Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sumsang
Hej - Så kom dagen -

Ja, jeg fik henter mit C7705 Samsung Plasma TV (husk hvis du køre Fiat 500 skal bagsæderne nok ligges ned) - Erstatning for mit tidligere LG 42" 5 år gammelt TV.

Jeg har gået og kigget i et par uger for at finde et godt TV - og efter at havde læst flere anmeldelser herinde blev det Samsung C7705.

ud fra følgende spec:

Pris -
Anmeldelser -
Design -

Jeg er ikke selv den store "nørd" med kan da se om et billede er i orden ! - og det, er det på Samsungen 8)

Jeg har også set 3D og rigtigt TV billede på både Sony, LG, Panasonic, Philips - og betaler du mere end 10 Klik så får
du næsten med garanti noget der er i orden - men læs anmeldeserne og tag ud og se noget "Live" TV.

grunden til dette indlæg er blot hvis du som jeg har været i tvivl omkring valg af TV -og læst om Buzz, Blur og alle de andre fagudtryk man kan blive skræmt over

- mit C7705 har også lidt Buzz, men dette ville jeg ikke havde bemærket hvis dette ikke havde nævnt herinde :(

hvis du stikke hoved ned bag TVét vil du kunne høre en meget svag summen, men på bare 3 meter afstand -kræver det nok den super hørelse som flere superbruger har herinde :p

Tak til Flatpanels for et super site - der også er med til at hjælpe os "normale" bruger - men et enkelt klistermærke "Top anbefaling"
-også må "nørderne" diskutere om de kan høre Buzz på 15 meters afstand og se grønne firkanter hvis de lyser direkte ind i skærmen med en Maglite ;)

Jeg vil også give min "Top anbefaling" til Samsung C7705 - Simpelthen ud fra en "normal" brugers test - FEDT TV til prisen !

Rigtig god weekend -
Kunne du lokkes til at teste 3D lidt mere snarest?Eneste "bekymring" jeg har endnu overfor PS50C7705 er de historier om at signalet til 3D brillen tabes med mellemrum. Altså, man kan ikke se en film i 3D, uden at miste 3D effekten en gang imellem når TV-til-brille-signalet tabes.
rolighed skrev:Kunne du lokkes til at teste 3D lidt mere snarest?Eneste "bekymring" jeg har endnu overfor PS50C7705 er de historier om at signalet til 3D brillen tabes med mellemrum. Altså, man kan ikke se en film i 3D, uden at miste 3D effekten en gang imellem når TV-til-brille-signalet tabes.
Jeg prøvet her til aften at spil noget Motorstorm: Pacific Rift 3D på ps3en det måtte jeg droppe signalet til 3D brillen kom og gik, Jeg har to briller jeg kan prøve med og jeg har problemet med dem begge.

Har også prøvet med film fra 2D til 3D dur heller ikke, Jeg har desværre ikke en rigtig 3D film jeg kan prøve med og det kommer nok heller til at ske efter som jeg ikke regner med at det kommer til at gør nogen forskel.

Så hvad angår 3D på 63" C7705 så er det en død sild for mig i hvert fald jeg skal dog ikke kunne sige om 3D på 50" er beder så der må vi jo bar vent og se hvad andre melder tilbage.
Af Martin Sjøstrand
Jeg har 63" udgaven, og jeg oplever ingen problemer, uanset om det er spil, film eller 2D til 3D konvertering. Jeg har oplevet udfald, hvis jeg har drejet hovedet helt væk, eller flyttet mig rundt i stuen..... Men hvis jeg bare sidder almindeligt og ser på fjernsynet, så har jeg slet ingen problemer
Af trykkertor
Og jeg, samme som Martin.
Set hele 3D film, og spilled Motorstorm 3D rift.
Taber ikke sync og det virker bare.
Af red_martians
nu ved jeg ikke hvor meget i har prøvet. men for kraftigt lys ødelægger forbindelsen. Det kan både være fra vinduer lamper og kraftige reflektioner. Har meget forskellig erfaringer med 3D på samsung, og de hadder generelt bare lys.
Man kunne evt prøve og se om det virker, en mørk aften med lyset slukket.
Af NintendoB
red_martians skrev:nu ved jeg ikke hvor meget i har prøvet. men for kraftigt lys ødelægger forbindelsen. Det kan både være fra vinduer lamper og kraftige reflektioner. Har meget forskellig erfaringer med 3D på samsung, og de hadder generelt bare lys.
Man kunne evt prøve og se om det virker, en mørk aften med lyset slukket.
Jeg kørt netop med alt lyset slukket det hjælper mig ikke men skal dog ikke kunnne sig om jeg får noget ud af at køre kontrasten ned fra de 100 som den står på når man hopper over i 3D det skal da prøves...
Af Mysen
Lyder til at NintendoB har en mindre defekt ir modtager på fjernsynet, ellers har du måske noget ekstra hifi, der forstyrrer signalet?
Jeg døjer i hvert fald ikke med at jeg mister signalet.

