Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har lige set at 970p er på lager flere steder, nu ville det være rart med et dansk eller engelsk review, da jeg er rimelig lun på denne skærm, ser dog helst at den bliver sammenlignet med viewsonic vp930.

Hvis nogen ser eller hører noget godt eller dårligt om denne skærm så skriv det lige i dette indlæg :)

Over and out

CrAzY-HoRsE
Af Nikolas
Ja det ville være fint og muligvis også samlingens med en Samsung 193+, da jeg mangler bare et argument for at vælge en 970 frem for en 193+.

I øjeblikket hælder jeg mest til en viewsonic vp930 da den iflg. testen skulle være den bedste, men den er lige 500 dyre end 193+eren.
Så jeg er meget i tvivl, så måske en samsung 970 vil være sagen?

OT: Hvorfor vælger viewsonic og samsung at bruge de samme benævnelser? det er ikke til at finde rundt i, en 930 vs. 970!!
Hvorfor ikke bruge forskellige! :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har ret, men det er jo nærliggende at vælge 7 og 9 som modelnavne for 17 og 19" skærmene og hvis man ønsker at have mulighed for at tilføje mere end blot modelnummeret (såsom revision) så er vi oppe på 3 cifre...

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, så er de problemer vi nævner i testen af 193P+ ikke rettet i 970P og overdrive trailing er stadig lige markant. De 6 ms skal også stadig ses som mere af et salgsgimmick end en reel håndgribelig kvalitetsforøgelse, så det er nok primært den øgede ergonomi der taler for at vælge 970P frem for 193P+.
Brugeravatar
Af xt0m
yakken skrev:Så vidt jeg har kunnet læse mig til, så er de problemer vi nævner i testen af 193P+ ikke rettet i 970P og overdrive trailing er stadig lige markant
Det kan hermed bekræftes.. :((
Af CrAzY-HoRsE
hmmmm så VP930 er stadig det bedste valg :o , det var ærgeligt for den koster også 500 kr mere og så har viewsonic dårligere pixel garanti end samsung :(

Men det må man vel leve med hvis man vil ha' en skærm der er rimelig god til det hele, ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja sådan må man jo gå lidt på kompromis. :)

Men jeg synes absolut også at VP930 er en lækker skærm. Jeg er selv en smule træt af designet, men jeg har så også haft en VP181b stående i lang tid efterhånden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo i grunden ligemeget idet VP191 ikke kan købes længere. VP930 var jo netop også blot tiltænkt som en afløser for VP191, så man kunne vel ikke forvente den helt store revolution.