjernsyn, når jeg har fået det nye. Jeg skal bare give besked.
Så det ser ud til, at alt flasker sig :)
Cutter skrev:Du skal bede om at få tilsendt et returfragtbrev, enten via mail eller Postdanmark. Det klister du så på kassen.
Det virker fint med mindre pakker, men problemet er bare at Postdanmark slet ikke accepterer så store pakker, så forhandleren/reperatøren må finde en anden måde at få TVet afhentet på.
Af Shooter DK
Lis skrev:Kære Snurrerundtlyd.
Du har sikkert (lidt) ret - men også kun lidt.
Ja, der bliver røget et beskedent antal cigaretter (2-4 om dagen), men bemærk, at det kun er bagved glasset, der er problemer. Ikke foran.
Jeg har haft et par fjernsyn før (er ikke født for nyligt) og har aldrig før oplevet den slags problemer. Så jeg tror ikke, at det er der problemet ligger.
Men lad os høre, om der er andre, der kender til dette problem (det var jo i hvert fald ikke nyt for ham, der rensede glasset).
hvis du ikke føler træng til flere smøger end det så hold op med at ryge ;)

ps: er selv eks ryger røg dog 30-60 smøger om dagen :D
Af trykkertor
Snurrerundtlyd skrev:
Cutter skrev:Du skal bede om at få tilsendt et returfragtbrev, enten via mail eller Postdanmark. Det klister du så på kassen.
Det virker fint med mindre pakker, men problemet er bare at Postdanmark slet ikke accepterer så store pakker, så forhandleren/reperatøren må finde en anden måde at få TVet afhentet på.
Jo, en bedrift der har bedriftsaftale med posten kan bestille en stor postbil som komme hjem til dig og hænter selv stort fjernsyn.
Af Lis
Jeg har fået leveret det nye (med fragtmanden, som bar det ind i stuen) og LG-Service henter det gamle fjernsyn på mandag. Så der var ikke noget bøvl med det. Bortset fra, naturligvis, at det skulle pakkes ud og hænges op , og det klarede min søn. :)
Så nu håber jeg, at alt er som det skal være med det nye.
Af Mighty
Hmmm, jeg har haft mit SL8500 i snart 8 mnd. og er fremdeles superglad for dette fjernsyn - men opdagede forleden efter at have læst dette indlæg at der er også var sneget enkelte støvkorn ind bag glasfronten på mit fjernsyn.
Det er langtfra så mange som det Lis beskriver, måske 10-15 stk. Det ses kun i dagslys med slukket skærm og kun hvis man står helt tæt på, men jeg kan da godt frygte at der er større kolonier om et par år.

Jeg sidder i øjeblikket og overvejer hvad man skal gøre ved det. Det er ikke særlig tydeligt på nuværende tidspunkt, men et irritationsmoment og det virker ikke som om man lige selv kan afmontere glasfronten for at fjerne støvpartiklerne.
Brugeravatar
Af MigSelv
Snurrerundtlyd skrev:
Lis skrev:bagved glasset, der er problemer. Ikke foran.
Jeg har haft et par fjernsyn før (er ikke født for nyligt) og har aldrig før oplevet den slags problemer.
Det er også meget få TV der overhovedet har et frontglas foran selve skærmen. B&O har haft det i flere årtier, men ud over B&O er der stadig meget få modeller der har et frontglas foran selve skærmen.
Men B&O TV kan også blive beskidte på bagsiden, specielt når de står i rygerhjem.
LG's nye rammeløse TV er en af de få ikke-B&O TV modeller med frontglas, og der er desuden blevet introduceret lidt flere i 2010, f.eks. har Sharps 2010 topmodeller frontglas.