Trådstarteren skal nok passe lidt på med at få folk til at tro, at et PS50c7705 kan være i en lille personbil... Min bil er noget større end en Fiat500, men kunne ikke rumme fjernsynet, og jeg tog bussen hjem med det. Det er vist stadigvæk ikke særlig klogt at lægge et tv ned, og så transportere det i bil. Heldigvis skete der dog ikke noget for dig.
Af Sumsang
Hej,

jeg vil selvfølgelig prøve at tjekke 3D, men jeg endnu ikke fået fat i noget 3D materiale ? jeg købte også 2 stk. briller og har prøvet at se noget natur på DRHD - men har ikke oplevet noget udfald på nogen af brillerne -jeg vil prøve at teste i længere tid også vende tilbage med svar.

I øvrigt var den med fiat500 lige for at høre om nogen havde tænkt sig at hente TV i sådan en ?... Jeg hentede mit i en Gulplade (varevogn uden bagsæder) Toyota Verso med åben bagklap :p -og til dem der måske ikke kender en Verso -så kan en Fiat 500 næsten være i bagrummet på en Verso... beklager min ironi blev misforstået :(

Skal jeg købe en PS3 eller en rigtig Blu Ray afpiller ? er der sammen muligheder/kvalitet på PS3 hvis man kun kigger på billede kvalitet ved film ? kan PS3 også vise 3D ?...

på forhånd tak for hjælpen -
Af Mysen
Ps3 er et referencepunkt indenfor Bluray. De fleste afspillere viser god billedkvalitet, men PS3 udmærker sig i særdeleshed ved at opskalering af dvdfilm. Den understøtter 3d, er en udemærket medieafspiller, kan SURFE på nettet og koster kun godt 2000.

Selv om du aldrig kommer til at spille på den, er det et godt køb, men hvis du er en af af dem, der får stress over lyden af en blæser, findes der lidt mere lydsvage, men også dyrere afspiller.

Beklager at jeg misforstod din indledende post. Jeg forstod det som, at du havde lagt sæderne ned for at kun lægge tv'et ind. Det er de fleste, der ved at den skal stå lodret under transport, men dog ikke alle ;)
Af Sumsang
Hej Mysen,

Tak for dit svar med PS3 - og hvis den også er ok til 3D som du skriver, så bliver det den til stuen...

I øvrigt bliver Buzz mindre efter 2 timers drift. Er der andre der oplever det samme med C7705 ?

(som nævnt tidligere er denne summen ikke at høre før man er ca. 10 cm. fra skærmen, men efter ca. 2 timers drift, kan denne næsten ikke høres ??)

NB. Så Borgen på DRHD -og ja tak, det var simpelt for vildt -selv kæresten sad og kommenterede den kunst der var på væggene i kontoret :p

som vi siger Jylland - det står da nogenlunde ! ;)
Af miko
Ingen buzz her! bare en rigtig god skærm. Havde dog en sammy led med larmende skærm, backlightbleed og et ulideligt hakkende billede når noget bevægede sig. ER BARE mega glad for min sammy-plasma!
Den er genial til den nye opdatering fra PS3, som kører 3D spil og 3D-blueray uden udfald, crosstalk mm. Fed oplevelse med 3D!... og lækkert tv kiggeri oven i købet!
Af HAT
Har også lige modtaget mit 50" c7705.

* Jeg har meget buzz (sidder ca 3m fra panelet og har ikke supersonisk hørelse). Selv min kæreste brokker sig over det. Specielt slemt ved PC input (hdmi med Rasmus' kalibrering indstillinger, dog med lavere cell-light)

* Jeg ser en del crosstalk. Testede lige med Grand Canyon filmen igår. PS3 spil ligeså.

* Taber også en gang i mellem sync på 3D

Ydermere er jeg meget skuffet over sortniveauet, hvor mit gamle Sony V4500 LCD banker det.

Alt i alt har jeg svært ved at vurdere om mit panel bare er som det er, eller om man skulle få det byttet.
1 1/2 uge til at bestemme mig i. Problemet er også at finde et alternativ, når man IKKE vil have et Panasonic.

God godt prøve at høre et tyst panel for at sammenligne.

Jeg håbede også ligesom trådstarten at jeg var en alm. bruger, og problemerne bare var nørd-fnideri.

/HAT