Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af calletv
Mildudon skrev:
Det led tv som kommet tættest på plasma er lg 850n og det kan du få for 12.000 kr i 42" i elgiganten.

Jeg har selv netop købt et plasma (Panasonic vt20) , men overvejede også denne lg model. Lgs model har endda bedre sortniveau end noget plasma jævnfør test her på siden.
Jeg har nu valgt og købt LG 850 og fandt den til ca 9600kr. Det bliver dejlig at komme af med min gammel 22 prosonic. Tak for hjælpen alle sammen.
Hvor sælges den til 9600 kr?
Af Jackinvestor
Et godt valg synes jeg og til en god pris.

Min tvillingbror har det samme tv og er godt tilfreds.

Lg 850 har dog et lille problem, fordi det viser vandrette bånd i nogle situationer. Intet tv er dog perfekt.
Af Mildudon
Er der nogen forskel. Virker den ikke ordenlig med danske udbyder som yousee.
Af Shooter DK
du kan få problemer med, at tunerne ikke kan modtage fjernsyns signal i DK, da det ikke er Nordisk tuner.
Af Mildudon
Er der nogen der har erfaringer med dette tv i Danmark. Jeg læste en der ikke havde problemer med yousee.

Ville det være bedst at tage den anden model og være 100% sikker det virker hvad siger i.
Af Molsen87
Mildudon skrev:Er der nogen der har erfaringer med dette tv i Danmark. Jeg læste en der ikke havde problemer med yousee.

Ville det være bedst at tage den anden model og være 100% sikker det virker hvad siger i.
LD750N har ikke problemer med tuneren. Det sættes til dansk og finder alt.

Rigtig godt billede, hvis det bliver opsat som SL8000 anmeldelsen.
Af THM
[quote="MigSelv Problemet med sort niveau på lcd kontra plasma, er det "kunstige" udseende af sort. Jeg synes der er stor forskel på, hvordan sort gengives på de 2 teknologier. Jeg taler ikke om målinger, men konstateringer efter normal "synstest".[/quote]

jeg har faktisk også oplevet kunstigt sort på en plasma(faktisk mere kunstigt end på lcd) det drejer sig om LG pk950n i standard profilen, billedet er på en mærkelig måde bare kunstigt. når man slår over i thx ændre det fuldstændigt karateristik, det bliver selvfølgelig mere naturligt, men det er ligesom der er en grå hinde over skærmen og sort ser ret gråt ud O-O
hvis ikke denne grå hinde kan fjernes fra thx/expertprofilerne kan jeg ikke forstå at dette tv bliver nævnt i samme liga som panasonic G20, så vil jeg mene det er en klasse under...