Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har længe forsøgt at opdatere firmware på Samsung LE32A466. Jeg har muligvis fået fat i den forkerte firmware-version på samsungs hjemmeside (T-TDT5DEUC - hvis det siger nogen noget). Men det lykkedes til sidst at få fladskærmen til at opdatere fra version 1006 til 1016. Jeg fik en hurtig besked, om at skærmen ville slukke efter 3 sekunder og derefter tænde igen....men det skete aldrig og nu kan jeg ikke tænde igen.
Jeg har prøvet forskellige sekvenser, jeg har fisket fra andre fora, såsom: mute,1,8,2,power og info,mute,power.

Mega fortvivlet...
brillemanden skrev:Jeg har længe forsøgt at opdatere firmware på Samsung LE32A466. Jeg har muligvis fået fat i den forkerte firmware-version på samsungs hjemmeside (T-TDT5DEUC - hvis det siger nogen noget). Men det lykkedes til sidst at få fladskærmen til at opdatere fra version 1006 til 1016. Jeg fik en hurtig besked, om at skærmen ville slukke efter 3 sekunder og derefter tænde igen....men det skete aldrig og nu kan jeg ikke tænde igen.
Jeg har prøvet forskellige sekvenser, jeg har fisket fra andre fora, såsom: mute,1,8,2,power og info,mute,power.

Mega fortvivlet...
Har du prøvet, at slukke for strømmen til skærmen?
Ellers er der nok ikke maget du kan gøre, så du kommer nok udenom, at den skal til rep. hvor længe har du haft den og hvor har du købt den?
Af noxity
en A-serie lyder gammel, dvs. over 2 år. Hvis det ikke hjælper at tage strømme eller tilgå service menuen, så er der desværre kun et værkstedsbesøg tilbage. Det er en dyr fornøjelse. Typisk ligger de på ca. 7-800kr i timen, og har som minimum et undersøgelses gebyr som også varierer lidt. Vil tro du skal regne med omkring 500kr. Dvs. hvis du takker nej til en evt. reparation så koster det 500kr. Siger du ja, så frafalder de 500kr, og så er det reparationsprisen der er gældende.

Kan dog ikke forstå hvorfor du prøver at opdatere en A-serie. De har da ikke udgivet opdateringer til disse i meget lang tid. Faktisk lige siden B-serien kom på markedet, hvilket er lidt over et år siden.
Af brillemanden
Jeg vidste ikke at A modellen var specielt gammel. Men den kostede ca 4500 for ca 1,5 år siden i ELgiganten. Ønsket om en opdatering var egentlig for at få muligheden for at sortere i de digitale kanaler. Jeg har kun haft strømmen fra i nogle timer i træk. Så hvis der er tidligere erfaringer der tyder på, at strøm fra apparatet i 24 timer eller mere virker, så gør jeg selvfølgelig det. Ellers må jeg jo spørge elgiganten, om de kan gøre noget. Evt omgå sandheden lidt og sige at det er gået i stykker på mystisk vis og se om garantien dækker =S
Af kskruger
brillemanden skrev:Jeg vidste ikke at A modellen var specielt gammel. Men den kostede ca 4500 for ca 1,5 år siden i ELgiganten. Ønsket om en opdatering var egentlig for at få muligheden for at sortere i de digitale kanaler. Jeg har kun haft strømmen fra i nogle timer i træk. Så hvis der er tidligere erfaringer der tyder på, at strøm fra apparatet i 24 timer eller mere virker, så gør jeg selvfølgelig det. Ellers må jeg jo spørge elgiganten, om de kan gøre noget. Evt omgå sandheden lidt og sige at det er gået i stykker på mystisk vis og se om garantien dækker =S
Hvis det "kun" er 1½ år gl. så ville jeg klart sende det til rep. hos Elgiganten. Men hvad du skal fortælle dem, må være op til din egen samvittighed, evt. kan du ringe til Samsung support og høre hvordan de forholder sig ved fejl, når man firmware opgrd. Jeg ville mene, at det ikke burde kunne gå galt, når de lægger op til, at alm. mennesker selv skal gøre det.
Af noxity
Firmware updates sker altid på eget ansvar.

Der er ikke mulighed for at sortere kanaler på Samsungs A-modeller, ihvertfald ikke uden at ændre lidt i service menuen.