Så at du aldrig har oplevet problemet men dine tidliegere TV kan skyldes at dine tidligere TV måske slet ikke har haft noget frontglas?
Lis skrev:men bemærk, at det kun er bagved glasset, der er problemer. Ikke foran.
Men forsiden bliver vel også tørret af / pudset en gang imellem? Det forklarer hvorfor du kun se skidt på bagsiden af glasset hvor du ikke kan komme til at gøre rent, men støv og røg stadig kan trænge ind. Desuden er der sikkert ret varmt imellem skærm og frontglas når TVet er tændt, det skaber en luftstrøm fra undersiden af TVet som stiger op imellem skærm og frontglas og trækker røg og støv med ind. Varm luft stiger op, det er også derfor man normalt placerer radiatorer ved gulvet under vinduer.
Hulrummet imllem skærm og frontglas er åbenbart ikke forseglet godt nok til ikke at lukke støv eller røg ind. Men røg kan trænge ind af meget små sprækker og når så skærmen er var vil den trække kold luft in forneden og varm luft kommer ud for oven.

Det eneste man selv kan gøre for at begrænse problemet er vel som jeg allerede har været inde på, ikke at ryge indendørs og så selvfølgelig at gøre jævnligt rent. Ud over det kan jeg ikke se hvad du selv skulle kunne gøre for at begrænse problemet.
Hej
De blev lige så beskidte, i hjem hvor der ikke blev røget. Familiens og eget B&O tv, 3 stk. ialt, blev alle sorte i hjørnerne ( indvendigt ).
Jeg Har selv købt en 42SL8500 desværre hos Getmore der nu er sat ud af spillet af Told&Skat. Efter 3 måneder var glasset støvet til på bagsiden og da LG ikke supporterer Getmore eller slutbruger til produkter købt hos dem, ja så var der for mig ikke andre muligheder end at tage sagen i egen hånd.
Som tidligere Radio&TV reparatør har jeg ved dette forløb kunnet konstatere en designfejl i apparatet.Skumlisterne henholdsvis ved glas samt LCD panelet slutter ikke tæt der er et gab på hele 1 mm. hele vejen rundt, så der vil uværgelig komme støv ind i samtlige SL8500 der er produceret og solgt.
For brugt købere er det således et TV man skal gå udenom, og til alle der nu sidder med denne model er der så kun reklamation tilbage.
Problemet kan dog løses hvilket jeg nu har erfaret mht. til min egen.

Carsten.
nemopilot skrev:Jeg Har selv købt en 42SL8500 desværre hos Getmore der nu er sat ud af spillet af Told&Skat. Efter 3 måneder var glasset støvet til på bagsiden og da LG ikke supporterer Getmore eller slutbruger til produkter købt hos dem, ja så var der for mig ikke andre muligheder end at tage sagen i egen hånd.
Som tidligere Radio&TV reparatør har jeg ved dette forløb kunnet konstatere en designfejl i apparatet.Skumlisterne henholdsvis ved glas samt LCD panelet slutter ikke tæt der er et gab på hele 1 mm. hele vejen rundt, så der vil uværgelig komme støv ind i samtlige SL8500 der er produceret og solgt.
For brugt købere er det således et TV man skal gå udenom, og til alle der nu sidder med denne model er der så kun reklamation tilbage.

Carsten.
Meget fint, men kunne du ikke lige skrive hvordan du har afhjulpet problemet, bare for god ordens skyld :)
ChrisJJ skrev:
nemopilot skrev:Jeg Har selv købt en 42SL8500 desværre hos Getmore der nu er sat ud af spillet af Told&Skat. Efter 3 måneder var glasset støvet til på bagsiden og da LG ikke supporterer Getmore eller slutbruger til produkter købt hos dem, ja så var der for mig ikke andre muligheder end at tage sagen i egen hånd.
Meget fint, men kunne du ikke lige skrive hvordan du har afhjulpet problemet, bare for god ordens skyld :)
Måske det kunne forebygges ved at udfylde omtalte "gab på hele 1mm" med f.eks. en garntråd af passende tykkelse?