Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mkbt
Står og skal have smidt noget på væggen. Jeg har bestilt min Boxee og er derfor ikke sikker på mit behov for netværk i TV'et. Er lidt draget af LG's prisvinder, men med Sony er jeg aldrig gået galt i byen. Jeg forventer at køre det meget over Boxee og savner lidt input?
Af Steen Bay
Begge er vist udmærkede TV, så betyder nok ikke så meget hvilket af dem du vælger. Vær dog opmærksom på at du betaler lidt ekstra for det tynde (LED) design. Billedkvaliteten ville være omtrent den samme på de noget billigere 'almindelige' LCD modeller EX500 og LD550N.
Af mkbt
jeg har besluttet mig for LED grundet både udseende og strømforbrug, omend jeg har læst meget godt om ex500. Jeg er dog usikker på, hvilket af de ovennævnte eller noget helt tredje i det givne prislag.
Af PeterD
Jeg smider lige et 42"Panasonic D28 med IPS panel og backlightscanning ind fra højre..minder lidt om LG, men farven....
Af mkbt
Men så er vi jo også indenfor en helt anden prisramme.
Af PeterD
Desværre ja. Panasonic's billigste LED koster ca. 5500 for en 22" og det er jo ikke spor morsomt... :((

Sonys EX600 har også LED bagbelysning, men det er vist "bare" en EX400 med LED..så EX700 vil da være et oplagt valg.

Men forstår ikke helt hvorfor led..Tynd skærm og mere strømbesparende..ja. Men er det det værd ift. de bedste LCD skærme?..og er der ikke problemer med ujævn lysfordeling mm. i så en tynd skærm/ny teknologi?
Af Mysen
Led har ikke altid ujævnt lys uanset om det er edge led eller ej. Desuden undgår LDC med lysstofrør heller ikke problemet. Har set flere tråde med folk, der har klaget over background bleeding på ex500, og det er jo altså et tv ude dioder.

Jeg kan sagtens se pointen i led. Det giver ren samvittighed ift. miljøet og så er de bare pænere end ordinære lcd fjernsyn. Om det er de ekstra penge værd kan slet ikke diskuteres, for hvis man er villig til at betale ekstra for et tyndere tv, så er det da fair nok.