Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey gutter på Flatpanels

Jeg har besluttet mig for at købe en fladskærm for første gang i mit liv og dertil en ps3.
Så vidt jeg kigger rundt på nettet så ender jeg altid herinde ang. spørgsmål og svar, dette er vidst det bedste sted at høre sig ad.
So here it goes:
Jeg har ca. 5000-6000 kr at bruge.
Jeg vil meget gerne helt op til 50 tommer, mindre kan også gå self.
Primære brug vil være spil på ps3, derefter film (blueray og almidelig tv) derefter almindelig fjernsyn.

Jeg vil virkelig gerne have jeres hjælp, da det primært er spil og film.
Har læst tråde herinde mange, så jeg overholder reglerne men jeg har desværre ikke fundet noget der drejer sig primært om SPIL og derefter film.

Det er mit første fjernsyn (fladskærm), ved at det ikke er de største penge og at jeg muligvis kræver for meget, men der burde være noget derude
Mange tak iforvejen for hjælpen.
Ha en god weekend. :) :(
Af Steen Bay
Et Samsung C535 LCD-TV skulle være fint til spil (og da også til film/TV). Det fås vist i 46" til ca. 5700,- kr. Du kan se en test af det (den engelske C530 version) på hdtvtest.co.uk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når spil fylder så meget, så ville jeg holde mig til LCD. Steens bud er ganske fornuftigt.
Af Hajfu
Steen Bay skrev:Et Samsung C535 LCD-TV skulle være fint til spil (og da også til film/TV). Det fås vist i 46" til ca. 5700,- kr. Du kan se en test af det (den engelske C530 version) på hdtvtest.co.uk
Tak for råd, kigger ind i det
Af Hajfu
yakken skrev:Når spil fylder så meget, så ville jeg holde mig til LCD. Steens bud er ganske fornuftigt.
'
Tak for råd kigger ind i det.
Af Hajfu
yakken skrev:Når spil fylder så meget, så ville jeg holde mig til LCD. Steens bud er ganske fornuftigt.
Et fint bud det er det.
Men er der ikke noget med at man skal over 100 hz for at spille playstation 3. Så er det bedst eller noget i den stil.
I Fona sagde sælgeren at et plasma ville være mit oplagte valg og at det burde være panasonic fx.:

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 0600040500

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 0600040560

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -plasma-tv

Men jeg er lidt bange for det der burn in som der snakkes om i plasma. Selvom det sku efterhånden være et mindre problem i seneste fjernsyn.

Hvorfor er LCD det oplagte valgt når det er spil?
Af Steen Bay
Hajfu skrev:Et fint bud det er det.
Men er der ikke noget med at man skal over 100 hz for at spille playstation 3. Så er det bedst eller noget i den stil.
I Fona sagde sælgeren at et plasma ville være mit oplagte valg og at det burde være panasonic fx.:
100Hz på C2/X20 er ikke det samme som 100Hz (interpolation) på LCD-TV, C2 og X20 vise bare det samme billede 2 gange for at undgå flimmer, og desuden, så slår man 100/200Hz fra på LCD-TV når man spiller (hvis TV'et har 100/200Hz).
Af Steen Bay
Hajfu skrev: Men jeg er lidt bange for det der burn in som der snakkes om i plasma. Selvom det sku efterhånden være et mindre problem i seneste fjernsyn.
Hvorfor er LCD det oplagte valgt når det er spil?
Derfor!
Af Hajfu
Steen Bay skrev:
100Hz på C2/X20 er ikke det samme som 100Hz (interpolation) på LCD-TV, C2 og X20 vise bare det samme billede 2 gange for at undgå flimmer, og desuden, så slår man 100/200Hz fra på LCD-TV når man spiller (hvis TV'et har 100/200Hz).
Jeg kan også godt lide ddet samsung du viste mig, 46 tommer er nok lige bullseye for mit værelse :) 50 er måske lidt for stort. og der er vel en grund til at LCD er nyere, der må jo have sket en eller anden fremgang. :)
Lige noget til, har jeg virkelig brug for Full HD, hvis jeg fandt et med hd ready tror jeg den vil falde i pris og jeg tror ikke at jeg kan se forskellen mellem de to, har jo aldrig haft hd eller full hd. og skal ikke siddde så tæt på, giver det mening.?
Af Hajfu
Steen Bay skrev:
Forresten, den her er lige gået ned i pris til 3799, ved godt at det er 42 men det er væsentlig mange penge mindre end samsungen.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -42-lcd-tv
er der mange ulemper?
Og LG lyder for mig som et hviddevare mærke, O_O
Af Steen Bay
Hajfu skrev:Lige noget til, har jeg virkelig brug for Full HD, hvis jeg fandt et med hd ready tror jeg den vil falde i pris og jeg tror ikke at jeg kan se forskellen mellem de to, har jo aldrig haft hd eller full hd. og skal ikke siddde så tæt på, giver det mening.?
Tror ikke der findes LCD-TV i den størrelse som ikke er full-HD.
Af Hajfu
Steen Bay skrev:
Hajfu skrev:Forresten, den her er lige gået ned i pris til 3799, ved godt at det er 42 men det er væsentlig mange penge mindre end samsungen.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -42-lcd-tv
Til 3799,- er det et fint tilbud, men står til 4999,- så vidt jeg kan se.
sidder her med elgigantens lørdags reklame.
samme fjernsynsnr. 42ld45On..."it's crazy" tilbud de har kørende.
hvis det er samme model nr. burde det så ikke være 100% det samme fjernsyn? eller.?
Har lige sammenlignet dem i elgigantens hjemmeside, de har næsten alt ens.
Af Mysen
Jo.. Elgiganten opdaterer kun deres hjemmeside til skudår. Du kan ikke rigtigt gå efter priserne der. Står det i avisen er det sådan det er ;)